درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 مهر 1400 - 02:33   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تکنیک ساندویچ چیست؟

  تکنیک ساندویچ چیست؟


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/  نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


ادامه ادامه مطلب سه

آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌

  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!
  6 درس مثبت روابط عمومی
  تکنیک ساندویچ چیست؟
  ایران، گرگ قبرستان می خواهد!
  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌
  مرجعیت صداوسیما به عنوان مهم‌ترین منبع کسب اخبار طی سالهای اخیر کاهش یافته است
  بنیادگذار تریبون مردم که اعلام کرد انقلاب فرانسه نتوانست به وعده اش؛ تأمین عدالت اقتصادی عمل کند اعدام شد
  رشد 48 درصدی درآمد توسعه دهنده ها
  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!
  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47482صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 23 تیر 1400 - 10:13
شوآف هلیا در اصفهان
دکتر حجت اله عباسی - در رسانه های اجتماعی اینفلوئنسرها و شاخ های اینستاگرامی برای جلب توجه و کسب درآمد از طریق تبلیغات به شوآف و خودنمایی به شیوه های نامتعارف تمسک می جویند. فالوئرها و کاربران نیز با بنچ مارکینگ و الگوگیری از چنین شیوه هایی، قربانی مطامع فرصت طلبان و شیادان می شوند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| خبر درگیری چند نوجوان دختر در یک پارک کلانشهر اصفهان در مدت کوتاهی به صدر اخبار رسانه های اجتماعی ارتقاء یافته است.

در کلیپی که در
رسانه‌های اجتماعی انتشار یافته است، دختری نوجوان با نام هلیا در درگیری با چند دختر همسن و سال در یک لحظه با کری خوانی قمه ای را از سر کمر بیرون می آورد و با خودنمایی میدانداری می کند.

وایرال شدن و انتشار گسترده و سریع کلیپ به لحاظ بالا بودن ارزش خبری شگفتی و استثناء این رخداد و متعارف نبودن درگیری دختران نوجوان با سلاح سرد در فضای اجتماعی کشور است.

بر خلاف رسانه های جریان اصلی در رسانه های اجتماعی، فرایند دروازه بانی اطلاعات زایل شده است و کاربران قادر شده اند بدون هر گونه سانسور و کنترل، اخبار رویدادها را بدون واسطه به شاهراه های اطلاعاتی ارسال کنند که خواسته یا ناخواسته در مواردی زیانبار است.

انتشار تصاویر درگیری نوجوانان دختر بدون هر گونه پالایش از جمله مات و تار کردن تصویر، شطرنجی کردن و یا محو چهره ها با اخلاق حرفه ای رسانه ای در تعارض بوده و مصداق ترویج خشونت رسانه ای است. علاوه بر آن انتشار عریان این تصاویر، امنیت اجتماعی و آینده زندگی چنین نوجوانانی را با مخاطره مواجه می کند.

در ایام پاندومی کرونا بسیاری از مناسک اجتماعی، فرهنگی و هنری و آئین های مذهبی و به عبارت کلی هر گونه اجتماعات تعطیل شده است. بحران سرگرمی و تفریح در جامعه ایجاد شده است و در چنین وانفسایی امکان تخلیه هیجانات برای نسل جوان و نوجوان کشور وجود ندارد.

در رسانه های اجتماعی اینفلوئنسرها و شاخ های اینستاگرامی برای جلب توجه و کسب درآمد از طریق تبلیغات به شوآف و خودنمایی به شیوه های نامتعارف تمسک می جویند. فالوئرها و کاربران نیز با بنچ مارکینگ و الگوگیری از چنین شیوه هایی، قربانی مطامع فرصت طلبان و شیادان می شوند.

در عصر کنونی رسانه های اجتماعی خودمختاری فزاینده ای به شهروندان اعطاء کرده اند. تجهیزات و بسترهای تولید، پردازش و انتشار اطلاعات در اختیار کاربران قرار گرفته است و آنان قادرند بدون واسطه مبادرت به انتشار اطلاعات کنند.

جامعه ایران به لحاظ حکمرانی سایبری و حکمرانی رسانه ای با مشکلات عدیده ای از جمله خلاء آموزش کاربران به شدت رنج می برد. سواد اطلاعاتی و رسانه ای به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر به حاشیه رانده شده است.

شوربختانه امکانات اندک کشور نیز بجای مصروف شدن برای افزایش دانش و توانمندی کاربران، صرف سیاست های فیلترینگ شبکه ها و کنترل محتوا و بگیر و ببند آنان می شود.
 

 منبع: @Dr_hojjatollah_abbasi

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


  ده‌ آزمون‌ درست‌نویسی‌ شرح‌ عکس‌ ‌


  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌


  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


  6 درس مثبت روابط عمومی


  15 توصیه کاربردی به منظور ایجاد محتوای جذاب


  روابط عمومی دو


  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟


  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!


  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی