درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 28 شهریور 1400 - 15:26   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور: توسعه ارتباطات بین بخشی نیاز ورزش همگانی است

  عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور: توسعه ارتباطات بین بخشی نیاز ورزش همگانی است


ادامه ادامه مطلب دو

فتح 4 قله مرتفع ایران توسط رئیس  روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار

  فتح 4 قله مرتفع ایران توسط رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار


ادامه ادامه مطلب سه

برنامه ریزی مانع روزمرگی در روابط‌عمومی است

  برنامه ریزی مانع روزمرگی در روابط‌عمومی است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فنون روابط عمومی/ برگزاری‌ مراسم‌
  انتشار کتاب فنون روابط عمومی -دفترچه راهنمای متخصصان روابط عمومی
  فتح 4 قله مرتفع ایران توسط رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار
  فوتبال و پروپاگاندا
  دو روزنامه‌نگار، یک دوشس و نظام رسانه‌ای
  کتاب: پنج گفتار مدیریت محتـوا
  عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور: توسعه ارتباطات بین بخشی نیاز ورزش همگانی است
  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  نقد و بررسی فصل 8 کتاب روزنامه نگاری برند در کمیته سرآمدی و اثربخشی برندسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران
  برنامه ریزی مانع روزمرگی در روابط‌عمومی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47443صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیپنجشنبه، 17 تیر 1400 - 10:27
ترندهای طراحی بسته‌بندی در صنعت خرده‌فروشی سال ۲۰۲۱
طراحی بسته‌بندی در صنعت خرده‌فروشی از اهمیتی ویژه‌ای برخوردار است. تاثیر این موضوع در سال‌های اخیر و با قرارگرفتن در مسیر تجارت الکترونیک دوچندان شده است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| طراحی بسته‌بندی در صنعت خرده‌فروشی از اهمیتی ویژه‌ای برخوردار است. تاثیر این موضوع در سال‌های اخیر و با قرارگرفتن در مسیر تجارت الکترونیک دوچندان شده است.

 

پاندمی کرونا تعداد بسیار زیادی از افراد را به سمت خرید از پلتفرم‌های آنلاین خرده‌فروشی سوق داده است. مشتریان دیگر تجربه گشت‌وگذار در فروشگاه‌های فیزیکی را به ندرت دارند. حتی طراحی جذاب‌ترین وب‌سایت‌ها نمی‌تواند تجربه خرید فیزیکی از یک فضای تجاری را جبران کند.

 

صاحبان مشاغل باید به دنبال خلاقیت‌های بیشتر در بازار رقابتی باشند. طراحی بسته‌بندی کالا در صنعت خرده‌فروشی می‌تواند تا حدودی در این زمینه تاثیرگذار باشد.

طراحی بسته‌بندی با الگوهای کوچک و مصور

یکی از ترندهای طراحی بسته‌بندی در خرده‌فروشی، بسته‌ها و نمونه‌های کوچک با تصویرهای جذاب و زیبا هستند. این نوع بسته‌بندی‌ها به گونه‌ای است که نشان می‌دهد یک محصول چیست. در سال ۲۰۲۱ بسته‌بندی‌های کوچک با تصاویر ظریف و زیاد عرضه می‌شوند. تصاویر بر روی بسته‌بندی‌ها غالبا ساده و انتزاعی هستند و در واقع به گونه‌ای هنری آنچه را در داخل بسته است، نشان می‌دهند. به‌عنوان مثال به جای عکس چیپس واقعی، ممکن است از بسته‌ای با طراحی الگوی مثلث که یادآور چیپس است، استفاده شود. در سال ۲۰۲۱ انتظار می‌رود در طراحی بسته‌بندی از تصاویر و الگوهای کوچک به طرز عجیب و غریبی استفاده شود.

تجربه طراحی یک بسته‌بندی واقعی و قدیمی

در طراحی بسته‌بندی کالا در سال ۲۰۲۱ پایبندی به بسته‌بندی معمولی را نباید نادیده گرفت. برخی محصولات در بسته‌بندی با ظاهری کاملا قدیمی مشتریان را به سفر در طول زمان سوق می‌دهند. در این نوع بسته‌بندی‌ها با طرح‌هایی روبه‌رو خواهید شد که تقریبا غیرقابل تشخیص از چیزی است که مادربزرگ‌های شما از آن‌ها استفاده می‌کرده‌اند. شما با انتخاب این نوع بسته‌بندی، مشتریان را به سمت تونل زمان سوق خواهید داد. استفاده از بافت‌های قدیمی، جعبه‌های بطری شکل و استیکرهای تصاویر در این نوع بسته‌بندی‌ها کاملا مشهود است.

استفاده از اشکال هندسی فوق ساده

یکی دیگر از ترندهای طراحی بسته‌بندی کالا در صنعت خرده‌فروشی در سال ۲۰۲۱، استفاده از طرح‌هایی با مفاهیم هندسی بسیار ساده است. این طرح‌های هندسی بسیار جسورانه استفاده شده‌اند. هندسه جسورانه‌ای با خطوط زیبا، زاویه‌های تیز و رنگ‌های رسا در بسته‌بندی‌ها قابل مشاهده است. این طرح‌ها تا حدودی به صورت انتزاعی، آنچه را درون جعبه است، نشان می‌دهند. از این نوع بسته‌بندی برای تاثیرگذاری فوق‌العاده برندها بر روی مخاطب و ماندگاری این تاثیرگذاری در ذهن مخاطب استفاده می‌شود.

طراحی با استفاده از ترکیب‌های رنگی هنری

یکی از ترندهای طراحی بسته‌بندی کالا در خرده فروشی در سال ۲۰۲۱ استفاده از سبک طراحی هنری است. طراحان این نوع بسته‌بندی‌ها با الهام از نقاشی‌ها و بافت رنگی، ترکیبی جذاب را در بسته‌بندی‌ها به تصویر می‌کشند. مرز بین طراحی بسته‌بندی و هنر باریک است. این نوع طراحی انتزاعی بیشتر فرمی از نقاشی‌های سیال دارد و از نقاشی‌های رنگ روغن الگو برداری شده‌اند.

طرح‌های تشریحی با استفاده از قلم و جوهر

یکی از ترندهای طراحی بسته‌بندی در سال ۲۰۲۱ استفاده از طراحی گرافیکی تجاری است. در این طرح‌ها که بر روی بسته‌بندی‌ها نقش بسته از طرح‌های تشریحی با استفاده از قلم استفاده شده است. جزئیات باورنکردنی و ریزی در طرح‌ها در بسته‌بندی به چشم می‌خورد. بسته‌بندی‌هایی که طراحی آن‌ها شبیه به طراحی نشریه‌های علمی-باستانی و گاه سورئال است که با دست طراحی شده‌اند.

مسدودکردن رنگ‌ها به صورت ارگانیک

مسدودکردن کردن رنگ‌ها در کنار یکدیگر به صورت ارگانیک، چیز جدیدی نیست. این رنگ‌ها به شکل حباب و یا مارپیچ در بسته‌بندی کالا در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. بافت‌ها و ترکیبات رنگی منحصربه‌فرد رنگ‌ها در بسته‌بندی با استفاده از این روش به یکی از ترندهای طراحی بسته‌بندی در سال ۲۰۲۱ تبدیل شده‌اند. رنگ‌ها به صورت زاویه‌دار در کنار هم قرار نمی‌گیرند اما به وسیله خطوطی مشخص از یکدیگر جدا می‌شوند. آن‌ها تصویری همانند کلاژهایی ناهموار و نامتعادل را ایجاد می‌کنند. احساس واقعی و ارگانیک در این نوع بسته‌بندی‌ها کاملا ملموس است.

نام محصول در جلو و مرکز بسته‌بندی

برخی طراحان به جای ساختن لوگو یا تصویر در کانون بسته‌بندی نام محصول را به‌عنوان ستاره طراحی خود انتخاب می‌کنند. طراحی که با حروف بسیار خلاقانه در مرکز بسته‌بندی محصول قرار می‌گیرند. هر نامی در این طرح‌های بسته‌بندی به خودی خود همانند یک اثر هنری جلوه می‌کند. اثر طراحی که به کل بسته‌بندی شخصیتی متمایز می‌بخشد. در این نوع بسته‌بندی نوع کالا کاملا مشخص است.

 

این نوع طراحی برای بسته‌بندی معمولا با هدف افزایش آگاهی از برند است. در این طراحی‌ها از تایپوگرافی قوی استفاده شده است. تایپوگرافی که می‌تواند در کل زیباشناسی برند تاثیر به سزایی داشته باشد.

مجله افق کوروش در ادامه این متن نوشته است: تقارن کامل تصاویر در بسته‌بندی چیز جدیدی نیست. معمولا این نوع بسته‌بندی در ترندهای بسته‌بندی هر سال قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۲۱ نیز تصاویر متقارن در بسته‌بندی کالا در دسته ترندها قرار گرفته است. برخی از طراحان از اشکال ناقص برای بازی در طرح‌های متقارن بسته‌بندی استفاده می‌کنند.

 

برخی دیگر کاملا متناقض عمل می‌کنند. آن‌ها طرح‌های متقارن را در کنار یکدیگر قرار می‌دهند. این نوع بسته‌بندی‌ها، حس نظم را به مخاطب القا می‌کنند. نظمی که گاهی در میان هرج و مرجی طرح‌ها به چشم می‌خورد. این طرح‌ها معمولا پیچیده نیستند. آن‌ها از الگوهای ساده‌ای بهره می‌گیرند. در این نوع طرح‌ها از فضای منفی طراحی بهترین استفاده می‌شود. هرچند این طرح‌ها متقارن هستند، اما احساس رضایت بصری زیادی در مخاطب ایجاد می‌کنند.

بسته‌بندی داستان محور کالا

داستان‌سرایی و روایت سازی بخش مهمی از هر برند تجاری است. بسته‌بندی براساس روایت‌سازی یکی از ترندهای سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. برندها داستان خود را بر روی بسته‌بندی‌ها به نمایش می‌گذارند. آن‌ها شخصیت‌های برند خود را در بسته‌بندی‌ها طراحی می‌کنند. این شخصیت‌ها معمولا شکل کارتونی و سرگرم‌کننده دارند.

 

وقتی به طراحی بسته‌بندی این نوع محصولات نگاه کنید، احساس می‌کنید که یک کتاب طنز می‌خوانید. معمولا این نوع بسته‌بندی‌ها تاثیر زیادی در آگاهی از برند دارند. از این ترند بسته‌بندی بیشتر برای تبلیغات استفاده می‌شود.

بسته‌بندی تمام رنگ محصولات

رنگ بسیار بهتر از هر عنصر دیگری در ذهن مشتریان باقی می‌ماند و باعث می‌شود که برند تجاری در ذهن مشتری بسیار ساده‌تر تشخیص داده شود. رنگی که برای بسته‌بندی کالا انتخاب می‌‌کنید، می‌‌تواند یک پیام به صورت ناخودآگاه در ذهن مشتریان القا کند. یکی از ترندهای جذاب بسته‌بندی استفاده از یک رنگ خالص است. شما در این نوع بسته‌بندی گویی با یک پالت رنگی محدود مواجه هستید. این نوع طرح‌ها شخصیت کمتری نسبت به سایر بسته‌بندی‌ها دارد.

 

پالت رنگی یکنواخت در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان یک ترند جذاب طراحی قرار گرفته است. رنگ‌ها نه تنها نقش مهمی در طراحی بسته‌بندی محصولات ایفا می‌کنند، بلکه پیام تبلیغاتی برند تجاری شما را هم به وضوح انتقال می‌دهد. همچنین مصرف‌کنندگان را به خرید آن محصول ترغیب می‌کنند. سبز یک رنگ متنوع و گرم است. این رنگ مشتریان را وادار می‌کند تا احساس خشنودی کنند. در عین حال اینکه نمادی از سلامت، اهمیت به محیط زیست و حسن نیت برند تجاری شما است.
 

منبع: www.tejaratetalaeenews.ir

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فنون روابط عمومی را بخوانید


  کتاب: پنج گفتار مدیریت محتـوا


  آنچه باید بدانیم!/ قدرت‌ مشاوره‌ مدیریت‌


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


  کتاب: مقررات روابط عمومی


  فنون روابط عمومی/ ترتیب‌ دادن‌ جلسات‌ عمومی


  فنون روابط عمومی/ برگزاری‌ مراسم‌


  آنچه باید بدانیم!/ تحقیق‌، اساس‌ یک‌ برنامه‌ روابط‌عمومی‌ است‌


  شش مرحله برای گسترش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی