درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 28 شهریور 1400 - 16:05   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور: توسعه ارتباطات بین بخشی نیاز ورزش همگانی است

  عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور: توسعه ارتباطات بین بخشی نیاز ورزش همگانی است


ادامه ادامه مطلب دو

فتح 4 قله مرتفع ایران توسط رئیس  روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار

  فتح 4 قله مرتفع ایران توسط رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار


ادامه ادامه مطلب سه

برنامه ریزی مانع روزمرگی در روابط‌عمومی است

  برنامه ریزی مانع روزمرگی در روابط‌عمومی است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فنون روابط عمومی/ برگزاری‌ مراسم‌
  انتشار کتاب فنون روابط عمومی -دفترچه راهنمای متخصصان روابط عمومی
  فتح 4 قله مرتفع ایران توسط رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار
  فوتبال و پروپاگاندا
  دو روزنامه‌نگار، یک دوشس و نظام رسانه‌ای
  کتاب: پنج گفتار مدیریت محتـوا
  عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور: توسعه ارتباطات بین بخشی نیاز ورزش همگانی است
  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  نقد و بررسی فصل 8 کتاب روزنامه نگاری برند در کمیته سرآمدی و اثربخشی برندسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران
  برنامه ریزی مانع روزمرگی در روابط‌عمومی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47432صفحه نخست » ادامه مطلب سهسه شنبه، 15 تیر 1400 - 19:50
آموزش روابط‌عمومی: مطالعه ای تطبیقی
آموزش دانشگاهی روابط‌عمومی در جهان بیش از هشت دهه پیشینه دارد. طی این مدت با وجود تغییرات کمی و کیفی در برنامه‌های درسی آن همواره با رشد روز افزون مراکز آموزشی و توسعه تقاضا از سوی بازار کار در داخل کشور و در عرصه بین المللی روبرو بوده است. از طرفی با جهانی شدن فرهنگ و ارتباطات و از سوی دیگر وجود نابرابریهای ناشی از شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و زیرساختهای فنی در کشورهای متفاوت این سئوال مطرح می شود که تا چه حد رشته روابط‌عمومی می تواند از یک برنامه آموزشی با استاندارد بین المللی برخوردار شود؟
  

 

آموزش روابط‌عمومی: مطالعه ای تطبیقی
دکتر حسینعلی افخمی
عضو هیئت علمی‌دانشگاه علامه طباطبایی

 


مقدمه

آموزش دانشگاهی روابط‌عمومی در جهان بیش از هشت دهه پیشینه دارد. طی این مدت با وجود تغییرات کمی و کیفی در برنامه‌های درسی آن همواره با رشد روز افزون مراکز آموزشی و توسعه تقاضا از سوی بازار کار در داخل کشور و در عرصه بین المللی روبرو بوده است. از طرفی با جهانی شدن فرهنگ و ارتباطات و از سوی دیگر وجود نابرابریهای ناشی از شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و زیرساختهای فنی در کشورهای متفاوت این سئوال مطرح می شود که تا چه حد رشته روابط‌عمومی می تواند از یک برنامه آموزشی با استاندارد بین المللی برخوردار شود؟

بمنظور دستیابی به یک برنامه درسی جامع و فراگیر برای رشته روابط‌عمومی سه دانشگاه از ایران، انگلستان و آمریکا انتخاب شدند. هر سه دانشگاه منتخب یعنی علامه طباطبائی (ایران)، متروپلیتن لیدز (انگلستان) و مریلند (آمریکا) در نوع خود هر یک در سطح ملی از وجهه علمی بالایی برخوردارند. مطالعه روی این سه دانشگاه به روش تاریخی و با استفاده از بررسیهای انجام شده و ادبیات موجود روی مساله آموزش روابط‌عمومی طی سه دهه گذشنته در سطح سه کشور و همچنین با استناد به یافته‌ها و توصیه‌های ایپرا آغاز شد. در مقاله حاضر ضمن ارائه پیشینه ای از آموزش روابط‌عمومی در سه کشور، ابتدا شرایط اجتماعی حاکم بر سه جامعه در مدل پست () تبیین و سپس نقش و اهمیت حرفه روابط‌عمومی مورد اشاره قرار می کیرد.

در بخش دیگری از مقاله متون آموزشی رایج معرفی و به دنبال آن برنامه آموزشی سه دانشگاه در یک بررسی تطبیقی تحلیل می شود. این مطالعه سعی ذارذ نشان دهد علیرغم تفاوتهای ساختاری بین سه کشور امکان دسترسی به یک برنامه آموزشی مشابه برای سه دانشگاه امکان پذیر است.

فهرست مطالب

مقدمه
۱. پیشینه آموزش روابط‌عمومی در جهان
۲- آموزش روابط‌عمومی در ایران
۳. شرایط حاکم بر جامعه
۴. تخصصی شدن حرفه روابط‌عمومی
نقش و کارکرد
مهارت‌های ارتباطی
۵. متون درسی و منابع علمی
منابع خارجی
۶- برنامه‌های درسی
فهرست عنوان درس‌های رشته کارشناسی روابط‌عمومی
۷. نتیجه گیری
منابع و مأخذ



مقاله را اینجا دانلود کنید:

 

http://kpri.ir/product

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فنون روابط عمومی را بخوانید


  کتاب: پنج گفتار مدیریت محتـوا


  آنچه باید بدانیم!/ قدرت‌ مشاوره‌ مدیریت‌


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  کتاب: مقررات روابط عمومی


  فنون روابط عمومی/ ترتیب‌ دادن‌ جلسات‌ عمومی


  فنون روابط عمومی/ برگزاری‌ مراسم‌


  آنچه باید بدانیم!/ تحقیق‌، اساس‌ یک‌ برنامه‌ روابط‌عمومی‌ است‌


  شش مرحله برای گسترش روابط‌عمومی


  برگزیدگان سومین جشنواره روابط‌عمومی‌های برق حرارتی معرفی شدند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی