درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 05:43   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47426صفحه نخست » ادامه مطلب یکسه شنبه، 15 تیر 1400 - 11:05
راهنمای ارتباطات واکسن کووید-۱۹
تحقیق ما با گردآوری اطلاعات از مقالات داوری‎‌شده‌ی مرتبط با تردیدهای واکسن در انگلستان و آمریکا آغاز شد که طی آن، گروهی از محققان متخصص در زمینه‌‎های هویت، اعتماد، علوم ارتباطات و … را شناسایی کردیم. طی یک دوره‌ی پنج‌روزه در حدفاصل ۲۱ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۰، مجموعه‌ای از گفتگوها را با این محققان ترتیب دادیم و مباحث ویژه‌ی مرتبط با تردید در واکسن را مطرح کردیم.
  

راهنمای ارتباطات واکسن کووید-۱۹
(راهنمای اصول ارتباطات واکسن کووید-۱۹ برای شاغلان روابط‌عمومی‌سازمان‌‎ها)

 

 


شناسنامه
عنوان راهنمای ارتباطات واکسن کووید-۱۹
(راهنمای اصول ارتباطات واکسن کووید-۱۹ برای شاغلان روابط‌عمومی‌سازمان‌‎ها)
به‌کوشش: موسسه کارگزار روابط‌عمومی
ویرایش: زهرا بابازاده‌‏گان
انتشارات: کارگزار روابط‏‌عمومی
تعداد صفات: ۴۱ صفحه

این راهنما برای مرکز ارتباطات منافع عمومی در کالج خبرنگاری و ارتباطات دانشگاه فلوریدا و طی همکاری با سازمان ملل توسعه یافت.

تحقیق ما با گردآوری اطلاعات از مقالات داوری‎‌شده‌ی مرتبط با تردیدهای واکسن در انگلستان و آمریکا آغاز شد که طی آن، گروهی از محققان متخصص در زمینه‌‎های هویت، اعتماد، علوم ارتباطات و … را شناسایی کردیم. طی یک دوره‌ی پنج‌روزه در حدفاصل ۲۱ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۰، مجموعه‌ای از گفتگوها را با این محققان ترتیب دادیم و مباحث ویژه‌ی مرتبط با تردید در واکسن را مطرح کردیم.

این مباحث عبارت‎ بودند از:
• چه عواملی موجب پذیرش میس‌اینفورمیشن (اطلاعات نادرست) توسط افراد جامعه می‌‎شوند؟
• چه عواملی موجب تردید در واکسن می‎‌شوند؟
• کدامین چارچوب‌ها بیشترین اثرگذاری را دارند؟
• برای هر گروه معین از جامعه، کدام نوع از استراتژی‌های پیام‌رسانی موثرتر واقع خواهد شد؟
• و نهایتاً بهترین راهکارها برای هنجارسازی دریافت واکسن در هر جامعه چه هستند؟

رونوشت این گفتگوها آماده و تدوین گردید و اصولی را کشف کردیم که در اینجا به اشتراک گذاشته‌ایم.

از همین اصول برای تدوین یک نظرسنجی بهره گرفتیم که در حدفاصل ۴-۱۸ اکتبر ۲۰۲۰، آن را در چهار کشور – فرانسه، آلمان، ایالات متحده و انگلستان – اجرا کردیم.

نظرسنجی مجموعاً بیش از ۱۶۰۰ پاسخ‌دهنده داشت و سهم پاسخ‌دهندگان هر کشور بیش از ۴۰۰ نفر بود. در میان این پاسخ‌دهندگان، جنسیت‌‎ها و نژادها و سطوح درآمدی و موقعیت‎‌های جغرافیایی و گروه‎‌های سنی متفاوت حضور داشتند. داده‎‌های مقدماتی درباره‌ی ادعاهای آزمون‌پذیر ارائه شده‌اند. نظرسنجی با حضور شرکت‎‌کنندگان آنلاینی صورت گرفت که به میل خودشان در آن حاضر شدند. نظرسنجی توسط شرکت تحقیقات کوالتریکس صورت گرفت که پایبند به دستورالعمل‎‌های تحقیقات است و مفاد نظرسنجی و حقوق شرکت‌‎کنندگان را به اطلاع‌شان می‌‎رساند.

در این نظرسنجی، ۳۰۱ نفر (۱۸ درصد) ادعا کردند که نسبت به واکسیناسیون دودل هستند که هم‎راستا با نظرسنجی‌‎های ملی در اکتبر ۲۰۲۰ است. علی‌رغم معناداری آماری این نظرسنجی، از آن صرفاً برای پذیرش تعدادی از پیام‎‌های معین بهره گرفته شد و نمی‌توان آن را به کل جوامع تعمیم داد.

فهرست مطالب
 

اصول اعتمادسازی
همه‌چیز با اعتماد آغاز می‌شود
عوامل موثر بر بی‌اعتمادی

اصل
نگرش‌ها، هویت‎‌ها و ارزش‌های اخلاقی را در نظر بگیرید
ارزش‌های اخلاقی
توصیه‌ها

اصل
از زمان‎ به نفع خودتان بهره بگیرید
زمان بسیار مهم است
توصیه‌ها

اصل
از پیام‎‌رسان‌های درست بهره بگیرید
توصیه‌ها

اصل
یک محتوای ملموس فراهم کنید، یک روایت برای آن بسازید و ارزش‌آفرینی نمایید
توصیه‌ها

اصل
آگاه باشید که جوامع گوناگون، روابط متفاوتی با واکسیناسیون دارند
توصیه‌ها

اصل
هنجارهای اجتماعی را تغییر دهید تا مقبولیت کسب کنید
توصیه‌ها

اصل
احساسات صحیح را برانگیزید
احساساتی که باید از آن‎ها اجتناب کرد
احساساتی که منجر به کنش می‎‌شوند
توصیه‌ها

اصل
برداشت ما از انگیزه‌‎های پیام‌‎رسان اهمیت دارد، همان‌طور که انگیزه‌های شخصی‌مان مهم هستند
توصیه‌ها

تئوری‌‌های مرتبط
سوگیری تایید
نظریه‌ سطح برداشت
«سخت‌گیری و آسان‌گیری» فرهنگی
اسارت در دام دانش
معادل‌سازی جعلی
اطلاعات‌گریزی
نظریه‌ تلقیح
نظریه‌ مبانی اخلاقی
نظریه‌ تلنگر
لاف‌زنی اولیه (نه رد ادعاها)
نظریه‌ دورنما
شبه‌پوچی/ کرختی روحی
خودکارآمدی
نظریه‌ هویت اجتماعی
نظریه‌ هنجارهای اجتماعی
نگرش‌ها

 

 

مقاله را اینجا دانلود کنید
 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد