درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 26 شهریور 1400 - 22:57   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند

  100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند


ادامه ادامه مطلب دو

دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست

  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست


ادامه ادامه مطلب سه

فرایند حل مسئله

  فرایند حل مسئله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  موفقیت محققان در انتقال اینترنت پرسرعت با استفاده از پرتوهای نور
  کتاب: مقررات روابط عمومی
  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی
  انتشار کتاب مدیریت تولید و انتشار بروشور
  محدودیت های روابط عمومی سنتی
  پنج فصل "فنون روابط عمومی" در یک کتاب خواندنی!
  تحولات روزمره را چگونه انعکاس دهیم؟
  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی
  رونق جهانی صنعت بازی‌های الکترونیکی
  آسیب‌های روحی اینستاگرام
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47391صفحه نخست » رادیو روابط عمومیپنجشنبه، 10 تیر 1400 - 15:39
فوت و فن روابط‌عمومی با ایلان ماسک
در دو سال اخیر کارآفرینی به‌واسطه یک نفر در دنیا تعریف شده و آن فرد کسی نیست، جز ایلان ماسک. او در سال‌های اخیر با تسلا و اسپیس‌ایکس در زمینه خودروهای الکترونیکی و فناوری‌های اکتشاف فضایی پیشگام بوده و به‌واسطه فعالیت منحصربه‌فرد و خارج از چارچوب رسمی روابط‌عمومی و البته خلاقش در حساب کاربری توییتر خود طی دوسال اخیر در صدر اخبار حوزه تکنولوژی دنیا بوده است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| در دو سال اخیر کارآفرینی به‌واسطه یک نفر در دنیا تعریف شده و آن فرد کسی نیست، جز ایلان ماسک. او در سال‌های اخیر با تسلا و اسپیس‌ایکس در زمینه خودروهای الکترونیکی و فناوری‌های اکتشاف فضایی پیشگام بوده و به‌واسطه فعالیت منحصربه‌فرد و خارج از چارچوب رسمی روابط‌عمومی و البته خلاقش در حساب کاربری توییتر خود طی دوسال اخیر در صدر اخبار حوزه تکنولوژی دنیا بوده است.

در دو یادداشت قبلی که در این ستون(مدیریت ارتباطات) منتشر شد، به رویکردهای بازاریابی و نگاه متفاوت ماسک به روابط‌عمومی پرداختم. آنچه در ادامه این یادداشت می‌خوانید، جمع‌بندی یادداشت‌های قبلی و استراتژی‌های روابط‌عمومی است که ماسک از آنها بهره گرفته و توانسته است برندهای تسلا و اسپیس‌ایکس را تقویت کند و دانستن آنها می‌تواند برای متخصصان روابط‌عمومی جذاب و موثر باشد.

۱- مسوولیت اشتباه خود را بپذیرید

دو سال پیش در مراسمی رسمی طی آزمایش‌ میزان مقاومت شیشه خودروی تسلا، توپی فلزی را به‌سمت شیشه (Tesla Cybertruck) آن پرتاب کردند که برخلاف انتظار ماسک شیشه خودرو شکست. به‌دلیل این اتفاق پیش‌بینی نشده این رویداد می‌توانست نیمه‌تمام گذاشته شود یا ماسک از ادامه سخنرانی خود منصرف شود، اما او نه‌تنها به سخنرانی‌اش ادامه داد بلکه از مخاطبانش برای این اتفاق عذرخواهی کرد. ایلان ماسک به این مشهور است که به قول‌های عجیب‌وغریبش عمل نمی‌کند، اما ثابت کرده جایی که انتظارات را برآورده نکرده، پاسخگو بوده است.

۲- به ستاره‌ها برسید

سه‌سال پیش ماسک با موفقیت تسلا رودستر محبوب خود را با فالکون هوی به فضا فرستاد. او با اضافه‌کردن تسلا رودستر به موشک یک شیرین‌کاری برای دو برند ساخته بود. ماسک هوشمندانه با این کار توجه همه را علاوه‌بر پرتاب موشک با موفقیت به سمت تسلا نیز جلب کرد که این می‌تواند امکانی جدید در یک سفر فضایی باشد.

در این پروژه ماسک بیشترین بهره را از ظرفیت روابط‌عمومی برد. در حالی‌که این رویداد حسابی سروصدا کرده بود و درباره‌اش صحبت می‌کردند، ماسک تازه‌ترین اطلاعات را از طریق حساب کاربری خود در توییتر به فالوورهایش می‌داد.

ماسک بعد از پرتاب موفقیت‌آمیز موشک در توییتر خود نوشت: «از قرار یک ماشین در مدار زمین است.»

او با این کار جایی میان خلاقیت و جنون برای روابط‌عمومی تعریف کرد. پیدا کردن این نقطه در روابط‌عمومی برای بسیاری از کسب‌و‌کارها دشوار است. ایده ماسک برای ارسال خودرو به فضا در نگاه اول نشدنی به‌نظر می‌رسید، اما ماسک اثبات کرد همیشه جایی میان خلاقیت و جنون در روابط‌عمومی وجود دارد که با ایستادن در آن نقطه می‌توان به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کرد.

۳- جایی میان خلاقیت و جنون بایستید

به‌سختی می‌توان فراموش کرد که ایلان ماسک موقعی توانسته شرکت بورینگ را به فروش برساند. این شرکت تولید‌کننده نوعی وسیله شبیه به اسلحه بود که شعله پرتاب می‌کرد. ایده عجیب‌وغریب این محصول همان چیزی بود که شرکت بورینگ را موفق کرد.

۲۰هزار عدد از این محصول طی صد ساعت به فروش رسید و ۱۰میلیون دلار درآمد ایجاد کرد. همه شرکت‌ها نباید دقیقا چنین مسیری را طی کنند، اما ماسک نشان داد می‌شود ایده را طوری شروع کرد که از همان اول سروصدا کند. اگر ایده خیلی عجیب باشد می‌تواند همان اول مردم را جذب کند تا منتظر بمانند و ببینند قدم بعدی شرکت چه خواهد بود.

۴- شبکه‌های اجتماعی را به رسمیت بشناسید

ماسک ایده Tesla Cybertruck را از بازی‌های ویدئویی الهام گرفته و خاطرات خود را در این زمینه آنلاین مطرح کرده است. ماسک در توییتر وقت صرف می‌کند؛ مثلا برای توییت‌های خبرساز و گاه جنجالی‌اش مشهور است، درباره محصولاتش ازجمله تسلا و ایده‌هایی که قرار است به نتیجه برسند صحبت می‌کند و... وقتی حتی به‌عنوان مشهورترین کارآفرین دنیا عضو یک شبکه اجتماعی‌ مانند توییتر می‌شوید، راحت‌تر می‌توانید از ایده‌های مردم در سراسر دنیا الهام بگیرید و فراتر از مالک یک برند باشید.

۵- علاقه‌مندی خود را فریاد بزنید

ایلان ماسک با مردم وقت صرف می‌کند و درباره پروژه‌هایش با آنها صحبت می‌کند. او برای تحقق رویاهایش تلاش زیادی کرده و هرگز تعادل و توازن میان ایده اصلی و جزئیات آن را به هم نزده است. اگر ویدئوی تورهای کارخانه تسلا را تماشا کنید خواهید دید که او می‌داند هر دستگاه چه کاری می‌کند و یک خودروی تسلا چگونه تولید می‌شود. در مورد رویاهایش در زمینه فناوری‌های اکتشاف فضایی نیز این‌چنین است.

این رویکرد برای مخاطبانی که می‌خواهند فعالیت‌های ماسک را دنبال کنند باعث جذابیت است. همه اینها باعث شده تا ماسک خود را از دیگر مدیران شرکت‌های تکنولوژی جدا کند و به عبارت دیگر با قوانین معمول بازی نکند.

او از طیف سنتی بازاریابی عبور کرده و به‌شکل قابل‌توجهی فعالیت‌های روابط‌عمومی کسب‌و‌کارهای خود را از طریق حساب کاربری‌اش در توییتر انجام داده است. این رویکرد برای ایلان ماسک موثر بوده است؛ شاید برای شما هم موثر باشد.
 

حمید جعفری متخصص روابط‌عمومی و ارتباطات بازاریابی
منبع: https://donya-e-eqtesad.com
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتشار کتاب مدیریت تولید و انتشار بروشور


  پنج فصل "فنون روابط عمومی" در یک کتاب خواندنی!


  تقویم روز ارتباطات/ کم حوصله شدن خوانندگان روزنامه ها و ابتکار «میامی هرالد»


  محدودیت های روابط عمومی سنتی


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


  کتاب: مقررات روابط عمومی


  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی


  تحولات روزمره را چگونه انعکاس دهیم؟


  فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی