درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 11 مرداد 1400 - 10:25   

برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده

  برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

آنچه باید بدانیم!/ سنجش‌ ارتباطات‌ چیست؟

  آنچه باید بدانیم!/ سنجش‌ ارتباطات‌ چیست؟


ادامه ادامه مطلب سه

نحوه ست کردن کفش‌های رنگی

  نحوه ست کردن کفش‌های رنگی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیامد دورکاری برای بعد از کرونا
  کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران: بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی هرچه سریع‌تر متوقف شود
  مدیرعامل شرکت گاز استان تهران: به دلیل نگارش نادرست اخبار حوادث، شرکت گاز استان تهران به عنوان مسئول حادثه معرفی می‌شود
  چگونه یک خبرنگار حرفه ای شویم؟
  ارتباطات و آینده جهان
  8 چیزی که باید در خصوص استراتژِی محتوای بصری بدانید
  3 ضرورت برای ساخت یک استراتژِی تاثیرگذار جدید
  5 اقدام برای ساخت یک فرهنگ سازمانی خوب
  3 گام ضروری برای نوشتن یک سخنرانی برای مدیر عامل
  اصول رفتاری و اجرائی در حوزه اخلاق حرفه ای روابط عمومی را بدانید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47351صفحه نخست » جهان روابط عمومیپنجشنبه، 3 تیر 1400 - 12:04
بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو تاثیر خاصی بر برندها دارند
فوتبال با بیش از 3 میلیارد هوادار محبوب ترین ورزش در جهان است، بنابراین جای تعجب نیست که بازیکنان چه در زمین و چه در خارج از زمین پاداش زیادی دریافت کنند. رونالدو و لیونل مسی هر دو در لیست فوربس، پردرآمدترین ورزشکاران جهان قرار گرفتند و بیش از نیمی از درآمد خود را در زمین کسب کردند: 97 میلیون دلار برای مسی و 70 میلیون دلار برای رونالدو.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| هنگامی که کریستیانو رونالدو پرتغالی در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسابقات یورو 2020 یوفا، دو بطری کوکاکولا را از معرض دید خارج کرد، شاید خودش هم تاثیر این رفتارش را پیش بینی نمی کرد. با این کار، او ظاهرا میلیاردها دلار از ارزش بازار یکی از بزرگترین برندهای جهان را کم کرد.


به گزارش اختصاصی شارا به نقل از adweek، یا دست کم این چیزی است که از عناوین برداشت می شود.


شایان ذکر است که طبق گزارش Sportico، قبل از اینکه این رفتار از رونالدو در اتاق خبری سر بزند هم ارزش بازار کوکاکولا رو به افول بود (2.9 میلیارد دلار در ابتدای روز 15 ژوئن). این طور برداشت می شود که این اتفاق با سقوط این برند همزمان بوده است.


نفوذ رونالدو


این واقعیت که رسانه‌ها با هیجان از اقدامات رونالدو به عنوان علت مستقیم سقوط یک برند خبر می دهند، بیانگر قدرت درک شده و نفوذ بازیکنی مانند او در سراسر جهان است. این میزان تاثیرپذیری مردم از یک بازیکن فوتبال چندان عادی نیست؛ تعداد معدودی از بازیکنان می توانند با رفتار خود به این شکل به یک برند آسیب بزنند.


این اتفاق پیامدهای احساسی زیادی را در جوامع به دنبال داشت، بسیاری از مصرف کنندگان این حقیقت را قبول داشتند که یک ستاره جهانی "می تواند از قدرت خود به خوبی استفاده کند"، به جای اینکه از آن برای همکاری های تجاری با یک برند استفاده کند، ممکن بود جریمه شود، این حرکت او بر فردی که در یخچال را باز می کند موقع برداشتن نوشیدنی تاثیر می گذارد. جالب است بدانید که او در ورزش در اوج قرار گرفته و با 550 میلیون فالوور از نفوذ اجتماعی برخوردار است، و تعداد اسپانسرهای او نسبت به گذشته کمتر هستند.


اما رونالدو در موقعیت انتخابی هیچ وقت از چنین نفوذی برخوردار نبوده است. بر خلاف بازیکنانی که توانسته اند خیلی سریع به این جایگاه و این سطح از نفوذ دست یابند، او با گذشت زمان موفق به دستیابی به این سطح از نفوذ شده است. همین چند وقت پیش بود که مرغ سوخاری KFC، بطری های روغن Castrol یا پروازهای Emirates را تبلیغ می کرد. همین اواخر بود که او به جایی رسید که در عرصه جهانی قهرمان شد و حالا می تواند برندها را تبلیغ کند و یا موجب تخریب آنها شود.


فوتبال با بیش از 3 میلیارد هوادار محبوب ترین ورزش در جهان است، بنابراین جای تعجب نیست که بازیکنان چه در زمین و چه در خارج از زمین پاداش زیادی دریافت کنند. رونالدو و لیونل مسی هر دو در لیست فوربس، پردرآمدترین ورزشکاران جهان قرار گرفتند و بیش از نیمی از درآمد خود را در زمین کسب کردند: 97 میلیون دلار برای مسی و 70 میلیون دلار برای رونالدو.


با این سرمایه ای که در بانک ذخیره کرده اند، آنها خود تصمیم می گیرند که با چه برندی می خواهند کار کنند و عنوان قهرمانی را کسب کنند.

 

نویسنده: Lucy Basden-Smith

منبع فارسی: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)
منبع انگلیسی:  www.adweek.com

زمان انتشار: 2 days ago

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده


  چگونه یک خبرنگار حرفه ای شویم؟


  اخبار جعلی تهدیدی برای اعتماد عمومی


  10 ویژگی قدرتمند افراد موفق


  3 گام ضروری برای نوشتن یک سخنرانی برای مدیر عامل


  3 ضرورت برای ساخت یک استراتژِی تاثیرگذار جدید


  آنچه باید بدانیم!/ سنجش‌ ارتباطات‌ چیست؟


  8 چیزی که باید در خصوص استراتژِی محتوای بصری بدانید


  روانشناسی رنگ و تاثیر و اهمیت آنها در برندهای مختلف


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده