درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 09:18   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47342صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 2 تیر 1400 - 12:29
تحقق روابط عمومی الکترونیک نیازمند اصلاح ساختار روابط عمومی‌هاست
حمیدرضا دوست محمدی - جامعه اطلاعاتی بر پایه زیرساختارهایی بنا می‌شود که یکی از آنها روابط عمومی الکترونیکی است. اما هنوز در کشور، جامعه مدنی و عناصر لازم برای جامعه اطلاعاتی نداریم، لکن بحث روابط عمومی الکترونیکی از فرعیات است.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| این روزها جامعه اطلاعاتی و آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای حضور در عرصه بین‌الملل دغدغه خاطر کارشناسان و مسئولان کشورها شده و عظمت آن به حدی است که جوامع را هم متاثر از خود ساخته است. در این میان، یکی از زیرساخت‌های اساسی روابط عمومی الکترونیک است. که در این یادداشت به بررسی تبعات و مشکلات آن می پردازیم.


● بررسی جایگاه روابط عمومی سنتی از ابعاد گوناگون


«امروزه به دلیل فقدان بسیاری از عناصر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با مشکلات بسیاری بر سر راه تحقق این آرمان در کشور مواجه هستیم، بنابراین پیش از تفکر روی آن باید جایگاه روابط عمومی سنتی را از ابعاد گوناگون بررسی کنیم.»‌


«در روابط‌عمومی سنتی با مشکلاتی در خصوص ارتباط با رسانه‌ها، نظرسنجی‌های مناسب و ارتباطات مردمی مواجهیم که نتیجه آن عدم بهره‌مندی از کیفیت مطلوب است.»


جامعه اطلاعاتی بر پایه زیرساختارهایی بنا می‌شود که یکی از آنها روابط عمومی الکترونیکی است. اما هنوز در کشور، جامعه مدنی و عناصر لازم برای جامعه اطلاعاتی نداریم، لکن بحث روابط عمومی الکترونیکی از فرعیات است.


فناوری‌های نوین مانند اینترنت، تنها ژستی برای افراد جامعه شده که عملا در تولید اطلاعات علمی و توسعه و پژوهش نقش چندانی ندارند.


از اینرو تحقق جامعه مدنی و فراهم‌آوری عناصری چون آموزش نحوه انتقاد از روند عملکرد مدیران سازمان‌ها، آموزش مبتنی بر ترویج شیوه‌های الکترونیکی شدن امور، گسترش سواد عمومی، ایجاد انگیزه برای مشارکت مدنی و جایگزینی کار جمعی به جای کار فردی از جمله راهکارهای مناسب برای رسیدن به جایگاه مطلوب روابط عمومی است.


● عبور از جایگاه سنتی به جایگاه الکترونیکی


در واقع «داشتن ایده‌های مناسب و طرح موضوع جهانی شدن و قرار گرفتن در ساختار الکترونیکی ارایه خدمات باعث سامان‌دهی حرکت‌ها در راه رسیدن به اهداف شده و اگر هم در کوتاه مدت به موفقیت نرسیم از مسیر اصلی بیرون نرفته و در راستای آرمان‌ حرکت خواهیم کرد.»


بدون شک باید زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به برقراری سیستم روابط عمومی الکترونیک، به صورت فراگیر را همواره بررسی کرد زیرا «اراده، کسب دانش، آموزش، تکنولوژی و در آخر گردهم‌آوری شبکه‌های کوچک و اتصال به شبکه‌های بزرگ جهانی شدن از جمله پایه‌های مهم این امر خطیر در جامعه امروزی است.»


● روابط الکترونیکی زیرساخت جامعه اطلاعاتی


طبق نظریات متعدد کارشناسان و متخصصان این حرفه ارتباطی در کشور «روابط عمومی به سبک و شیوه نوین به ۳ محور عمده استوار است که اطلاع‌یابی به مفهوم یافتن اطلاعات صحیح، اطلاع‌پژوهی به معنای پیمایش و پژوهش اطلاعات و اطلاع‌رسانی از مصداق های بارز آن تلقی می گردند.»


روابط الکترونیکی از مهمترین زیرساخت‌های مهم جامعه اطلاعاتی است زیرا «روابط عمومی الکترونیک خود نیز ساختارهایی دارد که کاربرد صحیح ابزارهای الکترونیکی، آموزش، نیروی انسانی متخصص، زیرساخت‌های فنی و محتوایی به روز رساندن اطلاعات و دانش و بهره‌گیری از تکنیک‌های نوین آن به شمار میروند.»


با اشاره به حرکت‌های مثبتی چون تبدیل علم روابط عمومی از گرایش به رشته در دانشگاه‌ها عدم استفاده از نیروی متخصص در بدنه روابط عمومی‌ها، به روز نبودن دانش آنها، استفاده صحیح نسبی از ابزارهای الکترونیکی، کمبود مدیران متخصص، صحیح نبودن نگاه مدیران کلان سازمان‌ها به روابط عمومی که نتیجه آن بهره‌گیری از روابط عمومی، به عنوان بازوی نجات دهنده سازمان‌ها در هنگام بروز مشکلات به جای بهره‌گیری به عنوان مغز سازمان از مهمترین نقاظ ضعف و موانع موجود بر سر راه روابط عمومی ها است.


 امروزه ساختار روابط عمومی در کشور نسبی است چرا که بهره‌گیری از کامپیوتر به تنهایی به معنای ورود به جامعه اطلاعاتی است و باید با ترمیم شکاف دیجیتالی و رفع موانع و مشکلات به سمت این مهم برویم.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد