درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 11 مرداد 1400 - 11:20   

برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده

  برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

آنچه باید بدانیم!/ سنجش‌ ارتباطات‌ چیست؟

  آنچه باید بدانیم!/ سنجش‌ ارتباطات‌ چیست؟


ادامه ادامه مطلب سه

نحوه ست کردن کفش‌های رنگی

  نحوه ست کردن کفش‌های رنگی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیامد دورکاری برای بعد از کرونا
  کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران: بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی هرچه سریع‌تر متوقف شود
  مدیرعامل شرکت گاز استان تهران: به دلیل نگارش نادرست اخبار حوادث، شرکت گاز استان تهران به عنوان مسئول حادثه معرفی می‌شود
  چگونه یک خبرنگار حرفه ای شویم؟
  ارتباطات و آینده جهان
  8 چیزی که باید در خصوص استراتژِی محتوای بصری بدانید
  3 ضرورت برای ساخت یک استراتژِی تاثیرگذار جدید
  5 اقدام برای ساخت یک فرهنگ سازمانی خوب
  3 گام ضروری برای نوشتن یک سخنرانی برای مدیر عامل
  اصول رفتاری و اجرائی در حوزه اخلاق حرفه ای روابط عمومی را بدانید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47342صفحه نخست » فناوری نوچهارشنبه، 2 تیر 1400 - 12:29
تحقق روابط عمومی الکترونیک نیازمند اصلاح ساختار روابط عمومی‌هاست
حمیدرضا دوست محمدی - جامعه اطلاعاتی بر پایه زیرساختارهایی بنا می‌شود که یکی از آنها روابط عمومی الکترونیکی است. اما هنوز در کشور، جامعه مدنی و عناصر لازم برای جامعه اطلاعاتی نداریم، لکن بحث روابط عمومی الکترونیکی از فرعیات است.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| این روزها جامعه اطلاعاتی و آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای حضور در عرصه بین‌الملل دغدغه خاطر کارشناسان و مسئولان کشورها شده و عظمت آن به حدی است که جوامع را هم متاثر از خود ساخته است. در این میان، یکی از زیرساخت‌های اساسی روابط عمومی الکترونیک است. که در این یادداشت به بررسی تبعات و مشکلات آن می پردازیم.


● بررسی جایگاه روابط عمومی سنتی از ابعاد گوناگون


«امروزه به دلیل فقدان بسیاری از عناصر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با مشکلات بسیاری بر سر راه تحقق این آرمان در کشور مواجه هستیم، بنابراین پیش از تفکر روی آن باید جایگاه روابط عمومی سنتی را از ابعاد گوناگون بررسی کنیم.»‌


«در روابط‌عمومی سنتی با مشکلاتی در خصوص ارتباط با رسانه‌ها، نظرسنجی‌های مناسب و ارتباطات مردمی مواجهیم که نتیجه آن عدم بهره‌مندی از کیفیت مطلوب است.»


جامعه اطلاعاتی بر پایه زیرساختارهایی بنا می‌شود که یکی از آنها روابط عمومی الکترونیکی است. اما هنوز در کشور، جامعه مدنی و عناصر لازم برای جامعه اطلاعاتی نداریم، لکن بحث روابط عمومی الکترونیکی از فرعیات است.


فناوری‌های نوین مانند اینترنت، تنها ژستی برای افراد جامعه شده که عملا در تولید اطلاعات علمی و توسعه و پژوهش نقش چندانی ندارند.


از اینرو تحقق جامعه مدنی و فراهم‌آوری عناصری چون آموزش نحوه انتقاد از روند عملکرد مدیران سازمان‌ها، آموزش مبتنی بر ترویج شیوه‌های الکترونیکی شدن امور، گسترش سواد عمومی، ایجاد انگیزه برای مشارکت مدنی و جایگزینی کار جمعی به جای کار فردی از جمله راهکارهای مناسب برای رسیدن به جایگاه مطلوب روابط عمومی است.


● عبور از جایگاه سنتی به جایگاه الکترونیکی


در واقع «داشتن ایده‌های مناسب و طرح موضوع جهانی شدن و قرار گرفتن در ساختار الکترونیکی ارایه خدمات باعث سامان‌دهی حرکت‌ها در راه رسیدن به اهداف شده و اگر هم در کوتاه مدت به موفقیت نرسیم از مسیر اصلی بیرون نرفته و در راستای آرمان‌ حرکت خواهیم کرد.»


بدون شک باید زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به برقراری سیستم روابط عمومی الکترونیک، به صورت فراگیر را همواره بررسی کرد زیرا «اراده، کسب دانش، آموزش، تکنولوژی و در آخر گردهم‌آوری شبکه‌های کوچک و اتصال به شبکه‌های بزرگ جهانی شدن از جمله پایه‌های مهم این امر خطیر در جامعه امروزی است.»


● روابط الکترونیکی زیرساخت جامعه اطلاعاتی


طبق نظریات متعدد کارشناسان و متخصصان این حرفه ارتباطی در کشور «روابط عمومی به سبک و شیوه نوین به ۳ محور عمده استوار است که اطلاع‌یابی به مفهوم یافتن اطلاعات صحیح، اطلاع‌پژوهی به معنای پیمایش و پژوهش اطلاعات و اطلاع‌رسانی از مصداق های بارز آن تلقی می گردند.»


روابط الکترونیکی از مهمترین زیرساخت‌های مهم جامعه اطلاعاتی است زیرا «روابط عمومی الکترونیک خود نیز ساختارهایی دارد که کاربرد صحیح ابزارهای الکترونیکی، آموزش، نیروی انسانی متخصص، زیرساخت‌های فنی و محتوایی به روز رساندن اطلاعات و دانش و بهره‌گیری از تکنیک‌های نوین آن به شمار میروند.»


با اشاره به حرکت‌های مثبتی چون تبدیل علم روابط عمومی از گرایش به رشته در دانشگاه‌ها عدم استفاده از نیروی متخصص در بدنه روابط عمومی‌ها، به روز نبودن دانش آنها، استفاده صحیح نسبی از ابزارهای الکترونیکی، کمبود مدیران متخصص، صحیح نبودن نگاه مدیران کلان سازمان‌ها به روابط عمومی که نتیجه آن بهره‌گیری از روابط عمومی، به عنوان بازوی نجات دهنده سازمان‌ها در هنگام بروز مشکلات به جای بهره‌گیری به عنوان مغز سازمان از مهمترین نقاظ ضعف و موانع موجود بر سر راه روابط عمومی ها است.


 امروزه ساختار روابط عمومی در کشور نسبی است چرا که بهره‌گیری از کامپیوتر به تنهایی به معنای ورود به جامعه اطلاعاتی است و باید با ترمیم شکاف دیجیتالی و رفع موانع و مشکلات به سمت این مهم برویم.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه یک خبرنگار حرفه ای شویم؟


  اخبار جعلی تهدیدی برای اعتماد عمومی


  10 ویژگی قدرتمند افراد موفق


  3 گام ضروری برای نوشتن یک سخنرانی برای مدیر عامل


  3 ضرورت برای ساخت یک استراتژِی تاثیرگذار جدید


  آنچه باید بدانیم!/ سنجش‌ ارتباطات‌ چیست؟


  8 چیزی که باید در خصوص استراتژِی محتوای بصری بدانید


  روانشناسی رنگ و تاثیر و اهمیت آنها در برندهای مختلف


  5 اقدام برای ساخت یک فرهنگ سازمانی خوب


  انجمن متخصصان روابط عمومی، درگذشت دو نفر از کارشناسان روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی را تسلیت گفت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برای ثبت‌نام اولین کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران دیگر فرصتی نمانده