درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 مهر 1400 - 03:21   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تکنیک ساندویچ چیست؟

  تکنیک ساندویچ چیست؟


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/  نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


ادامه ادامه مطلب سه

آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌

  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!
  6 درس مثبت روابط عمومی
  تکنیک ساندویچ چیست؟
  ایران، گرگ قبرستان می خواهد!
  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌
  مرجعیت صداوسیما به عنوان مهم‌ترین منبع کسب اخبار طی سالهای اخیر کاهش یافته است
  بنیادگذار تریبون مردم که اعلام کرد انقلاب فرانسه نتوانست به وعده اش؛ تأمین عدالت اقتصادی عمل کند اعدام شد
  رشد 48 درصدی درآمد توسعه دهنده ها
  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!
  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47329صفحه نخست » رادیو روابط عمومییکشنبه، 30 خرداد 1400 - 18:32
بازتعریف ارتباط با رسانه‌ها در روابط‌عمومی
مریم وحیدنیا - سازمان‌ها برای سهم بازار خود باید که جایگاه مهم‌تری برای روابط‌عمومی خود قایل بوده و این نکته را در نظر داشته باشند که امروز رسانه است که روابط‌عمومی را در انتظار پیام نگه می‌دارد و روابط‌عمومی می‎‌بایست که با وقوف و آکاهی و ارتباط بی‌واسطه، آماده ارائه واکنش متناسب و پاسخگویی در لحظه باشد. بنابراین جایگاه روابط‌عمومی‌ها باید که در کنار بالاترین سطوح سازمان و تصمیم‌گیری قرار داشته و از نگاه تشریفاتی به روابط عمومی که همچنان علیرغم شعارها بازمانده است؛ تغییر و ارتقا یابد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| امروزه با گسترده شدن استفاده از ابزارهای الکترونیک و به ویژه در دسترس قرار گرفتن هر چه بیشتر تلفن های هوشمند که به واسطه آسان تر شدن دسترسی به اینترنت فراهم شده است، شاهد رشد بیش از 54 درصدی در این حوزه هستیم (به نقل از رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک – ایرنا)


در همین راستا به ویژه پس از همه گیری بیماری کوید 19، ضریب نفوذ این شاخص نه فقط در ایران بلکه در جهان افزایش یافته و همزمان ظهور حوزه های مختلف خدمات آنلاین را شاهد بوده ایم. با نگاهی به آمارها متوجه می شویم که 75درصد جمیت در ایران ادر سال 1400 از اینترنت استفاده کرده و هشتاد و هشت میلیون موبایل فعال در کشور داریم.


در کنار خبرگزاری ها و پایگاههای خبری رسمی و غیر رسمی پرشمار و همچنین وجود نسخه های الکترونیکی یا تارنمایهای روزنامه های چاپی ( که امروزه کمتر نسخه فیزیکی دارند ) سی و شش میلیون کاربر ایرانی اینترنت از شبکه های اجتماعی با میانگین ساعت پنج تا نه ساعت در روز، استفاده می کنند. این آمارها بیانگر افزایش هرچه بیشتر و بازارهای گسترده تر پیش روی مصرف کنندگان است.


همچنین فعالیت بیش از سی و یک هزار فروشگاه اینترنتی با امکان ارائه تبلیغات و مخاطبان خاص ، برای هر سازمان بازار رو به رشد چشمگیر و جذابی بوده و سازمانها میبایست که برای ارتقای جایگاه و یا حفظ سهم خود از سهم مبادلات الکترونیک که این روزها در ایران رشد شصت درصدی را تجربه می کند، برنامه ریزی داشته باشد.


اینجاست که روابط‌عمومیها با تخصص خود در محتوا سازی و شناخت مخاطب ارزشی بیش از گذشته پیدا می کنند. چرا که اگر در گذشته تعداد رسانه انگشت شمار بوده و درک جامعه نیز از مفهوم رسانه به تلویزیون و رادیو و تابلوهای شهری و رسانه های چاپی محدود می شد، امروزه این مفهوم به شدت دگرگون شده و به موازات آن شناخت جامعه از رسانه ها نیز افزایش یافته است. همچنان که مفهوم محتوا نیز از صرف ارائه اطلاعات ساده دچار دگردیسی در شیوه ارائه از متن به تصویر و استفاده از نمادهای جذاب، رنگ و موسیقی شده است.


در سالهای نه چندان دور رسانه ها برای دریافت اخبار و گزارش ها نیازمند دریافت پیام از روابط‌عمومی ها بوده و کمتر آن ها را در جایگاه پاسخگو می دیدند اما امروزه این روابط‌عمومی ها هستند که با ضرورتی انکارناپذیر ، پایشی سیصد و شصت درجه و در بازه زمانی نامحدود را به عنوان وظیفه و برای مراقبت از اخبار و گزارش ها و پیامهای رسانه ای بر دوش دارند.


آمارهای بالا بیانگر آن است که افراد در جامعه به نقش خود در جایگاه رسانه نیز آگاه گشته و سازمانها را حساس تر و پاسخگو تر کرده اند. این امر به بهبود خدمت و رشد کیفیت خدمات که ناشی از امکان مقایسه در لحظه و یا گزارش دهی بوده ، منجر شده و با رشدی آرام جامعه را به سمت ارتقای کیفی خدمت و ارتباط رهنمون ساخته است.


بنابراین سازمان‌ها برای سهم بازار خود باید که جایگاه مهم‌تری برای روابط‌عمومی خود قایل بوده و این نکته را در نظر داشته باشند که امروز رسانه است که روابط‌عمومی را در انتظار پیام نگه می‌دارد و روابط‌عمومی می‎‌بایست که با وقوف و آکاهی و ارتباط بی‌واسطه، آماده ارائه واکنش متناسب و پاسخگویی در لحظه باشد. بنابراین جایگاه روابط‌عمومی‌ها باید که در کنار بالاترین سطوح سازمان و تصمیم‌گیری قرار داشته و از نگاه تشریفاتی به روابط عمومی که همچنان علیرغم شعارها بازمانده است؛ تغییر و ارتقا یابد.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


  ده‌ آزمون‌ درست‌نویسی‌ شرح‌ عکس‌ ‌


  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌


  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


  6 درس مثبت روابط عمومی


  15 توصیه کاربردی به منظور ایجاد محتوای جذاب


  روابط عمومی دو


  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟


  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!


  جایگاه روابط عمومی‌های ارزشمند در تعامل با رسانه‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی