درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:20   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47319صفحه نخست » ادامه مطلب یکپنجشنبه، 27 خرداد 1400 - 18:19
کارگاه آموزشی حکمرانی مدرن در پارک‌های علم و فناوری برگزار شد
کارگاه آموزشی «حکمرانی مدرن در پارک‌های علم و فناوری» با حضور سرپرست اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، دبیران شورای هماهنگی روابط‌عمومی مناطق دهگانه کشور و ۱۵۰ نفر از مدیران روابط عمومی پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی در سالن همایش‌های پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) برگزار شد.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| کارگاه آموزشی «حکمرانی مدرن در پارک‌های علم و فناوری» با حضور سرپرست اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، دبیران شورای هماهنگی روابط‌عمومی مناطق دهگانه کشور و ۱۵۰ نفر از مدیران روابط عمومی پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی در سالن همایش‌های پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) برگزار شد.
 
 به گزارش شارا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست دکتر ندا شفیعی، سرپرست اداره کل وزارت عتف با موضوع اهمیت ارتباطات مؤثر در فعالیت‌های روابط عمومی پارک‌های علم و فناوری؛ دکتر احسان چیت‌ساز، معاون توسعه بازار پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با موضوع مقیاس‌پذیری کسب‌وکارهای مدرن از طریق تأمین مالی جمعی؛ دکتر عباس قنبری باغستان، مشاور ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فاوا با موضوع ضرورت گذار به استانداردسازی در حکمرانی مدرن پارک‌های علم و فناوری و مهندس محمدعلی جعفری، مدیر مرکز توسعه واحدهای فناور پارک فاوا با موضوع معرفی شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال (تاد) به ارائه مطلب پرداختند.
 
 دکتر محمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده رییس پارک فاوا در این نشست گفت: پارک‌های علم و فناوری نسل جدیدی از سازمان‌های پژوهشی هستند که رسالت کلان آنها توسعه اقتصادی و تعمیق تکنولوژی شرکت‌ها با هدف افزایش توان رقابت پذیری است.
 
 وی محرک و عامل اصلی تکنولوژی را توجه به داستان‌های علمی-تخلیلی عنوان کرد و یادآور شد: محرک و عامل اصلی توسعه سازمان‌ها، روابط عمومی‌ها هستند. در الگوهای قدیمی، روابط عمومی‌ها سنگر حوزه ریاست بودند، ولی در الگوهای جدید روابط عمومی‌ها مکمل برنامه‌های توسعه‌ای سازمان‌ها هستند. به عبارت دیگر فهم مأموریت سازمان، معرفی، تولید فکر و محتوا و توزیع آن، از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی محسوب می‌شود.
 
 دکتر صدیق دامغانی‌زاده همچنین «توسعه شرکت‌های جوان و تبدیل کردن آن‌ها به شرکت‌های متوسط و بزرگ»، «جذب و حفظ نخبگان و زمینه‌سازی برای بازگشت نخبگان به ایران» و «ایجاد شبکه یکپارچه در سطح ملی از پارک‌ها و مراکز رشد تشکیل شده در وزارت عتف» را از وظایف و مأموریت‌های پارک فاوا و «کشف و نشر دانش پارک‌داری» را از وظایف روابط عمومی عنوان کرد.
 
 در ادامه دکتر احسان چیت‌ساز، معاون توسعه بازار پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز با اشاره تأمین مالی کسب‌وکارهای جدید و رسیدن به موفقیت در این زمینه گفت: کسب‌وکارهای جدید برای موفقیت به منابع مالی نیاز دارند و برای این کار روش‌های متعددی مانند استفاده از سرمایه شخصی، بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران خطرپذیر و سرمایه‌گذاران فرشته، دریافت وام بانکی، گرنت ها و حمایت های نهادهای توسعه‌ای و استفاده از خرده سرمایه‌گذاران را پیش روی خود دارند. به عبارت دیگر امروزه تأمین مالی جمعی یکی از پرطرفدارترین روش‌های تأمین مالی در دنیا است.
 
 وی هدف فناوری بلاک‌چین را تمرکززدایی از صنایع مختلف و هدف بهامُهر را تمرکززدایی در جذب سرمایه دانست و تأکید کرد: زیرساخت‌های توسعه فناوری‌های مبتنی بر بلاک‌چین در کشور در حال ایجاد و شکل‌گیری است اما از طرفی فقدان دانش تئوریک در این شرکت‌ها و بدیع بودن این نوع از تأمین مالی جمعی موجب شده است که آینده برای چنین شرکت‌هایی مبهم تلقی شود. نکته حائز اهمیت این است که با توجه به اهداف فناوری بلاک‌چین و بهامُهر، شناسایی دانش این حوزه و ایجاد زیرساخت‌ها از اهمیت بسیار زیادی برای جلوگیری از ایجاد روندهای ناکارآمد برخوردار است.
 
 دکتر عباس قنبری باغستان عضو هیات علمی دانشگاه تهران و مشاور ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فاوا نیز در این نشست با اشاره به ضرورت نگاه حکمرانانه و حاکمیتی در موضوع پارک های علم و فناوری در خصوص اهمیت «استانداردسازی» گفت: منظور از استاندارسازی فرایند تدوین، اعمال و توسعه استانداردها و پروتکل‌های فنی فعالیت فناورانه است. به عبارت دیگر در مباحث استاندارسازی، نگاه فراتکنولوژی و فرافناورانه مدنظر است و محصولات، شرکت‌ها و پارک‌ها به تنهایی مورد نظر نیست.
 
 قنبری باغستان تصریح کرد: به همین دلیل پروتکل‌ها، فرایندها، مکانیسم‌ها و دستورالعمل‌هایی که همراه با محصول (در سطح کشور، منطقه‌ای و جهانی) نهادینه و اجراء می‌شود، دارای پیامدهای بسیار مهمی از منظر حکمرانی و حاکمیتی است.
 
 عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت دو سطح «حکمرانانه» و «فناورانه» خاطرنشان کرد: پارک‌های علم و فناوری، به خصوص واحدهای روابط عمومی آنها، باید بتوانند تحولات فناورانه را به خوبی رصد کرده و دلالت‌های ایجاد شده برای کشورها را درک و دریافت کنند. با توجه به موارد گفته شده همچنین دو بازیگر در سطح «حاکمیتی» (دولت‌ها) و «شرکت‌ها» (پلتفرم‌ها) نیز وجود دارد که بررسی دقیق این موارد نشان دهنده گذار پارادامی مهمی در «بازیگری» از سوی دولت‌ها به سمت شرکت‌ها است. به عبارت دیگر گذار پارادایمی مهمی در حال روی دادن است و آن گذار از «دیپلماسی رسمی» به «دیپلماسی شرکتی» است که برای درک اهمیت این گذار، فهم ضرورت دستیابی به اشرافیت فناورانه و رویکرد حکمرانانه به تحولات فناوری ضروری است.
 
 شایان ذکر است؛ در پایان این نشست از وب سایت سه زبانه پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات رونمایی شد.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد