درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 17:35   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47224صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 12 خرداد 1400 - 10:31
روابط عمومی‌ها زیر پله نشین‌های بی ادعا
فرشید اردلان، مسئول روابط‌عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان - شکی نیست مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی با اطلاع رسانی و اطلاع یابی و انعکاس به موقع مسائل، مشکلات و نیازهای مخاطبین، مدیران را در فرآیند مهم تصمیم گیری و تصمیم سازی یاری می کنند و بر همین اساس مدیران باید همیشه تقدیر از خادمان این حوزه را در اولویت قرار دهند و به تنها یک روز بسنده نکنند و جایگاه اصلی روابط‌عمومی ها را به اهل فن بسپارند و این جایگاه را به تبعیدگاه کارکنان تبدیل نکنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| بسیاری از سازمان‌های دولتی و خصوصی و حتی اشخاص، یک یا چند نفر را به عنوان مسئول روابط‌عمومی منصوب می‌کنند، اما هنوز هم بسیاری از مدیران و حتی فعالان این حوزه، تعریف روشن و کاملی از این مسئولیت ارائه نمی‌دهند.

روابط‌عمومی یک سازمان، شرکت، دولت یا فرد تلاش می‌کند داستان‌هایی را به گوش مردم و جوامع برساند؛ با این هدف که در آن‌ها حس مثبتی نسبت به اهداف، موفقیت‌ها، موقعیت یا محصول خاصی ایجاد شود و یکی دیگر از تفاوت‌های روابط‌عمومی با تبلیغات در این مورد است.

تبلیغات، جامعه‌ هدف بسیار مشخصی دارد که گاهی برای یک محصول هزینه زیادی پرداخت می کند، اما روابط‌عمومی همان‌طور که از اسم آن پیداست با عموم مردم و کل جامعه سر و کار دارد.

روابط‌عمومی ها در سازمان ها و ادارات همیشه در تلاش هستند که نام نیکی را از جایی که در آنجا فعالیت می کنند در عموم جامعه بر جای بگذارند و در خیلی از موارد این روابط‌عمومی ها هستند که سپر مدیران و دستگاه های خود می شوند.

روابط‌عمومی فقط برای کنترل یا روایت داستان بعد از اتفاق افتادن آن نیست، بلکه برای ساختن درست داستان هم ضرورت دارد.

حرفه‌ای‌های روابط‌عمومی باید به مدیران سازمان مشاوره دهند تا اهداف و سیاست‌ها به بهترین شکل ممکن تبیین شود، تصمیمات مهم در موقعیت‌های مختلف به درستی اتخاذ و برنامه‌های جانبی مناسبی برای حفظ ارتباط سازنده با جامعه طراحی و اجرا شود.

علاوه بر این، روابط‌عمومی زبان پاسخ‌گوی سازمان است و باید آماده‌ توضیح در مورد تمام عمل‌کردها باشد و بتواند موضع سازمان در برابر مسائل مختلف را بیان کند.

جایگاه حوزه روابط‌عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر نقش آن در درون سازمان خوب تعریف و شأن آن به درستی حفظ شود، قطعا در آن سازمان و اداره پویایی و شکوفایی مشاهده می‌شود.

امروزه در سازمان ها، شناخت، درک متقابل و ارتباطات به منظور دستیابی به اهداف، به عنوان یک اصل اساسی مدیریت پذیرفته شده و این نوع ارتباط که از آن به روابط‌عمومی یاد می‌شود یکی از مهمترین عوامل مؤثر در سرنوشت هر سازمان و گروه محسوب می‌شود و در دنیای امروز روابط‌عمومی ها به عنوان عناصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمان ها تلقی می شوند.

اما چرا هنوز در جامعه ما این حوزه به درستی شناخته نشده است و مدیران از قدرت مثبت روابط‌عمومی ها آگاهی ندارند، جای سئوال است و باید پرسید این زیر پله نشین های بی ادعا همان افرادی هستند که می توانند در رشد و توسعه سازمانی مهمترین نقش را ایفا کنند.

روابط‌عمومی کارآمد و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت ها است و روابط‌عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و بخش های دیگر ، مسئولیت خطیری در فرایند دسترسی مدیران به سایر بخش ها دارند. عدم آگاهی و شناخت کافی از وظایف و حیطه عملیاتی و توانمندی های تخصصی روابط‌عمومی در ابعاد درون سازمانی و برون سازمانی از جمله مشکلاتی است که باعث شده روابط‌عمومی با موانع جدی متعددی روبرو باشد.

برخی مشکلات فنی و ضوابط قانونی و اداری برای کار روابط‌عمومی ها، آسیب پذیری همبستگی و روح کار جمعی، کم توجهی به طرح های پژوهشی افکارسنجی و... موجبات ضعف روابط‌عمومی را فراهم آورده و فقدان مشارکت مدیران و کارکنان را در تصمیم گیری ها باعث شده است.

و اما نامگذاری ۲۷ اردیبهشت به عنوان روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی در تقویم بیانگر اهمیت و جایگاه والای روابط‌عمومی است، خدمات ارزشمند و کوشش خردمندانه دست اندرکاران حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی که در جهت ایفای رسالت خطیر اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی و تسهیل خدمت رسانی به مردم گام بر می‌دارند قابل تقدیر است.

شکی نیست مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی با اطلاع رسانی و اطلاع یابی و انعکاس به موقع مسائل، مشکلات و نیازهای مخاطبین، مدیران را در فرآیند مهم تصمیم گیری و تصمیم سازی یاری می کنند و بر همین اساس مدیران باید همیشه تقدیر از خادمان این حوزه را در اولویت قرار دهند و به تنها یک روز بسنده نکنند و جایگاه اصلی روابط‌عمومی ها را به اهل فن بسپارند و این جایگاه را به تبعیدگاه کارکنان تبدیل نکنند.
 

منبع: http://econews.ir


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد