درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 13:46   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47105صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 - 12:22
درآمدی بر بازاریابی و فروش شرکتی و اهمیت آن برای شبکه فروش در صنعت بیمه
محمدرضا محمدی، کارشناس بازاریابی بیمه ملت - ضمن در نظر داشتن سایر ویژگی‌های تاثیرگذار در فروش شخصی (از جمله فن‌بیان، تسلط بر زبان بدن، قدرت اعتمادسازی، تسلط بر تکنیک‌های فروش، فنون مذاکره و...)، می‌توان بیان کرد پایه‌ای‌ترین و سهل‌ترین ویژگی قابل اکتساب، افزایش اطلاعات فنی در مورد محصولات و پوشش‌های آن است. موردی دیگر در بحث فروش شرکتی، قابلیت شبکه‌سازی است. هرچه شخص قابلیت ایجاد ارتباط و توسعه آن با افراد مختلف را در خود توسعه دهد، احتمال موفقیت در بازاریابی بیمه و همچنین زمینه شرکتی بیمه افزایش می‌یابد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| هدف نهایی تمام کسب و کارها و افراد فعال در آن کسب سود است. به دست آوردن سود تنها از طریق انجام معامله امکان‌پذیر است بنابراین نیاز به انجام فروش، نیاز اساسی شرکت‌ها و افراد در جامعه است. این موضوع به طور خاص در صنعت بیمه اهمیت بیشتری دارد چراکه محصولات بیمه‌ای (به جز محصولات اجباری صنعت بیمه)، در دسته محصولات ناخواسته قرار می‌گیرند. محصولاتی که مشتری در حالت عادی نیاز به آنها را درک نکرده و یا تمایلی به خرید این قبیل اجناس ندارد.


با توجه به سابقه 12 ساله‌ام در شرکت بیمه ملت و کسب تجربه در مدیریت‌های مختلف بالاخص مدیریت‌های آموزش و بازاریابی، یکی از مسائلی که همواره بازخورد آن را از نمایندگان محترم فروش به ویژه از سوی نمایندگان جدیدالورود دریافت کرده‌ام، سردرگمی آنها برای شروع یا پیشبرد فعالیت‌های‌شان است. بنابراین با توجه به شغل مورد تصدی فعلی، در نظر دارم تا در این مقاله به بررسی کلی در مورد بازاریابی و بازارهای شرکتی، ویژگی‌های مورد نیاز و مزایا و معایب هر یک از بازاریابی خرده‌فروشی یا شرکتی بپردازم. به امید این‌که بتواند راه‌گشایی برای همکاران محترم شاغل در شبکه فروش شرکت باشد.

بازاریابی و بازارهای شرکتی


هر چند اصول کلی بازاریابی و فرآیند مبادله در دو حوزه خُرده‌فروشی و شرکتی در صنعت بیمه تفاوتی ندارد ولی با این حال تفاوت‌هایی نیز بین آنها وجود دارد. در یک تعریف ساده بازاریابی شرکتی، که از آن با عناوینی همچون بازاریابی صنعتی، سازمانی یا بنگاه به بنگاه نیز یاد می‌شود، بازاریابی کالا و خدمات برای سازمان‌ها و کسب و کارهاست. سازمان‌ها و کسب و کارها می‌توانند شامل شرکت‌های تولیدکننده، سازمان‌های زیرمجموعه دولت، سازمان‌های بخش خصوصی، موسسات آموزشی، بیمارستان‌ها، توزیع‌کنندگان و... باشند.


به منظور درک عمیق‌تر، بهتر است نگاهی اجمالی به برخی تفاوت‌های ماهیت بازارهای خُرده‌فروشی و شرکتی در صنعت بیمه بیاندازیم:

موضوع بازار شرکتی

بازار خرده فروشی
جغرافیایی متمرکز پراکنده
حجم پرتفوی حجم پرتفوی بیشتر حجم پرتفوی کمتر
رفتار خرید فضای وظیفه‌ای دخالت اعضای خانواده
قیمت‌گذاری مبتنی بر رقابت شدید و چانه‌زنی مبتنی بر قیمت استاندارد
روش بازاریابی بیشتر مبتنی بر فروش شخصی و مهندسی فروش بیشتر مبتنی بر تبلیغات
ویژگی‌های قرارداد بیمه پیچیده‌تر استاندارد شده
حفظ و نگهداشت معمولاً سخت‌تر معمولاً ساده‌تر

عوامل موفقیت در فروش شرکتی


در کل با توجه به فنی بودن جزئیات محصولات بیمه‌ای، جزئیات این محصولات برای عموم مردم تا حدی پیچیده و ناآشناست. بنابراین حضور در این بازار و انجام فعالیت‌های فروش نیازمند ویژگی‌های خاصی نسبت به سایر بازارهاست. اگر به این مشکل، غیرملموس بودن خدمات در مقابل محصولات را نیز اضافه کنیم، موضوع کمی پیچیده‌تر می‌شود.

 

بنابراین ضمن در نظر داشتن سایر ویژگی‌های تاثیرگذار در فروش شخصی (از جمله فن‌بیان، تسلط بر زبان بدن، قدرت اعتمادسازی، تسلط بر تکنیک‌های فروش، فنون مذاکره و...)، می‌توان بیان کرد پایه‌ای‌ترین و سهل‌ترین ویژگی قابل اکتساب، افزایش اطلاعات فنی در مورد محصولات و پوشش‌های آن است. موردی دیگر در بحث فروش شرکتی، قابلیت شبکه‌سازی است. هرچه شخص قابلیت ایجاد ارتباط و توسعه آن با افراد مختلف را در خود توسعه دهد، احتمال موفقیت در بازاریابی بیمه و همچنین زمینه شرکتی بیمه افزایش می‌یابد.

فروش شرکتی


خیلی از نمایندگان می‌پرسند از کجا باید شروع کرد؟ در پاسخ به این سوال، در این بخش مختصری در خصوص فرآیند بازاریابی شرکتی ارائه می‌شود. گام‌های اصلی برای انجام فروش شرکتی عبارت است از یافتن بیمه‌گزار احتمالی، شناخت وی، برقراری ارتباط، انعقاد جلسه ارائه، رفع مشکلات و ابهامات بیمه‌گزار، پیگیری تا انعقاد قرارداد و در نهایت حفظ و مدیریت ارتباط با او به منظور کاهش احتمال از دست دادن وی. بنابراین گام اول شناسایی مشتریان احتمالی است. برای این منظور می‌توانید ابتدا به افرادی که شما آنها را مستقیم یا با واسطه می‌شناسید مراجعه و از جلسات برگزار شده با آنها کسب تجربه کنید.

مزایا و معایب فعالیت در حوزه شرکتی برای نمایندگان


فعالیت نمایندگان در بازارهای شرکتی می‌تواند مزایا و معایب مختلفی را داشته باشد. از جمله مزایای اصلی آن، امکان رشد چشم‌گیر با کسب پرتفوی بیمه‌ای یک یا چند بیمه‌گزار است که سبب انگیزش بیشتر نمایندگان برای پیگیری و موفقیت هم خواهد بود. البته همین موضوع می‌تواند به عنوان یکی از معایب فعالیت در حوزه شرکتی باشد. زیرا با توجه به جذاب بودن پرتفوی بزرگ بیمه‌گزاران شرکتی، همواره رقابت برای کسب آن در میان نمایندگان شدید بوده و این بازارها مورد هدف نمایندگان مختلف از شرکت‌های مختلف قرار دارند.

 

در صورت از دست رفتن بیمه‌گزاران شرکتی، حجم زیادی از پرتفو از دست می‌رود که در میزان کارمزد دریافتی تاثیرگذار است. بنابراین نسخه مناسب برای همکاران شبکه فروش تقسیم بخشی از فعالیت‌ها در زمینه بازاریابی خُرد و بخشی دیگر در زمینه بازارهای شرکتی است. بر این مبنا هم از مزایای بازارهای خُرد و هم شرکتی بهره‌مند خواهید شد.


ضمن ارائه مختصری در خصوص بازاریابی شرکتی به دلیل محدودیت‌های موجود در این نشریه، در انتهای این نوشتار و از این طریق به اطلاع تمامی همکاران فعال در شبکه فروش بیمه ملت می‌رساند که اداره بازاریابی شرکتی بیمه ملت همواره این آمادگی را دارد تا با ارائه راهنمایی‌های حال از تجربیات قبلی، ارائه مستندات (بروشور، کاتالوگ و...)، همراهی با نمایندگان و هرگونه اقدامی که شبکه فروش و در نهایت شرکت بیمه ملت را در پیشبرد اهدافش کمک می‌کند، به نمایندگان محترم یاری رساند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد