درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 26 شهریور 1400 - 23:40   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند

  100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند


ادامه ادامه مطلب دو

دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست

  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست


ادامه ادامه مطلب سه

فرایند حل مسئله

  فرایند حل مسئله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  موفقیت محققان در انتقال اینترنت پرسرعت با استفاده از پرتوهای نور
  کتاب: مقررات روابط عمومی
  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی
  انتشار کتاب مدیریت تولید و انتشار بروشور
  محدودیت های روابط عمومی سنتی
  پنج فصل "فنون روابط عمومی" در یک کتاب خواندنی!
  تحولات روزمره را چگونه انعکاس دهیم؟
  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی
  رونق جهانی صنعت بازی‌های الکترونیکی
  آسیب‌های روحی اینستاگرام
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47105صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 - 12:22
درآمدی بر بازاریابی و فروش شرکتی و اهمیت آن برای شبکه فروش در صنعت بیمه
محمدرضا محمدی، کارشناس بازاریابی بیمه ملت - ضمن در نظر داشتن سایر ویژگی‌های تاثیرگذار در فروش شخصی (از جمله فن‌بیان، تسلط بر زبان بدن، قدرت اعتمادسازی، تسلط بر تکنیک‌های فروش، فنون مذاکره و...)، می‌توان بیان کرد پایه‌ای‌ترین و سهل‌ترین ویژگی قابل اکتساب، افزایش اطلاعات فنی در مورد محصولات و پوشش‌های آن است. موردی دیگر در بحث فروش شرکتی، قابلیت شبکه‌سازی است. هرچه شخص قابلیت ایجاد ارتباط و توسعه آن با افراد مختلف را در خود توسعه دهد، احتمال موفقیت در بازاریابی بیمه و همچنین زمینه شرکتی بیمه افزایش می‌یابد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| هدف نهایی تمام کسب و کارها و افراد فعال در آن کسب سود است. به دست آوردن سود تنها از طریق انجام معامله امکان‌پذیر است بنابراین نیاز به انجام فروش، نیاز اساسی شرکت‌ها و افراد در جامعه است. این موضوع به طور خاص در صنعت بیمه اهمیت بیشتری دارد چراکه محصولات بیمه‌ای (به جز محصولات اجباری صنعت بیمه)، در دسته محصولات ناخواسته قرار می‌گیرند. محصولاتی که مشتری در حالت عادی نیاز به آنها را درک نکرده و یا تمایلی به خرید این قبیل اجناس ندارد.


با توجه به سابقه 12 ساله‌ام در شرکت بیمه ملت و کسب تجربه در مدیریت‌های مختلف بالاخص مدیریت‌های آموزش و بازاریابی، یکی از مسائلی که همواره بازخورد آن را از نمایندگان محترم فروش به ویژه از سوی نمایندگان جدیدالورود دریافت کرده‌ام، سردرگمی آنها برای شروع یا پیشبرد فعالیت‌های‌شان است. بنابراین با توجه به شغل مورد تصدی فعلی، در نظر دارم تا در این مقاله به بررسی کلی در مورد بازاریابی و بازارهای شرکتی، ویژگی‌های مورد نیاز و مزایا و معایب هر یک از بازاریابی خرده‌فروشی یا شرکتی بپردازم. به امید این‌که بتواند راه‌گشایی برای همکاران محترم شاغل در شبکه فروش شرکت باشد.

بازاریابی و بازارهای شرکتی


هر چند اصول کلی بازاریابی و فرآیند مبادله در دو حوزه خُرده‌فروشی و شرکتی در صنعت بیمه تفاوتی ندارد ولی با این حال تفاوت‌هایی نیز بین آنها وجود دارد. در یک تعریف ساده بازاریابی شرکتی، که از آن با عناوینی همچون بازاریابی صنعتی، سازمانی یا بنگاه به بنگاه نیز یاد می‌شود، بازاریابی کالا و خدمات برای سازمان‌ها و کسب و کارهاست. سازمان‌ها و کسب و کارها می‌توانند شامل شرکت‌های تولیدکننده، سازمان‌های زیرمجموعه دولت، سازمان‌های بخش خصوصی، موسسات آموزشی، بیمارستان‌ها، توزیع‌کنندگان و... باشند.


به منظور درک عمیق‌تر، بهتر است نگاهی اجمالی به برخی تفاوت‌های ماهیت بازارهای خُرده‌فروشی و شرکتی در صنعت بیمه بیاندازیم:

موضوع بازار شرکتی

بازار خرده فروشی
جغرافیایی متمرکز پراکنده
حجم پرتفوی حجم پرتفوی بیشتر حجم پرتفوی کمتر
رفتار خرید فضای وظیفه‌ای دخالت اعضای خانواده
قیمت‌گذاری مبتنی بر رقابت شدید و چانه‌زنی مبتنی بر قیمت استاندارد
روش بازاریابی بیشتر مبتنی بر فروش شخصی و مهندسی فروش بیشتر مبتنی بر تبلیغات
ویژگی‌های قرارداد بیمه پیچیده‌تر استاندارد شده
حفظ و نگهداشت معمولاً سخت‌تر معمولاً ساده‌تر

عوامل موفقیت در فروش شرکتی


در کل با توجه به فنی بودن جزئیات محصولات بیمه‌ای، جزئیات این محصولات برای عموم مردم تا حدی پیچیده و ناآشناست. بنابراین حضور در این بازار و انجام فعالیت‌های فروش نیازمند ویژگی‌های خاصی نسبت به سایر بازارهاست. اگر به این مشکل، غیرملموس بودن خدمات در مقابل محصولات را نیز اضافه کنیم، موضوع کمی پیچیده‌تر می‌شود.

 

بنابراین ضمن در نظر داشتن سایر ویژگی‌های تاثیرگذار در فروش شخصی (از جمله فن‌بیان، تسلط بر زبان بدن، قدرت اعتمادسازی، تسلط بر تکنیک‌های فروش، فنون مذاکره و...)، می‌توان بیان کرد پایه‌ای‌ترین و سهل‌ترین ویژگی قابل اکتساب، افزایش اطلاعات فنی در مورد محصولات و پوشش‌های آن است. موردی دیگر در بحث فروش شرکتی، قابلیت شبکه‌سازی است. هرچه شخص قابلیت ایجاد ارتباط و توسعه آن با افراد مختلف را در خود توسعه دهد، احتمال موفقیت در بازاریابی بیمه و همچنین زمینه شرکتی بیمه افزایش می‌یابد.

فروش شرکتی


خیلی از نمایندگان می‌پرسند از کجا باید شروع کرد؟ در پاسخ به این سوال، در این بخش مختصری در خصوص فرآیند بازاریابی شرکتی ارائه می‌شود. گام‌های اصلی برای انجام فروش شرکتی عبارت است از یافتن بیمه‌گزار احتمالی، شناخت وی، برقراری ارتباط، انعقاد جلسه ارائه، رفع مشکلات و ابهامات بیمه‌گزار، پیگیری تا انعقاد قرارداد و در نهایت حفظ و مدیریت ارتباط با او به منظور کاهش احتمال از دست دادن وی. بنابراین گام اول شناسایی مشتریان احتمالی است. برای این منظور می‌توانید ابتدا به افرادی که شما آنها را مستقیم یا با واسطه می‌شناسید مراجعه و از جلسات برگزار شده با آنها کسب تجربه کنید.

مزایا و معایب فعالیت در حوزه شرکتی برای نمایندگان


فعالیت نمایندگان در بازارهای شرکتی می‌تواند مزایا و معایب مختلفی را داشته باشد. از جمله مزایای اصلی آن، امکان رشد چشم‌گیر با کسب پرتفوی بیمه‌ای یک یا چند بیمه‌گزار است که سبب انگیزش بیشتر نمایندگان برای پیگیری و موفقیت هم خواهد بود. البته همین موضوع می‌تواند به عنوان یکی از معایب فعالیت در حوزه شرکتی باشد. زیرا با توجه به جذاب بودن پرتفوی بزرگ بیمه‌گزاران شرکتی، همواره رقابت برای کسب آن در میان نمایندگان شدید بوده و این بازارها مورد هدف نمایندگان مختلف از شرکت‌های مختلف قرار دارند.

 

در صورت از دست رفتن بیمه‌گزاران شرکتی، حجم زیادی از پرتفو از دست می‌رود که در میزان کارمزد دریافتی تاثیرگذار است. بنابراین نسخه مناسب برای همکاران شبکه فروش تقسیم بخشی از فعالیت‌ها در زمینه بازاریابی خُرد و بخشی دیگر در زمینه بازارهای شرکتی است. بر این مبنا هم از مزایای بازارهای خُرد و هم شرکتی بهره‌مند خواهید شد.


ضمن ارائه مختصری در خصوص بازاریابی شرکتی به دلیل محدودیت‌های موجود در این نشریه، در انتهای این نوشتار و از این طریق به اطلاع تمامی همکاران فعال در شبکه فروش بیمه ملت می‌رساند که اداره بازاریابی شرکتی بیمه ملت همواره این آمادگی را دارد تا با ارائه راهنمایی‌های حال از تجربیات قبلی، ارائه مستندات (بروشور، کاتالوگ و...)، همراهی با نمایندگان و هرگونه اقدامی که شبکه فروش و در نهایت شرکت بیمه ملت را در پیشبرد اهدافش کمک می‌کند، به نمایندگان محترم یاری رساند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتشار کتاب مدیریت تولید و انتشار بروشور


  پنج فصل "فنون روابط عمومی" در یک کتاب خواندنی!


  تقویم روز ارتباطات/ کم حوصله شدن خوانندگان روزنامه ها و ابتکار «میامی هرالد»


  محدودیت های روابط عمومی سنتی


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


  کتاب: مقررات روابط عمومی


  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی


  تحولات روزمره را چگونه انعکاس دهیم؟


  فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی