درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 خرداد 1400 - 17:33   

اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است

  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد

  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


ادامه ادامه مطلب سه

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مسئول کمیته روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری
  تاکید مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه بر ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت
  اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارگران نمونه استان های کشور از سوی بانک رفاه کارگران
  مرکز آموزش و ترویج بانکداری اسلامی در بانک سینا ایجاد می شود
  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری
  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره
  طرح آمایش و توسعه شبکه شعب بانک سینا در سال 1400 اجرا می شود
  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46998صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 25 اردیبهشت 1400 - 20:46
حکمرانی خوب یعنی حق انتخاب، نتیجه گیری و اظهار نظر را به مخاطب بدهیم/راه دسترسی به اخبار موثق برای مخاطب پرمخاطره شده است
به بهانه یک روز جهانی در تقویم افکار عمومی
جامعه از متخصصان ارتباطات و روابط عمومی انتظار دارد سازوکار دسترسی آزادانه به اطلاعات شفاف را در عین صداقت فراهم سازند و در مجموع از دوگانگی دست بردارند و از اصول روشنی در انتشار اخبار پیروی کنند و در این مسیر از راهکارهای ساده‌تر در آگاهی بخشی بهره ببرند تا مخاطب بتوانند حق انتخاب، نتیجه گیری و اظهار نظر را داشته باشد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| دست نویس روح الله مومنی رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان قزوین به بهانه یادآوری یک روز جهانی در تقویم افکار عمومی به مناسبت گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی منتشر شد.

علوم ارتباطات اجتماعی اقدام و نیازی برای ادامه حیات و روی پا ایستادن سازمان های دولتی و انتفاعی است و همچنین فعالیتی به منظور ترجمه بیان مسئولان به زبان و اندیشه عام مردم به شمار می‌رود این امر در تمام شاخه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مصداق و تعاریف جداگانه ای دارد.

کارشناسان روابط عمومی و متخصصان ارتباطات تنها یک رسانه یا فرستنده پیام و تکرار مکررات اتفاقات روز قبل نیستند آن ها به عنوان یک هنرمندی که بر بوم طراحی نقش ماندگار می‌آفریند پیوسته باید به دنبال خلق اثر متمایز و متنوع به زبان ساده و سلیس باشد و با مخاطبان هنرمندانه سخن بگوید و در جستجوی پاسخ به سوالات و علایق ذهنی عموم مجامع در هر لحظه در تکاپو و جنب و جوش باشد.

مخاطبان در هر رده سنی شیفته و تشنه دریافت اطلاعات و اخبار تازه و دسته اول هستند تا رابطه معناداری برای پیوند خود با سازمان ایجاد نمایند روابط عمومی ها و متخصصان علوم ارتباطات شکل دهنده این ارتباط هستند تا در اندیشه و افکار جامعه هدف خود نفوذ کرده و اهداف کوتاه مدت، بلند مدت و چشم انداز مجموعه خود را بر روی تمایلات ذینفعان تنظیم و برنامه‌ریزی نمایند.

حرفه ناب ارتباطات در راستای علایق جوامع و عامه مردم گام بر می دارد ما برای اعتمادسازی مخاطبان باید طوری عمل کنیم که آنها مطمئن شوند ما به آنها اهمیت می دهیم و راهکارهای حمایت از مخاطبان را شناسایی و آن را جزو استراتژی و برنامه‌ریزی‌ها کاری خود قرار دهیم و در این مسیر عوامل بازدارنده را از سر راه باید برداریم ،در دنیایی سرشار از اطلاعات گوناگون امروز جلب و جذب مخاطب و اعتمادسازی به اخبار نوعی تخصص بی‌مانند به شمار می آید برای آنکه آنها به درک اطلاعاتی برسند و اخبار صحیح را از مبادی رسمی آن جستجو کنند ،ما باید اهالی خبر و رسانه را تشویق و به مشارکت در این راه دعوت کنیم تا دریافت خروجی مناسب خبر با ویژگیهای اطلاعات مستقل ،آزادانه،شفاف و پاسخگو برای عموم جذاب و کاربردی باشد.

تنوع فناوری ها و علوم ارتباطات این امکان را فراهم کرده‌اند که به اقدامات و تلاش های دولت کمک کنند و از سویی با تهیه و تدارک پنجره گفتگو در بسترهای مکتوب و مجازی دیدگاه‌های مردم را به گوش مسئولان برسانند که این امر موجب اعتلای روابط عمومی ها در رساندن پیام سیستم و اطلاع رسانی حداکثری و از آن سو ایجاد اعتماد دو طرفه با استفاده از فنون ارتباطات در رساندن پیغام ها بین فرستنده و گیرنده باشند.

جامعه از متخصصان ارتباطات و روابط عمومی انتظار دارد سازوکار دسترسی آزادانه به اطلاعات شفاف را در عین صداقت فراهم سازند و در مجموع از دوگانگی دست بردارند و از اصول روشنی در انتشار اخبار پیروی کنند و در این مسیر از راهکارهای ساده‌تر در آگاهی بخشی بهره ببرند تا مخاطب بتوانند حق انتخاب ،نتیجه گیری و اظهار نظر را داشته باشد.

یکی دیگر از رسالت های متخصصان روابط عمومی و ارتباطات این است که چه کنیم تا در بین اندیشه و افکار مردم جایی برای خود باز نماییم و در هجوم انتشار اخبار های متنوع و گوناگون، راهکار این موضوع شفافیت و اطمینان دهی به مردم با فرمول احساس مسئولیت اجتماعی و رعایت اخلاق عمومی باید متعهد شویم علایق و سلایق عام مردم را در برنامه های خود نهادینه کنیم ،برقرار کردن این سرفصل ها به ما کمک می کند به راه حل ساده تر برسیم و احترام افکار عمومی را کسب نماییم.

در ماجرای همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ در جهان و ایران بحران و تنور اخبار مشکوک و شایعه جریان و جان دوباره یافت و توسط نگاه هایی که هدفشان غیر از اطلاع رسانی بود مورد استقبال اشخاص غیر مطلع قرار گرفت، این بنگاه های دروغ پراکنی و غیر موثق بیشتر به جای اطلاع رسانی و اقناع سازی به دنبال کسب شهرت برای خود و تلاش برای زیر سوال بردن اقدامات مسئولان بودند که نتیجه آن جز ایجاد و گسترش اضطراب و استرس در جامعه و تولید نگرانی روزافزون در بین مردم و جذابیت کاذب در بین برخی مخاطبان از خود اثرای برجا نگذاشت،در این بین جلوگیری از گسترش فرهنگ شایعه پراکنی و شایعه پسندی بر عهده روابط عمومی است تا از همه گیری اخبار کذب در بین افکار عمومی جلوگیری کند‌.

در انجام مسئولیت عاملان ارتباطات نقش رسانه ها بسیار حیاتی و مهم است، اصحاب رسانه با ارزیابی و شناسایی اشکالات سیستم توسط گردآوری نظرات ،سوالات و ابهامات جامعه تعریف دقیق و درستی از نگاه ذینفعان برای ما به تصویر می‌کشند، و ما را در رسیدن به زبانی مشترک و اطلاعاتی بر مبنای واقعیت ها کمک می کنند. رسانه ها کارشناسان روابط عمومی را در حرفه خود یاری می نمایند تا نیازمندی‌های اطلاع رسانی را به نحو شایسته‌ای جوابگو باشند و ارتباطات و روابطی را به جریان می اندازند تا گفتگو در تمامی سطوح اجزای یک جامعه شکل بگیرد و به این ترتیب این حرفه در عمق تفکر جامعه تنیده شود ،رسانه ها ما را در حرکت به سوی اهداف تعیین شده حمایت و هدایت می کنند.

در یک جمله روابط عمومی پیوند اجتماعی را تسهیل می بخشد روابط عمومی نیاز همگانی و مردمی و همچنین مخرج مشترک رویکردها و عملکردها یک نظام سالم در دسترسی به اخبار است روابط عمومی ها با تهیه و تولید هر روایت محصول جدید خود را خلق می کنند و در این مسیر تمام ساعت زندگی را درگیر شغل خود کرده اند.

در جهانی پر از رقابت پیغام ها و پیام رسان ها وظیفه روابط عمومی و ارتباطات این است به دنبال راه چاره ای باشد تا توسط مخاطبان کنار گذاشته نشود،پیشنهاد می گردد با تشکیل وزارتخانه‌ اطلاع رسانی و روابط عمومی با عنایت به رشد روزافزون رسانه ها در شرایط کنونی و سال‌های آینده و لزوم ایجاد تنوع و رقابت به منظور بهره‌گیری حداکثری از منابع و تحقق سیاست‌های کلی نظام در زمینه اطلاع رسانی و پاسخگویی عملکرد دولت ها با رعایت اصل عدم توسعه تشکیلاتی در دولت این طرح بررسی شود.

مطلوب است مسئولان فهیم کشور برای گسترش فعالیت رسانه ای همواره نسبت به تکریم از متخصصان روابط عمومی ،ارتباطات و اطلاع رسانی در سازمان ها نقش حمایتی خود را ایفا نمایند.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 روش برای معرفی یک شغل تجاری در اقلیم مدرن


  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره


  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری


  3 راه برای تقویت روابط عمومی کسب و کارها


  نشست اعضای هیئت داوران "جشنواره صنعت روابط‌عمومی ایران"


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


  تقدیر رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از روابط‌عمومی منطقه کرمان


  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین کنفرانس ویدیویی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود