درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 18:11   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46990صفحه نخست » ادامه مطلب یکشنبه، 25 اردیبهشت 1400 - 09:38
آیا بازار کسب‌وکار به روابط‌عمومی نیاز دارد؟
پیمان صفردوست - نقش روابط‌عمومی برای کسب‌وکارها در حوزه بین‌الملل می‌تواند بسیار حیاتی باشد و در این باره باید گفت مسیر برندسازی اصناف تولیدی، از روابط‌عمومی می‌گذرد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| گرچه به‌طور کلی روابط‌عمومی در حوزه اقتصاد در کشور ما جایگاه چندان مطلوبی ندارد و فعالیت این بخش در بسیاری از نهادها به روزمرگی دچار شده، اما به‌نظر می‌رسد این جایگاه در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط حتی پایین‌تر از این است و در بسیاری از کسب‌وکارها و اصناف تولیدی روابط‌عمومی حتی به‌صورت ظاهری وجود ندارد.

بسیاری از صاحبان اصناف فعال در این‌ باره معتقدند تعریف چنین بخشی در ساختار کسب‌وکارهای کوچک و متوسط نه‌تنها سودی برای سرمایه‌گذاران ندارد، بلکه موجب هدررفت سرمایه نیز می‌شود. اما آیا به‌راستی سرمایه‌گذاری در این حوزه ثمره‌ای برای صاحبان کسب‌وکار نخواهد داشت؟! و آیا این سود و زیان در حوزه اصناف به‌درستی بررسی شده است؟! با گزارش روزنامه صمت در این باره همراه باشید:

روابط‌عمومی پنجره برندسازی است

حسین محمودی اصل، کارشناس اقتصاد و کارآفرینی در این باره در گفت‌وگو با صمت عنوان کرد: در نگاه اقتصاد جهانی اصل بر این است که همه عوامل و مولفه‌ها تحت کنترل باشند که یکی از این عوامل ارتباط با مشتریان و روابط‌عمومی است. وی با اشاره به این موضوع که نقش روابط‌عمومی از نخستین مراحل تولید یک محصول آغاز می‌شود، افزود: در مرحله تولید اگر تولید شما یک محصول «های‌تک» است معرفی آن بسیار حیاتی و مهم است، زیرا مخاطب کالا باید آن را بشناسد و روابط‌عمومی در صورت عملکرد مناسب می‌تواند در تحریک نیاز جامعه هدف بسیار تاثیرگذار باشد؛ به‌طوری‌که خود مصرف‌کنندگان به‌دنبال محصول خواهند بود.

محمودی اصل درباره تداوم نقش روابط‌عمومی در اصناف تولیدی خاطرنشان کرد: البته کار روابط‌عمومی پس از این مرحله پایان نمی‌گیرد و در ادامه می‌توان با یک روند منطقی و معقول، ارتباط با مشتریان را به یک بخش کاملا موثر در زنجیره فروش کالا تبدیل کرد. این کارشناس اقتصاد و کارآفرینی در ادامه یادآور شد: درباره عموم محصولات نیز پس از توسعه صنعتی و تولید انبوه نقش ارتباط با مشتریان و روابط‌عمومی بسیار حیاتی است، زیرا در این مرحله ما شاهدیم که در بسیاری از بخش‌ها بازار با انبوه و مازاد تولید مواجه است.

وی در این زمینه با اشاره به بازارهای رقابتی موجود، خاطرنشان کرد: در شرایط رقابتی بدون شک گوی موفقیت را شرکت‌هایی می‌توانند در اختیار بگیرند که براساس گزارش‌ها و ارتباط با مشتریان، نیازسنجی‌های لازم مطابق با سلیقه و بودجه را انجام دهند و با اشراف بر نیاز بازار اقدام به تولید کنند و با متنوع‌سازی محصول برای هر منطقه یا کشور براساس فرهنگ و نیاز، بازار خود را باثبات‌تر کنند.

محمودی اصل در پایان گفت: نقش روابط‌عمومی برای کسب‌وکارها در حوزه بین‌الملل می‌تواند بسیار حیاتی باشد و در این باره باید گفت مسیر برندسازی اصناف تولیدی، از روابط‌عمومی می‌گذرد.

اصناف درگیر فنا و بقا هستند

خسرو ابراهیمی‌نیا، نایب رئیس اتاق اصناف تهران درباره تاثیر فعالیت بخش روابط‌عمومی در واحدهای صنفی در گفت‌وگو با صمت عنوان کرد: بدون شک وجود ساختار روابط عمومی در واحدهای صنفی در بخش‌های مختلف به‌ویژه در اصناف بزرگ‌تر، می‌تواند سر و شکل بهتری به نظام کاری این اصناف دهد اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که واحدهای صنفی در حال ‌حاضر توان سرمایه‌گذاری در این بخش را ندارند.

ابراهیمی‌نیا در این باره افزود: اصناف در طول مدت کرونا که بیش از یک سال است، به‌دلیل مشکلات مالی، مجبور به تعدیل نیروهای کار خود شده‌اند و حتی بسیاری از این واحدها در حال‌حاضر تعطیل هستند؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که سرمایه خود را صرف روابط ‌عمومی و هزینه‌های مربوط به آن کنند.

وی درباره سال‌های پیش از کرونا نیز عنوان کرد: حقیقت این است که هنوز هم شاکله اصناف کشور سنتی است و در این ساختار سنتی، نیاز به وجود بخش روابط‌عمومی درک نشده است؛ به‌علاوه اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا نیز اصناف کشور از نظر حاشیه سود در شرایط مطلوبی قرار نداشتند و در نظر گرفتن بودجه‌ای برای تشکیل واحد روابط‌عمومی چندان قابل‌تصور نبود.

مشکل، همچنان سرمایه است

وقتی سال‌های سال است که بسیاری از مجموعه‌های بزرگ و بین‌المللی کشور به روابط‌عمومی تنها به‌عنوان واحد بولتن و خبر نگاه می‌کنند و تاثیری از حضور این بخش در اقتصاد کلان کشور-آنچنان که شایسته و بایسته است- دیده نمی‌شود، تعجبی ندارد که واحدهای کوچک و متوسط تولیدی و خدماتی در بخش اصناف نیز رغبتی به استفاده از چنین ظرفیتی نداشته باشند.

در عین حال شرایط مالی و اقتصادی صاحبان کسب‌وکار در کشور به‌ویژه در دوران همه‌گیری ویروس کرونا به‌شکلی است که بسیاری از آنها یا واحدی به‌نام روابط‌عمومی را از مجموعه خود حذف یا کارهای روزمره چنین بخشی را بین بخش‌های دیگر تقسیم کرده‌‌اند.

با چنین روندی طبیعی است که اثر وجود یا فقدان بخش روابط‌عمومی در ساختار کسب‌وکار کشور، به‌شکل مطلوب دیده نشود و صاحبان اصناف همچنان به فعالیت خود با شیوه‌های سنتی و قدیمی ادامه دهند. در واقع این‌طور باید گفت که بخش‌هایی مانند روابط‌عمومی یا تحقیق و توسعه در اصناف بخش خصوصی زمانی می‌توانند جایگاه خود را بیابند که برای آنها سرمایه‌گذاری انجام شود و سرمایه‌گذاری مطلوب زمانی شکل می‌گیرد که این کسب‌وکارها حاشیه سود مناسبی داشته باشند که البته در شرایط کنونی، این امکان وجود ندارد.

 

منبع: www.smtnews.ir
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد