درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 04:24   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46946صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 - 09:14
نگاهی به وضعیت مطبوعات در سال ۱۳۹۸
«وضعیت مطبوعات در سال ۱۳۹۸»، عنوان گزارش رصد فرهنگی است که از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| «وضعیت مطبوعات در سال ۱۳۹۸»، عنوان گزارش رصد فرهنگی است که از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.
 
 به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، این گزارش، به وضعیت مطبوعات در سال ۱۳۹۸ و روندهای آن در سال ۱۳۹۹ می‌پردازد که این کار را با مرور رویدادهای سال ۱۳۹۸ و سپس، تحلیل وضعیت مطبوعات انجام می‌دهد. در این مطالعه، مسائل اقتصادی مطبوعات بررسی و نگاه سنتی به آن‌ها شرح داده شده است. در انتها نیز، راهکارهایی سیاستی برای حل مسأله مطرح شده و به این سؤال پاسخ داده شده است که در این میان، از دولت چه کاری برای توسعۀ مطبوعات برمی‌آید.
 
 این مطالعه، مسأله اصلی مطبوعات در سال ۱۳۹۸ را، روند رو به زوال آن می‌داند و معتقد است مطبوعات ایران، در سال‌های اخیر سیر نزولی خود را طی کرده، به‌گونه‌ای که در انتهای سال ۱۳۹۸ به آستانۀ نابودی (نقصان و کاهش) رسیده است.
 
 سعید ارکان‌زاده یزدی نویسنده این گزارش، مشکلات مطبوعات در کشور را به دو دستۀ کلی مسائل برون‌سازمانی (ساختار حقوقی بسیار قدیمی نشریات، برخوردهای شدید قضایی با روزنامه‌نگاران و مدیران مسئول مطبوعات طی دو دهۀ اخیر، رکود اقتصادی حاکم بر سال‌های اخیر) و درون‌سازمانی (پایین‌ بودن سطح حرفه‌ای‌گرایی، تجربه‌نداشتن مدیران مسئول و تلاش آن‌ها برای زدوبند سیاسی و اقتصادی، کمبود ابتکار عمل برای گرفتن سهم بازار در فضای مجازی، ضعف اقتصادی در سرمایه‌گذاری، بحران تأمین سخت‌افزارهایی چون کاغذ) تقسیم می‌کند و در ذکر دلایل کلی سقوط مطبوعات، به عواملی چون دخالت نظام سیاسی در فعالیت‌های مطبوعاتی، محدودیت‌های شدید در عملکرد رسانه‌ها، برخوردهای قهری با روزنامه‌نگاران، ساختار بسیار قدیمی قانون مطبوعات، حرفه‌ای نبودن بخش قابل‌توجهی از روزنامه‌نگاران، تلاش‌نکردن مطبوعات برای به‌روز کردن نوع روزنامه‌نگاری و شیوۀ ارائۀ محتوای خود، ضعیف نگه داشته‌شدن مطبوعات از لحاظ اقتصادی، بحران‌های سخت‌افزاری همچون بحران کاغذ، تغییر ذائقۀ مخاطب و رونق‌گرفتن رسانه‌های جایگزین، اشاره می‌کند اما توجه و تمرکز کانونی خود را بر وقایع سال ۱۳۹۸ چون سیل نوروز، حوادث آبان‌ماه، سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی و ... قرار می‌دهد و به تحلیل وضعیت پیش‌آمده می‌پردازد. وقایعی که پژوهشگر آن‌ها را با استناد به نظرات کارشناسان رسانه‌ای، عاملی مهم در ازدست‌رفتن مرجعیت مطبوعات می‌داند.
 
 در پایان، راهکارهای حقوقی، راهکارهای حرفه‌ای و راهکارهای اقتصادی جهت رفع مشکل مطبوعات ارائه شده و درباره اقدامات حمایتی دولت از مطبوعات، مواردی چون بازکردن فضای مطبوعاتی و ترغیب دیگر نهادهای حاکمیتی برای افزایش سعه‌صدر خود در قبال مطبوعات، توزیع یارانه به مخاطبان به‌جای مطبوعات و هم‌زمان، اعمال نظارت کافی برای جلوگیری از فساد در آن، کمک‌های زیرساختی دولت به مطبوعات در قالب خدمات زیرساختی به مطبوعات و معرفی آن‌ها به مردم و کمک‌های فرهنگی و اجتماعی دولت به مطبوعات ازجمله راه‌اندازی یک کارزار بزرگ تبلیغات برای آشتی‌دادن مردم با مطبوعات، پیشنهاد شده است.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد