درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 16:38   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46814صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 30 مرداد 1401 - 09:00
5 نوع جلسه متفاوت و معنادار
فاصله گرفتن حداکثری از سلسله مراتب اداری و به فراموشی سپردن آمار و ارقام مربوط به کار و تمرکز بر روابط بین فردی بر مبنای انسان بودن و نه کارمند بودن از ویژگی‌های اصلی نوع جلسات دورهمی‌های دل‌انگیز و به یادماندنی به حساب می‌آید که در بلندمدت موجب تقویت حس تعلق و دوستی با همه در سازمان می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| در اینجا به پنج نوع جلسه متفاوت و معنادار اشاره خواهد شد:

۱- جلسات با غریبه‌ها

 

گاهی اوقات لازم است در جلسات کاری درون‌سازمانی، افرادی بیرون از سازمان را به‌عنوان میهمان ویژه دعوت کرد. این افراد به‌دلیل نداشتن پیشینه ذهنی در مورد افراد و مقید نبودن به چارچوب‌های فکری متداول در سازمان می‌توانند به‌عنوان منبع الهام و ایده‌پردازی آزاد و نوآورانه عمل کنند. حضور چنین افرادی در جلسات کاری، علاوه بر الهام‌بخشی و طرح ایده‌های نو و متفاوت، موجب ایجاد تنوع در جلسات شده و افراد را از یکنواختی و صحبت‌های تکراری خلاص می‌کند و علاوه برآن، موجب می‌شود پای افرادی به درون سازمان یا شرکت باز شود که می‌توانند گزینه‌های خوبی برای جذب نیروهای کارآمد و موثر در آینده برای سازمان باشند.

۲- جلسات «آیا می‌توانی کمک کنی؟»

 

هدف از این نوع جلسات، کمک خواستن از افراد برای حل پاره‌ای مشکلات و چالش‌های موجود در سازمان است که از طریق روش‌های دستوری و معمول قابل پیگیری نیست. در هر سازمان یا شرکتی، یکسری افراد حضور دارند که به دلایل مختلف دوست دارند مفید باشند و بدون هیچ چشم‌داشتی تمایل با برطرف کردن مشکلات حتی بدون ارتباط به وظایف شغلی‌شان، دارند. جلسات «آیا می‌توانی کمک کنی؟» با هدف دور هم جمع کردن این افراد و کمک گرفتن از آنهاست. این کار هم به حل سریع‌تر و بهتر مشکلات و چالش‌های سازمان کمک می‌کند و هم حس حلال مشکلات بودن را در این افراد ارضا می‌کند.

۳- جلسات هوشیارسازی

 

وجود ناکارآمدی و عملکرد ضعیف در هر مجموعه کاری و سازمانی، امری متداول و اجتناب‌ناپذیر است و برخورد و مقابله با این ناکارآمدی و ضعف نیز فرآیندی است ناخوشایند که خواه‌ناخواه باید انجام شود. بسیاری از مدیران به دلایل احساسی و انسانی تمایل چندانی به توبیخ یا تنبیه کارکنان ضعیف و خطاکار ندارند و معمولا ترجیح می‌دهند در این مورد سکوت کرده یا به‌طور غیرمستقیم و با واسطه، مواردی را به این افراد منتقل کنند که این سستی و انفعال هم برای سازمان و هم برای خود افراد می‌تواند زیان‌بار باشد.

 

جلسات هوشیارسازی معمولا با هدف به حداقل رساندن پیامدهای منفی مرتبط با ضعف و ناکارآمدی افراد می‌توانند برگزار شوند و در آنها تلاش بر این است که به افراد کمک شود با آموختن چیزهای جدید و آگاهی از نقاط ضعف خود، به درجات بالاتر بهره‌وری و اثربخشی دست یابند و به جای درجازدن در وضعیت نامناسب خود، ارتقای عملکرد و کیفیت خود را تجربه کنند. این جلسات حتما باید به‌صورت انفرادی و بدون تمرکز بر آمار و ارقام و براساس روابط احساسی و انسانی برگزار شوند تا در نهایت باعث شوند افراد ضعیف و ناکارآمد هر چه سریع‌تر به مسیر درست و هماهنگ با سایر کارکنان بازگردند.

۴- جلسات بیان ناگفتنی‌ها

 

 اغلب کارکنان از بیان واقعیت‌های تلخ به مدیریت سازمان گریزان هستند و از واکنش منفی مدیران و روسا در برابر افشای اشتباهات و طرح مسائل منفی نگران بوده و ترجیح می‌دهند بر حقایق تلخ و مسائل ناخوشایند سرپوش بگذارند. با این همه باید دانست که این حقایق ناخوشایند و تلخ دیر یا زود برملا خواهند شد و هر چه بیشتر از زمان مناسب برای افشای آن بگذرد، احتمال بروز زیان و وخیم‌تر شدن اوضاع وجود دارد.

 

پس چه بهتر که جلساتی غیررسمی و دوستانه بین مدیران و کارکنان برگزار شوند تا امکان بیان ناگفتنی‌هایی که امکان طرح آن در جلسات عادی یا به‌صورت خودجوش نیست، وجود داشته باشد.

۵- جلسات دورهمی

 

 دورهمی‌های دوستانه و غیررسمی کارکنان در محیطی بیرون از سازمان می‌تواند به میزان شگفت‌انگیزی بر تقویت جنبه انسانی و معنادار کار کمک کند و روابط کاری بین کارکنان و مدیران و بین خود کارکنان سازمان را از حالت صرفا دیتامحور و خشک و رسمی جدا کرده و معنا و داستان را وارد این روابط کند.

 

فاصله گرفتن حداکثری از سلسله مراتب اداری و به فراموشی سپردن آمار و ارقام مربوط به کار و تمرکز بر روابط بین فردی بر مبنای انسان بودن و نه کارمند بودن از ویژگی‌های اصلی نوع جلسات دورهمی‌های دل‌انگیز و به یادماندنی به حساب می‌آید که در بلندمدت موجب تقویت حس تعلق و دوستی با همه در سازمان می‌شود.

 

مترجم: سیدحسین علوی‌لنگرودی 

منبع:Strategic Management Journal

https://donya-e-eqtesad.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد