درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 - 06:45   

🔶 بله ثبت‌نام ادامه دارد: نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  🔶 بله ثبت‌نام ادامه دارد: نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

🔶 هنوز وقت داریم فرصت را از دست ندهیم: بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

  🔶 هنوز وقت داریم فرصت را از دست ندهیم: بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

  انتصاب سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان


ادامه ادامه مطلب سه

جانشین رئیس و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های تهران منصوب شد

  جانشین رئیس و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های تهران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سیدعلی میرفخرایی به عنوان رییس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون منصوب شد
  آمادگی روابط عمومی برای تعامل بیشتر با حوزه تربیت بدنی و سلامت
  نشست هماهنگی کمیته روابط عمومی‌های منطقه شمال کشور شرکت توانیر
  جانشین رئیس و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های تهران منصوب شد
  اولین نشست سراسری مدیران روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد
  انتصاب سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  آیا روبات‌ها همین حالا جهان را در کنترل خود دارند؟
  سرپرست روابط‌عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق منصوب شد
  مدیر روابط‌عمومی گروه صنعتی کاپلا منصوب شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46794صفحه نخست » ادامه مطلب چهارشنبه، 28 فروردین 1400 - 10:08
نقش و وظایف روابط عمومی در سال 1400
امروز مشتریان بانک‌ها با بسیاری از سرویس‌های بانکی و نحوه استفاده از آنها آشنایی ندارند. بنابراین در شرایطی که در سال 1400 نیز کرونا همچنان در کنار ما وجود دارد بهتر است تا روابط عمومی بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت با تولید محتوای فاخر مورد نیاز مشتریان در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش، از طریق کانال‌های متنوع اطلاع‌رسانی، به دیده شدن اقدامات بانک‌ها و شرکت‌های فعال در این حوزه کمک کنند...
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| با ورود کرونا به کشور در ماه‌های انتهایی سال 98، روش‌های حضوری ارائه خدمات بانکی به چالش کشیده شد و محدودیت‌های زیادی برای فعالیت شعب بانکی ایجاد شد. حالا بیش از یک سال است که از شیوع پاندمی می‌گذرد و در طی این مدت سیستم بانکی فرصتی را به دست آورد تا با همراهی سیاست‌های وزارت اقتصاد، تحول دیجیتال در شبکه بانکی را با قدرت و سرعت بیشتری پیاده‌سازی کند.


کرونا نظام بانکی را به سمت و سوی خلاقیت و نوآوری، استفاده از ابزارهای فناوری نوین و توسعه خدمات بانکداری دیجیتالی و هوشمند هدایت کرد. بانک مرکزی هم در این دوران به عنوان رگولاتور تا حدودی موانع را برای ارائه خدمات نوین بانکی کنار زد که شاید در شرایط عادی عبور از آنها سال‌ها طول می‌کشید.


در این میان خدمات غیرحضوری بانک‌ها محبوبیتی دوچندان در میان مشتریان پیدا کرد اما آنچه می‌تواند به تدوام این استقبال منجر شود، توجه به نقش روابط‌عمومی بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت در رفع موانع فرهنگی و آموزشی در حوزه شناخت خدمات آنلاین و نحوه استفاده از آنهاست. در ادامه نگاه کوتاهی به مهم‌ترین اتفاقاتی که در این مدت رخ داد می ‎اندازیم.


در سال 99 در حوزه قانون‌گذاری چند اتفاق مهم در حوزه بانکی و پرداخت رقم خورد که از مهمترین آنها می‌توان به ابلاغ ضوابط جدید صدور کیف پول الکترونیک در اوایل شهریور ماه توسط بانک مرکزی اشاره کرد که قرار است تا این کیف پول‌های الکترونیکی در سال جدید و پس از ارائه نهایی مستندات و پیاده سازی توسط بانک‌ها و شرکت‌ها ارائه شود.

همچنین یکی از خبرهای مهم سال گذشته صدور مجوز برای احراز هویت آنلاین مشتریان بانکی بود. ششم اسفندماه هیات دولت پس از ۹ ماه با اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی اجازه احراز هویت آنلاین را برای سرویس‌های پایه بانکداری صادر کرد. این امر باعث خواهد شد تا بانک‌ها فرصت بیشتری برای تحول دیجیتال و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال به معنای واقعی را داشته باشند.


همچنین در یک سال اخیر شاهد این بودیم که استفاده از خدمات متنوع شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت افزایش یافت، خدمات بانکداری آنلاین (اینترنت، موبایل، تلفن) با توسعه‌ چشم‌گیری مواجه شد و بانک‌ها تلاش کردند تا با راهکاری جدید از حجم مراجعه به شعب بکاهند. در این میان نباید نقش بانکداری سلف سرویس را نادیده گرفت که از طریق کیوسک‌ها، دستگاه‌های VTM و Cashlessها به صورت شبانه‌روزی امکان استفاده از خدمات بانکی در خارج از شعب را فراهم می‌کنند. همانطور که گفته شد به نظر می‌رسد خدمات بانکداری در ایران در مسیر غیرحضوری و دیجیتالی شدن قرار گرفته است. اما آنچه در این میان به آن کمتر توجه شده است، فرهنگ‌سازی، آموزش و شناخت مشتریان با سرویس‌های نوین است که عدم توجه به آن می‌تواند تمام زحمات شبکه بانکی و پرداخت را بی‌نتیجه کند.


امروز مشتریان بانک‌ها با بسیاری از سرویس‌های بانکی و نحوه استفاده از آنها آشنایی ندارند. بنابراین در شرایطی که در سال 1400 نیز کرونا همچنان در کنار ما وجود دارد بهتر است تا روابط عمومی بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت با تولید محتوای فاخر مورد نیاز مشتریان در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش، از طریق کانال‌های متنوع اطلاع‌رسانی، به دیده شدن اقدامات بانک‌ها و شرکت‌های فعال در این حوزه کمک کنند، چراکه امروزه بیشتر از هر زمان دیگری فرصت برای توسعه بانکداری آنلاین و پرداخت دیجیتال فراهم شده است و مطمئناً استقبال مشتریان شرط تدوام و موفقیت این روند می‌باشد.

یاسر علیزاده
رییس روابط عمومی و تبلیغات شرکت تجارت الکترونیک پارسیان

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آیا روبات را می‌توان جایگزین مدیرعامل کرد؟


  کنفرانس اپل همراه با معرفی اپل‌ویژن پرو


  سرپرست روابط‌عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق منصوب شد


  چگونه در گوگل‌پلی برنامه امن را از ناامن تشخیص دهیم؟


  شرکت متا از هدست واقعیت ترکیبی «کوئست ۳» رونمایی کرد


  توصیه کاری: بین تعامل و استقلال توازن ایجاد کنید


  سیدعلی میرفخرایی به عنوان رییس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون منصوب شد


  هشدار دیدبان تروریسم: هوش مصنوعی تهدیدی برای امنیت ملی کشورها است


  درآمد تبلیغات یوتیوب قرار است به 30.4 میلیارد دلار افزایش یابد - بیش از دو برابر نرخ رشد سال ۲۰۲۲


  آیا روبات‌ها همین حالا جهان را در کنترل خود دارند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی منتشر شد