درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 06:09   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر
  روزنامه آلدن سرمقاله‌های هماهنگی را منتشر می‌کنند که گوگل را مورد انتقاد قرار می‌دهند
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک
  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46741صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 21 فروردین 1400 - 19:53
اصول وآداب تشریفات گامی نوین در روابط عمومی سازمان ها
در نخستین روز از دوره آموزشی "اصول و آداب تشریفات" در محل مرکز روابط‌عمومی وزارت جهادکشاورزی بر داشتن اطلاعات کافی و آشنایی واحدهای روابط عمومی بعنوان پلی ارتباطی از اصول و آداب تشریفات تاکید شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در دوره آموزشی مرکز روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی شیوه های "اصول و آداب تشریفات" تبیین شد.
 
 در نخستین روز از دوره آموزشی "اصول و آداب تشریفات" در محل مرکز روابط‌عمومی وزارت جهادکشاورزی بر داشتن اطلاعات کافی و آشنایی واحدهای روابط عمومی بعنوان پلی ارتباطی از اصول و آداب تشریفات تاکید شد.
 
 به گزارش شارا به نقل از ایانا در آذربایجان شرقی، استاد علی فروزفر در این کارگاه به وجود تشریفات در بطن روابط عمومی تاکید کرد و گفت: شاید در بخش هایی از روابط افراد و در درون بخش یا حوزه، تشریفات به حداقل برسد اما در رابطه با دیگر افراد و حوزه های دیگر تشریفات باید به عنوان یک بخش و واحد سازمانی وجود داشته باشد.
 
 وی با بیان اینکه تشریفات به روابط غیر از روابط کلامی گفته می شود و وظایف و اختیارات متفاوتی در حوزه روابط عمومی دارد به اصول تشریفات اشاره کرده و افزود: اصل اول تشریفات برای همه است و از مدیران کل سازمان، مدیران، معاونتهای بخشهای مخلف، کارشناسان جزء و خدمات باید به رعایت تشریفات پرداخته و جزو وظایف خود بدانند و اصل دوم تشریفات در همه جا هست و در تمامی موقعیتها باید رعایت شود و اصل سوم زمان انجام تشریفات می باشد که باید در همه زمانی این وظیفه را اجرا شود.
 
 استاد فروزفر به حدیثی هشدار دهنده از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر خدا(ص) در حدیثی می‌فرمایند: " در روز قیامت قاضی دادگر را می‌‌آورند و چنان حساب سختی از او کشیده می‌‌شود، که آرزو می‌‌کند کاش هرگز حتّی درباره یک خرما میان دو نفر داوری نکرده بود"( کنزالعمّال: 14988 منتخب میزان الحکمة: 472) ، لذا توصیه می کنم هرگز سعی بر داوری در مورد دیگران نکنید چرا که شما تمام شرایط برای داوری را ندارید.
 
 وی به اولین مرحله از انجام تشریفات اشاره کرد و گفت: در مرحله اول شما باید مهمانان خود را دعوت کنید و سپس برنامه ریزی و هماهنگی برای چگونگی برگزاری مراسم که می تواند رسمی یا غیر رسمی ، مجلل یا ساده و ... باشد را انجام دهید.
 
 مترجم و مولف ۲۷ عنوان کتاب در حوزه های بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و ارتباطات در ارتباط با نحوه استقبال و بدرقه از مهمان گفت: باید نوع تشریفات در استقبال و بدرقه به یک حالت باشد و استقبال رسمی و بدرقه غیر رسمی یا برعکسش می تواند تاثیر منفی در روابط آتی داشته باشد و بدرقه معمولاً با تقدیم هدیه و قدردانی از مهمان انجام می شود.
 
 استاد فروزفر به نحوه معرفی افراد اشاره کرد و گفت: اگر فردی بخواهد خود را به دیگران معرفی کند، باید نام و نام خانوادگی خود را گفته و در صورتی که آشنایی قبلی وجود نداشته باشد، می تواند سمت خود را نیز بعد از نام و نام خانوادگی اضافه کند.
 
 عضو هیئت موسس خانه روابط عمومی ایران افزود: در ادارات کارمند معمولی وقتی وارد اتاق مدیر یا کارمند با رتبه بالاتر می شود، باید شروع به معرفی خود بکند و سپس با بیان سمت خود، درخواست خود را اعلام کند.
 
 وی به میزان سن افراد در ادارات تاکید کرد و گفت: از لحاظ سنی هم باید جوان ها خود را به افراد مسن معرفی کنند.
 
 استاد فروزفر به نحوه دست دادن فردی که دیر وارد یک مجلس می شود گفت: کافیست با میزبان مجلس چه آقا چه خانم احوال پرسی کرده و با بقیه افراد در مجلس با علامت سر احوال پرسی کند.
 
 مدرس و مشاور بازاریابی، تبلیغات در روابط عمومی با اشاره به نحوه معرفی میهمانان به یکدیگر گفت: وظیفه معرفی میهمانان به یکدیگر بر عهده میزبان میهمانی بوده و میزبان باید تمامی میهمانان خود را بشناسد و در هر فرصتی که پیش آمد، میهمانان را به یکدیگر معرفی کند.
 
 وی افزود: در میهمانی های بزرگ یک فرد علاوه بر فرد دیگر بر چند نفر نزدیک دیگر هم معرفی می شود اما در مهمانی کوچک میزبان بلند شده و میهمان تازه وارد را به کل جمع معرفی می کند.
 
 مدیر اسبق روابط عمومی صداوسیما و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: در معرفی افراد نباید از جملات تحقیرآمیز یا جملات چاپلوسانه استفاده شود.
 
 استاد فروزفر به سلام کردن افراد کوچکتر در رویارویی با بزرگتر ها تاکید کرد و گفت: البته برخی افراد بزرگ در سلام کردن به همه افراد پیش دستی می کنند و این نشان از بزرگواری و اخلاق و منش آنهاست.
 
 وی به اصل پرهیز از اطلاعات اضافی در مناسبات اجتماعی اشاره کرد و گفت: لزومی ندارد در زمان احوال پرسی و در جواب سوال احوالتان چطور است، شروع به گفتن وضعیت پزشکی درمانی خود بکنید و همین که از کلمات تشکر، ممنون و سپاس استفاده شود کافیست.
 
 استاد فروزفر به نحوه برخورد با افراد اشاره کرد و گفت: باید در برخورد با افراد و ارباب رجوع نباید به سمت و نحوه پوشش افراد توجه کنید و رفتار و ادب شما در مقابل همه انسان ها باید یکسان باشد، چرا که اگر رفتار و ادب شما در برابر افراد مختلف جامعه متفاوت باشد، شما فردی با ادب نیستید و فرصت طلبی و تبعیض شاخصه اصلی اخلاقی شما خواهد بود.
 
 وی افزود: در هنگام دست دادن با افراد نباید دست آنها را محکم فشار داد یا خیلی شل دست داد که در هر دو حالت فرد احتمال دارد ناراحت شود و نباید برای دست دادن زیاد دست خود را دراز کرد و باید فاصله را کمتر کرده و از نزدیک دست داده شود و هرگز نباید در دست دادن از دو دست استفاده شود چرا که نشان دهنده چاپلوسی و حقارت خود شخص است.
 
 استاد فروزفر با بین اینکه همواره مقام بالاتر باید برای دست دادن اقدام کند، گفت: فرد با مقام پایین نباید قبل از شخص مقام بالا دستش را برای دست دادن دراز کند. اما اگر چنین اتفاقی افتاد، شخص مقام بالا باید در جواب، دست خود را به طرف فرد مقام پایین برای دست دادن دراز کند.
 
 وی تاکید کرد: امتناع از دست دادن جز توصیه های ما نیست و باید در مواقع مختلف طبق روال و اخلاق دست داده شود.
 
 وی با بیان اینکه همواره برای احوال پرسی و دست دادن از دست راست استفاده می شود، گفت: شاید در مواقعی دست راست به دلایلی قابل استفاده نباشد که در این صورت می توان از دست چپ استفاده کرد و یا در هنگام دست دادن دستکش به دست باشد که باید دستکش از دست درآورده شود و در غیر اینصورت باید از دست دادن با دستکش از طرف مقابل عذرخواهی کرد.
 
 وی افزود: افرادی که در زمان احوال پرسی، دست چپ را در داخل جیب می گذارند یا بالا پایین را نگاه کرده یا با افراد دیگر صحبت می کنند، فردی بی ادب محسوب شده و خاطره خوشی برای دیگران به جای نمی گذارند.
 
 استاد فروزفر در ارتباط با نحوه پوشش گفت: پوشیدن لباس های گرانقیمت و مارک دار مهم نیست بلکه تمیز بودن و اتو داشتن لباس اهمیت دارد که باید در مناسبات رسمی رعایت شود.
 
 وی افزود: کت ، شلوار و پیراهن باید اتو شده و تمیز بوده و لکه دار نباشد و همچنین کفش ها واکس زده و براق باشد.
 
 وی افزود: علاوه بر مناسبات رسمی و اداری باید در درون اجتماع هم همواره تمیز و مناسب و مرتب لباس پوشیده شود.چرا که جامعه خود تشریفات مناسبی دارد و شامل این تشریفات هم می شود.
 
 گفتنی است براساس مجوز رسمی صادره از سوی مرکز نوسازی و تحول اداری و با هماهنگی مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) نخستین روز از دوره آموزشی تخصصی ملی مربوط به مدیران روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی با عنوان " اصول و آداب تشریفات" با تدریس استاد علی فروزفر در روز شنبه 21 فروردین سال 1400 از ساعت 9 الی 12 صبح به صورت آنلاین با حضور 130 نفر از مدیران و کارشناسان روابط عمومی معاونت ها، سازمان ها، شرکت ، موسسات و سازمان جهادکشاورزی استانها برگزار شد که در نخستین روز این کارگاه 8 نفر از مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی حضور یافته بودند.
 
 لازم به ذکر است که در این کارگاه آموزشی موضوعات مختلف اصول و آداب تشریفات شامل نوع پوشش رسمی آقایان و بانوان، نحوه سلام احوال پرسی و دست دادن کارمندان و نحوه برخورد آنها با ارباب رجوع بررسی و تشریح گردید و سرفصل هایی همچون تعریف پروتکل دیپلماتیک و اتیکت بین المللی، تعریف ارتباطات غیرکلامی و زبان بدن، تعریف تشریفات فردی و آداب معاشرت، تعریف ارتباطات غیر کلامی و زبان بدن در این دوره اموزش داده می شوند.
 
 گفتنی است این کارگاه در روزهای دوشنبه 23/1/1400 و چهارشنبه 25/1/1400 از ساعت 9 صبح الی 12 به صورت آنلاین ادامه یافته و علاقمندان برای بهره‌برداری از این کارگاه آموزشی لازم است با وارد کردن آدرس: http://vc.areeo.ac.ir/ch/majpr دردوره آموزشی مذکور شرکت نمایند.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد