درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 21:49   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46723صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 19 فروردین 1400 - 16:38
یادداشت غلامرضا کاظمی دینان، کارشناس ارشد روابط عمومی
نقش روابط عمومی در ایجاد انگیزه و همدلی در کارکنان و ارتقای فرهنگ سازمان
یکی از راهکارهایی که روابط عمومی می تواند همدلی سازمانی ایجاد کند، فرهنگ احترام به پیشکسوتان و ارزش گذاشتن به تجربه های آنهاست، زیرا این عمل در کارکنان جوان آثار مثبتی را در پی خواهد داشت و حسی را ایجاد خواهد کرد که در سال‌های بعد خدمات آنها نیز مورد قدردانی و ارزش قرار خواهد گرفت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| یکی از وظایف مدیر روابط‌عمومی کارآمد، ایجاد انگیزه شادابی در کارکنان از طریق ارتقای فرهنگ تعلق سازمانی است، چراکه عدم داشتن انگیزه در کارکنان سازمان،عدم کارائی و علاقمندی به سازمان را نیز در پی خواهد داشت.

پرسش اینجاست که چرا برخی افراد توانایی انجام کار ده نفره را دارند،درحالیکه بعضی دیگر به ظاهرازعهده انجام یک کار ساده نیز برنمی آیند؟

نیروی انسانی باتجربه،با انگیزه و شاداب با تعلق خاطر به سازمان مطمئناً از کارآیی بیشتر برخوردار خواهد بود،نیروی انسانی متخصص، کارآمد و با انگیزه،کالا و خدمات بهتر و با کیفیتی را تولید خواهد کرد.پس روابط عمومی ها می بایست از روش های مختلف نسبت به انگیزه دارکردن کارکنان و علاقمندی به سازمان بکوشند.

یکی از راهکارهایی که روابط عمومی می تواند همدلی سازمانی ایجاد کند، فرهنگ احترام به پیشکسوتان و ارزش گذاشتن به تجربه های آنهاست، زیرا این عمل در کارکنان جوان آثار مثبتی را در پی خواهد داشت و حسی را ایجاد خواهد کرد که در سال‌های بعد خدمات آنها نیز مورد قدردانی و ارزش قرار خواهد گرفت.

در سالهای اخیر هم موضوع انگیزه کارکنان و نقشی که در بهره وری و تولید دارند توجه متخصصین رفتار سازمانی و مدیران کارآمد را به سوی خود جلب کرده است .

لذا فرهنگ همدلی سازمانی و افزایش انگیزه در کارکنان،از طریق ارتباطات مؤثر موجب خنثی شدن بحران ایجاد شده یا در حال رشد شده و آرامش و تسهیل سازش با محیط را ایجاد خواهد کرد و نقاط ضعف را به قوت تبدیل و با شفاف سازی می توان امید به آینده را تجلی بخشید و این تقویت امید هنری است که فقط در روابط عمومی می توان جستجو کردو برای رسیدن به این مقصود روابط عمومی ها باید نقش مؤثر خود را ایفا کرده و راهکارهای مناسب برای اخذ تصمیم های صحیح و درست توسط مدیران با انگیزه را در کارکنان تقویت کنند .

انواع انگیزه

انگیزه هایی هستند که در ایجاد همدلی در سازمان و الگوی خاص رفتاری نقش مهمی دارند
1-انگیزه هائی که منشأ جسمانی و بدنی دارند:گرسنگی و تشنگی و ...
2- انگیزه های اجتماعی یا انگیزه های اکتسابی:معاشرت فرد با افراد دیگر جامعه و یادگیری حاصل می شود .و آن یادگیری محیطی می نامند .

خصوصیات افراد باانگیزه

 

سه دسته هستند.
1-افرادی که تأمین نیازهای مادی را مهم تر از نیازهای غیرمادی می دانند.
2- افرادی که نیازهای غیرمادی را مهم تر می دانند ( احساس مفید بودن برای سازمان باعث انگیزه آنان در انجام مسوولیت میشود(
3- افرادی که نیازهای مادی و غیرمادی را با هم می خواهند.

مشخصات افراد بی انگیزه


1-عدم همکاری در فعالیت هائی که تلاش و همت بیشتر می طلبد.
2- خودداری ازانجام کارهای اضافه بر وظائف مشخص شده.
3- عدم حضور به موقع در محل کار یا زود ترک کردن محل کار یا غیبت غیر موجه و بهانه جوئی.
4- بی توجهی به زمان تنظیم و تحویل گزارش ها یا تأخیر در انجام به موقع کارها.
5- دلیل تراشی جهت عدم انجام کارها.
6- ضعف کیفیت در انجام وظایف ( انجام سوری کارها(
7- شکایت دائمی از موضوعات ساده و بی اهمیت .

8- خودداری از اطاعت دستورات مافوق و یا ایجاد رکود در کارها .

عوامل تقویت انگیزه
رضایت شغلی: یکی از این عوامل است.

عوامل مؤثر بر رضایت شغلی عبارتند از :
1-میزان درآمد یا دستمزد.
2- نفس کار.
3- ایمنی شغلی.
4- ارتقاء شغلی.
5- شایسته سالاری.

نتیجه گیری

یکی از مهمترین عواملی که در بهره وری نیروی انسانی می تواند اثرگذار باشد توجه به امور فرهنگی و عوامل انگیزش کارکنان و نیازهای آنها و توجه به تفاوت فردی هر یک از کارکنان است و یکی از شرایط مهم و اساسی برای رسیدن به این هدف برانگیختن انگیزه کارکنان، فرهنگ شایسته سالاری و ارزش گذاری به تفاوت های کارکنان در انجام وظایفشان خواهد بود که این امر جزء وظایف روابط عمومی در سازمانها است و در صورتی که به موقع و بجا انجام شود آثار بسیار مثبت و مفیدی را در سازمان ایجاد خواهد کرد .

تشویق و تنبیه به موقع کارکنان باعث رشد ، بالندگی و انگیزه شده و مسیر سازمان را در دستیابی با اهدافشان تسهیل و هموار خواهد نمود .

با امید باینکه شاهد آن باشیم روابط عمومی ها خود‌را با استانداردهای جهانی هماهنگ کرده و تبدیل به روابط عمومی حرفه ای و متخصص شوند.
 

منبع: www.manateghasia.ir

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد