درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 20:42   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46718صفحه نخست » ادامه مطلب سهچهارشنبه، 18 فروردین 1400 - 18:56
ماموریت های اصلی روابط عمومی: غرور سنجی، باورسنجی و افکار خودکارسنجی
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه، در چهل و سومین جلسه خوش نامی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن اشاره به نظم پویا، مفاهیم و تعاریف آن، ابراز امیدواری کرد، بتوانیم با نگرش و ارزش های درست، در مسیر تعالی قرار گیریم و بتوانیم به وحدت پویا و تعادل سازگار در برند آفرینی برسیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مدیر روابط‌عمومی دانشگاه، در چهل و سومین جلسه خوش نامی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن اشاره به نظم پویا، مفاهیم و تعاریف آن، ابراز امیدواری کرد، بتوانیم با نگرش و ارزش های درست، در مسیر تعالی قرار گیریم و بتوانیم به وحدت پویا و تعادل سازگار در برند آفرینی برسیم.
 

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ماشاءاله ترابی، ضمن تبریک سال نو از خداوند خواست تا بتوانیم فرصت های پیش رو را بهتر ببینیم.

وی سپس به تنوع در شبکه ها اشاره کرد و گفت: برای حضور جدی در شبکه های اجتماعی نیاز به شناخت زیرساخت ها و تسهیلات شبکه ها در جهت برنامه های دانشگاه داریم، همچنین باید با مفاهیمی آشنا شویم که شرایط لازم برای تحقق نظم پویا را فراهم می کند.

دکتر ترابی، سه حیطه مهم در واکنش سنجی را شامل، غرور سنجی، باور سنجی و افکار خودکار سنجی را از ماموریت های اصلی روابط عمومی خواند و تصریح کرد: برای غرور معانی مختلفی تعریف شده است که یکی از آن ها احساس خوب نسبت به خود و قابل احترام بودن توسط خود و دیگران است. تعریف دیگر به معنی احساس برتری و بهتر بودن نسبت به دیگری است. در معنای اول غرور معمولا زمانی رخ داده که شخص یا فرد نزدیک او به یک موفقیتی دست یافته، این نوع غرور منجر به احساس ارزش و عزت نفس در مواقع مختلف می شود اما در صورت ادامه دار بودن فرد را از اهداف و موفقیت های بعدی دور می کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه افزود: غرور در معنای دوم با خودشیفتگی ارتباط زیادی داشته و منجر به عدم همدلی و درک دیگران می شود. این نوع از غرور برای فرد و اطرافیان ضرر دارد چرا که کاذب است و فرد را شکننده می کند. غرور کاذب بر خلاف آن چه که نشان می دهد به دلیل احساس بی ارزشی در فرد بوده که با نشان دادن غرور و اعتماد به نفس کاذب آن را پنهان می کند.

وی غرورهای شش گانه (عقل و اراده، خود بزرگ بینی، خواستنی بودن، شجاعت، آزادی مطلق، درستی و عدالت) را دارای جنبه مثبت و یا منفی دانست و به غرور سنجی اشاره کرد و گفت: غرور سنجی یعنی این که آیا واکنش افراد در مقابل رفتار، گفتار و یا موضوعات مختلف، متناسب با موضوع بوده و اگر نبوده، این واکنش تبدیل به زخم شده است و یا عضله.

دکتر ترابی با بیان اینکه غرور مثبت می تواند پرورش عضلات شجاعت، عدالت و درستی را در پی داشته باشد افزود: در افرادی که غرور مثبت دارند، خود درست بینی جای خود بزرگ بینی را گرفته و عقل و اراده پویا، در جهت عشق و ایمان و نیکوکاری عمل می کند. پس در مجموعه کارهایی که انجام می دهیم باید به موضوع غرور توجه کنیم. غرور مثبت یعنی اینکه من از اینکه عضو خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم به خود می بالم، غرور منفی می تواند در پیکره زخم ایجاد کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، سپس به تشریح باور سنجی پرداخت و گفت: باورسنجی یعنی آن که ذهن مخاطبان چگونه با موضوع برخورد کرده و اینکه توانسته باور درست ایجاد کند یا باور غلط ایجاد کرده است. به عنوان مثال، برخی اطلاعاتی که در مورد کرونا منتشر شد، باور غلط ایجاد کرده است.

دکتر ترابی تمرکز بر نقاط درست در افکار خودکار سنجی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باورهای غلط می توانند رفتارهای غلط را بسازند.

وی این سه حیطه را موضوعات مهمی در برندآفرینی دانست و گفت: این اجزا می توانند یک برند را موفق و یا ناکارآمد کنند. ما مرتب در سازمان با موضوعات مختلف و با رفتارهای گوناگون مواجهیم واین مسئله دائم در مجموعه و تک تک افراد در حال چرخش است. پویایی این رفتارها موجب پیشرفت سازمان می شود و اگر رفتار ثابت داشته باشیم نشانه توقف ماست.

دکتر ترابی افزود: در برنامه ریزی هم باید پویا باشیم. در واقع این رفتارها و واکنش ها که با آن مواجهیم می تواند ایجاد زخم و یا عضله کند. برای اینکه بتوانیم آن را هدایت کنیم بحث انگیزه سنجی و عادت سنجی را نیز باید رصد کنیم و پیش ببریم. افراد نباید دنبال عادت مشخص باشند. چرا که موجب می شود سازمان ایستا شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، با بیان اینکه واکنش سنجی، انگیزه سنجی و عادت سنجی در سازمان روان، رخ می دهد و لذا نخستین گام در برندسازی، روانشناسی برند است، خاطر نشان کرد: باید در تمام کارهایی که در تولید خبر، محتوا و گزارش انجام می دهیم مسئله روانشناسی برند را مورد توجه قرار دهیم و واکنش، عادت و انگیزه را مرتب چک کنیم تا بتوانیم مناسب با شرایط خود را تغییر و حرکت را جهت دهیم. این مسئله نیاز به تمرین، تغذیه فکری، تغذیه جسمی و تغذیه معنوی دارد.

وی افزود: برند معتبر، برندی است که در راستای تغذیه فکری سازمان خود حرکت می کند تا بهترین را برگزیند. چرا که بخش مهمی از کار روابط عمومی ها، تغذیه فکری است و برای اینکه بتوانیم در سازمان تغذیه مناسب داشته باشیم باید بتوانیم در وهله اول خودمان تغذیه فکری مناسب داشته باشیم.

دکتر ترابی، داشتن تغذیه فکری مناسب و نظم پویا را در گرو آشنایی با مفاهیم جدید مدیریت خواند و تاکید کرد: در جلسات قبل از عشق، ارتعاش و تعامل با یکدیگر صحبت کردیم که همگی در مدیریت کوآنتوم و بر اساس فیزیک کوآنتوم تفسیر شده است. در این میان نظریه های علمی مختلفی مطرح شده اند که بعدها توانسته اند به اثبات برسند و جنبه علمی به خود بگیرند. از جمله این موارد، نظریه آشوب است که مبنای شکل گیری علوم جدید شده است بر اساس این نظریه، به عنوان مثال روابط عمومی دانشگاه، در سازمانی که وظیفه آن تولید علم است، باید موج هایی را در جهت اهداف دانشگاه ایجاد کند که بالندگی و شور و نشاط علمی را به ارمغان بیاورد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، افزود: نظم پویا در واقع همان نظم آشوب ناک است. آشوب یعنی درهم ریختگی، آشفتگی و بی نظمی و در مکانیک، مترادف با تلاطم است. این مسئله در مدیریت به معنی نظم در بی نظمی به کار می رود.

وی از ویژگی های عمده نظریه آشوب را اثر پروانه ای، خودسازماندهی، خود مانایی و جاذبه های عجیب خواند و به تشریح اثر پروانه ای پرداخت و گفت: اگر به خاطر داشته باشید، هواشناسی در گذشته نمی توانست پیش بینی دقیقی داشته باشد. ادوارد لورنز، استاد هواشناسی در سال 1973 به این نتیجه رسید که یک تغییر جزئی در شرایط اولیه معادلات پیش بینی کننده وضع جوی، منجر به نوسانات در پاسخ سیستم و تغییرات شدید در نتایج حاصل از آنها می شود. او با مشاهده اشتباه اعشاری که در رایانه آن زمان در خروجی پرینتر اتفاق افتاد توانست نتایج محاسباتی متفاوتی را رقم بزند که پایه علم هواشناسی نوین در جهان شد.

دکتر ترابی، گفت: در نظریه آشوب یا بی نظمی، اعتقاد بر آن است که در تمامی پدیده ها، نقاطی وجود دارند که تغییر اندک در آنها باعث تغییرات عظیم خواهد شد. از این رو با تغییرات اندک، شرایط را به گونه ای رقم می خورد که زمینه ساز تغییرات بزرگ در اثر موج های بلند در آینده شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، اثر پروانه ای را در مدیریت بسیار موثر دانست و خاطر نشان کرد: از جمله تاثیرات این مدل می توان به تربیت مدیران خلاق، توجیهی عقلانی از تصمیم ها و رفتارهایی که مدیران کارآفرین و موفق دارند و به تناسب آن افرادی که در تیم های خلاق کار می کنند اشاره کرد. اینکار همچنین مشارکت مردم را در پی دارد و به سازمان کمک می کند، تا در نقطه (در صورتی که نقطه درست باشد) طوفان ایجاد کند. نمونه آن در کرونا مشاهده شد به نحوی که نقطه ای از عواطف مردم تحریک شد که همه حاضر به کمک بودند. چالش ها و کمپین ها بر اساس همین مسئله شکل می گیرد و اگر نقطه درست انتخاب شده باشد، چالش جهانی می شود. در این حین همچنین گروه های بهره وری شکل می گیرد که از اندک، تغییرات بزرگ ایجاد می کند.

وی سپس به کسب رتبه دوم مدیریت روابط عمومی دانشگاه در نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: این اتفاق با هزینه اندک و امکانات موجود رخ داد. وقتی اذهان به دنبال حاشیه برود، نمی تواند اثر پروانه ای ایجاد کند چرا که اصل نیست لذا خوشحال باشید که به نقاط درستی پرداخته اید و توانسته اید پتانسیل هایی که در قوه وجود داشته را تبدیل به فعل کنید.

دکتر ترابی دومین ویژگی نظریه آشوب، را خود سازماندهی خواند و افزود: برای رسیدن به موفقیت همواره باید خلاق و نوآور باشیم. سیستم های بی نظم در ارتباط با محیط شان همچون موجودات زنده عمل می کنند، هنگامی که سیستم به تعادل سازگار نزدیک می شود، نیاز به تغییرات اساسی درونی دارد که این تغییرات به جای تطبیق با محیط به سازگاری پویا منجر می شود. نتیجه این ویژگی، دگرگونی روابط پایدار بین افراد، الگوهای رفتاری، الگوهای کار، نگرش و طرز تلقی ها و فرهنگ هاست.

وی تصریح کرد: سازمان های موفق، خود سازمانده هستند و می توانند آن را به صورت فعال و پویا حفظ کنند. پس باید پویایی را در تمامی ابعاد داشته باشیم.

دکتر ترابی با بیان اینکه این بخش خاصیت هایی در سازمان ایجاد می کند، خاطر نشان کرد: هر جزء باید بتواند ضمن انجام وظایف خود به صورت مستقل، با سایر اجزا نیز ارتباط موثر و هم افزا داشته باشد (یعنی استقلال در عین ارتباط). به عبارت دیگر ارزش های فردی به صورت هم افزا و پوینده حفظ می شود. روابط عمومی در واقع مسئول حفظ و توسعه ارتباطات است و باید هر جز در راستای آرمان ها و ارزش ها در مسیر مشابه با سایر اجزا باشد. ممکن است افراد اختلافات زیادی با هم داشته باشند اما آنچه آنها را کنار هم نگه می دارد اهداف و آرمان های مشترک آنهاست. اگر به اختلافات بپردازیم حتما سازمان ناکارآمدی خواهیم داشت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، بر ضرورت درک احساس و جذب اطلاعات از محیط تاکید کرد و گفت: باید برای خودسازمان دهی مرتبا اطلاعات جذب کنیم و بتوانیم احساس محیط را دریافت کنیم. باید بین اطلاعات و عملیاتمان ارتباط برقرار کنیم تا با اگاهی از چالش ها، شرایط لازم را برای اصلاح در مجموعه خود فراهم کنیم.

وی سپس به تشریح خود مانایی پرداخت و گفت: نوعی شباهت میان اجزا و کل قابل تشخیص است که به این خاصیت هولوگرافی گفته می شود. در این حالت سازمان به مثابه مغز است و ویژگی های هولوگرافی دارد. یعنی جزء، خاصیت کل را داشته و مانند آن عمل می کند. وقتی خداوند ما را خلیفه الله خلق کرده به منزله آن است که تمام ویژگی ها و اسماء الهی می تواند در ما تجلی پیدا کند. همچنین سیستم باید توانایی یادگیری و خود سازمان دهی داشته باشد، یعنی اگر قسمت هایی از سیستم برداشته شود، بتواند به راحتی به فعالیت خود ادامه دهد.

دکتر ترابی افزود: تعادل سازگار موجب می شود که افراد به خود اتکایی برسند. خود اتکایی یعنی اینکه از هر آنچه داری استفاده کنید برای اینکه وقفه ای در کار ایجاد نشود. همچنین در رفتارهای اعضای سازمان وحدت ایجاد می کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، جاذبه های عجیب، را حاصل غیر خطی بودن روابط و پدیده ها دانست و تاکید کرد: در حالت خطی همه چیز قابل پیش بینی است. هر چیز که غیر قابل پیش بینی باشد، جذاب می شود. این مسئله علی رغم اینکه قابل پیش بینی نیست اما تعامل پذیر است و در یک خاصیت تعاملی کامل به سر می برد. اگر همه اینها را در کنار هم قرار دهیم، متوجه می شویم که از کنار چیزهای کوچک به سادگی عبور نکنیم.

وی سپس به چک لیست تهیه شده در روابط عمومی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در واقع چک لیستی که روابط عمومی تولید کرده، بر اساس توجه بر نکات کوچکی است که پیش از این در محیط اتفاق افتاده و اکنون اصلاح آن می تواند تغییرات بزرگ ایجاد کند.

دکتر ترابی در پایان خاطر نشان کرد: مدیریت برند نوین بر پایه سرمایه های فکری است و دانشگاه مرجع آن است. باید بتوانیم این جاذبه های عجیب را در ارزش ها و سبک رهبری خودمان ایجاد کنیم. در این شرایط نقش مدیر به عنوان تیم ساز معنا پیدا می کند و جذابیت در تیم ها به وجود می آورد. خوب ها در کنار یکدیگر عالی می شوند و عالی ها تشکیل عالی ترین را می دهند و پروسه را برای متعالی شدن رقم می زنند. اگر بتوانیم سیستم را با این نگرش جدید و افق های بلند در نظر بگیریم، قاعدتا می توانیم پیش بینی درستی از وقایع داشته و برای آن برنامه ریزی کنیم.

لازم به ذکر است، چهل و سومین جلسه خوشنامی دانشگاه علوم پزشکی تهران، سه‌شنبه 17 فروردین 1400 در سالن شورای طبقه هشتم ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد. این جلسات با هدف تبیین و نهادینه سازی مفهوم برندینگ هر سه شنبه در روابط عمومی دانشگاه برگزار می شود.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد