درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 خرداد 1400 - 18:46   

اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است

  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد

  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


ادامه ادامه مطلب سه

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مسئول کمیته روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری
  تاکید مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه بر ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت
  اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کارگران نمونه استان های کشور از سوی بانک رفاه کارگران
  مرکز آموزش و ترویج بانکداری اسلامی در بانک سینا ایجاد می شود
  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری
  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره
  طرح آمایش و توسعه شبکه شعب بانک سینا در سال 1400 اجرا می شود
  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46634صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 28 اسفند 1399 - 09:27
چالش‌های ترسناک «کلاب‌هاوس» برای روابط عمومی
حمید جعفری/ متخصص روابط‌عمومی و ارتباطات بازاریابی - روز گذشته یادداشتی با تیتر «فرصت استثنایی «کلاب‌هاوس» برای روابط‌عمومی» منتشر شد که در نگاهی کلی فقط به استفاده از ظرفیت‌های کلاب‌هاوس در روابط عمومی پرداختم. در این شماره و برای تکمیل آن مطلب قصد دارم به نکاتی اشاره کنم که دانستن آنها برای استفاده از کلاب‌هاوس ضروری است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روز گذشته یادداشتی با تیتر «فرصت استثنایی «کلاب‌هاوس» برای روابط‌عمومی» منتشر شد که در نگاهی کلی فقط به استفاده از ظرفیت‌های کلاب‌هاوس در روابط عمومی پرداختم. در این شماره و برای تکمیل آن مطلب قصد دارم به نکاتی اشاره کنم که دانستن آنها برای استفاده از کلاب‌هاوس ضروری است.

این روزها صحبت از «Clubhouse» کلاب‌هاوس است، شبکه اجتماعی جدیدی که ارتباط کاربران با هم در آن فقط مبتنی بر صدا است و بر خلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی که تعامل کاربران با هم مبتنی بر متن و تصویر است، در کلاب‌هاوس نمی‌توان کامنتی نوشت یا پیغامی برای کاربری ارسال کرد. این اپلیکیشن فضایی را ایجاد کرده که با استفاده از آن انگار در حال گوش دادن به یک کانال رادیویی یا پادکست به‌صورت زنده هستید. در این اپلیکیشن یک کاربر می‌تواند یک اتاق مجازی ایجاد کند و با دعوت از دیگران درباره موضوع مشخصی گفت‌و‌گو کند یا کاربران می‌توانند به اتاق‌های ایجاد شده توسط دیگر کاربران بپیوندند و در گفت‌و‌گو مشارکت کنند. این نکته را هم باید درنظر گرفت که تعداد مشخصی از افراد در حال گفت‌و‌گو هستند و برای مشارکت در بحث باید دست‌تان را بالا بگیرید تا در نوبت صحبت کردن قرار بگیرید.

توجه کنید که کلاب‌هاوس فعلا در دسترس کاربران اپل است و همان‌طور که در یادداشت قبلی اشاره کردم کاربران تنها با دریافت دعوت‌نامه از یکی از کاربران عضو در کلاب‌هاوس می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. اما نسخه غیررسمی کلاب‌هاوس برای کاربران اندرویدی در حال دست به دست شدن است. ابتدای کار با این نسخه غیررسمی به شما این هشدار نمایش داده می‌شود که «این نسخه غیررسمی است و ممکن است کلاب‌هاوس حساب کاربری شما را ببندد و مسوولیتش با خود شماست!» همین‌جا توصیه می‌کنم که از نسخه غیررسمی هیچ اپلیکیشنی استفاده نکنید. در ادامه به چالش‌هایی درباره کلاب هاوس می‌پردازم که اطلاع از این موارد در کنار جنبه‌های مثبت آنکه در یادداشت قبلی به آنها اشاره شد می‌تواند دید کاملی در استفاده مناسب از این اپلیکیشن در راستای اهداف یک برنامه روابط عمومی ارائه کند.

اتاق‌ها در کلاب‌هاوس یک یا چند مدیر دارند که عملا فرصت گفت‌و‌گو را کنترل می‌کنند. کلاب‌هاوس پلت‌فرمی است برای گفتن و شنیدن اما وسوسه جلوی میکروفن قرار گرفتن ممکن است دردسرساز شود. علاوه‌براین ممکن است مدیر یک اتاق که از قضا سخنگوی یک سازمان، مدیرعامل یا... باشد توسط یک کاربر به چالش کشیده شود و موضوع شخصی شود. تصور کنید چند خبرنگار هم در این اتاق حضور داشته باشند.

 

همین کافی است تا یک بحران ارتباطی شکل بگیرد. به‌صورت کلی واحد روابط عمومی هر سازمانی برای استفاده ار کلاب‌هاوس باید مستندها و دستورالعمل‌های لازم را آماده کند و در اختیار سخنگوهای سازمان خود که قرار است در اتاق‌های کلاب‌هاوس صحبت کنند قرار دهد. هر کاربری در اتاق‌های کلاب‌هاوس ممکن است حرفی بزند که بعدا پشیمان شود. الزامی ندارد که سخنگوی یک سازمان به هر انتقادی که می‌تواند خصوصی مطرح شود نه در یک فضای عمومی پاسخ دهد. هر اظهار نظری می‌تواند بدون اطلاع گوینده ضبط شود و برای همیشه باقی بماند.

کلاب‌هاوس به سایر حساب‌های کاربری کاربران در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و توییتر دسترسی می‌گیرد و این اتفاق خوبی نیست. بخش اصلی تنظیم حساب کاربری در کلاب‌هاوس اتصال حساب‌های کاربری توییتر و اینستاگرام است. اگر بحرانی در کلاب‌هاوس دامن سخنگوی یک سازمان را بگیرد هیچ تضمینی وجود ندارد که ادامه این بحران به شبکه‌های اجتماعی دیگر کشیده نشود. به‌نظر می‌رسد کلاب‌هاوس می‌تواند سکوی جدیدی باشد برای شروع یک بحران که پس از ورود به شبکه‌های اجتماعی دیگر راه به رسانه‌های جریان اصلی پیدا می‌کند.

 

فراموش نکنیم که در دوره cancel culture در شبکه‌های اجتماعی زندگی می‌کنیم. شرایطی که در آن وقتی رفتار شما از نظر دیگران اشتباه باشد تمام اعتبار خود را از دست می‌دهید و صدایتان را ساکت می‌کنند. چهره‌های بسیاری بوده‌اند که حرفه و آینده‌شان تحت تاثیر واکنش کاربران به آنها در شبکه‌های اجتماعی به کلی تحت تاثیر قرار گرفته. فرهنگی که آزادی بیان را محدود می‌کند و نظرات مخالف را با حمله جمعی خنثی می‌کند. در چنین شرایطی دشوار می‌شود در یک شبکه اجتماعی که مبتنی بر صدا و ابراز نظر و عقیده است به راحتی فعالیت کرد و منتظر عواقب آن نبود.

از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد که گفت‌و‌گوها در کلاب‌هاوس باید خصوصی باشند اما از قرار این‌طور نیست. به موارد متعددی پیش از کلاب‌هاوس می‌توان اشاره کرد که یک فایل صوتی یا یک فیلم خصوصی لو رفته است. هستند کسانی که به این شکل حریم خصوصی دیگران را نقض کنند.

 

از سوی دیگر صداها برای رسیدگی به شکایت‌های احتمالی توسط کلاب‌هاوس ضبط می‌شود. همچنین این اپلیکیشن به فهرست شماره تماس‌های کاربران دسترسی دارد.

 

انتقاد دیگری که درباره کلاب‌هاوس این روزها از آن صحبت می‌شود گفت‌و‌گوهایی است که مصداق نژادپرستی هستند که قطعا چالش بزرگی برای این اپلیکیشن است. «ایوان نرمین» مدیرعامل آژانس بین‌المللی روابط عمومی Red Banyan معتقد است کلاب‌هاوس به‌زودی می‌تواند محلی برای آسیب دیدن برند کسب‌و‌کارها و برندهای شخصی شود. به‌نظر می‌رسد همچنان باید منتظر رشد سریع کلاب‌هاوس بود. این اپلیکیشن رشد خیره‌کننده‌ای در سال ۲۰۲۰ داشت و طبعا بررسی دقیق‌تر این فضا تا ماه‌های آینده می‌تواند تصویر روشن‌تری برای استفاده از آن ارائه کند.


منبع: https://donya-e-eqtesad.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 روش برای معرفی یک شغل تجاری در اقلیم مدرن


  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره


  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری


  3 راه برای تقویت روابط عمومی کسب و کارها


  نشست اعضای هیئت داوران "جشنواره صنعت روابط‌عمومی ایران"


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


  تقدیر رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از روابط‌عمومی منطقه کرمان


  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین کنفرانس ویدیویی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود