درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 خرداد 1400 - 16:47   

اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است

  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد

  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


ادامه ادامه مطلب سه

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری
  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره
  طرح آمایش و توسعه شبکه شعب بانک سینا در سال 1400 اجرا می شود
  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است
  تقدیر رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از روابط‌عمومی منطقه کرمان
  نشست اعضای هیئت داوران "جشنواره صنعت روابط‌عمومی ایران"
  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد
  4 روش برای معرفی یک شغل تجاری در اقلیم مدرن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46633صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 28 اسفند 1399 - 03:21
فرصت استثنایی «کلاب‌هاوس» برای روابط‌عمومی
حمید جعفری/ متخصص روابط‌عمومی و ارتباطات بازاریابی - برای آنهایی که با روابط عمومی سروکار دارند، بهترین روشی که می‌توان کلاب‌هاوس را معرفی کرد، این است که محیط آن شبیه یک کنفرانس است و سخنرانان، تنظیم‌کننده‌ها و شرکت‌کننده‌ها را شامل می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| رشد خیره‌کننده شبکه‌های اجتماعی فرصت‌های جدیدی را برای برندها برای توسعه استراتژی‌های روابط‌عمومی‌شان پدید آورده است. این روزها در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر صحبت از «Clubhouse» کلاب‌هاوس است، شبکه اجتماعی جدیدی که ارتباط کاربران با هم در آن فقط مبتنی بر صدا است و برخلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی که تعامل کاربران با هم مبتنی بر متن و تصویر است، در کلاب‌هاوس نمی‌توان کامنتی نوشت یا پیغامی برای کاربری ارسال کرد.
 

اپلیکیشن کلاب‌هاوس که در ماه مه سال ۲۰۲۰ توسط Paul Davison و Rohan Seth ایجاد شد، این روزها کاربرانی مانند ایلان ماسک (مدیر شرکت‌ خودروسازی تسلا و برنامه فضایی اسپیس‌ایکس)، مارک زاکربرگ (مدیرعامل فیس‌بوک) و اوپرا وینفری (چهره مشهور تلویزیونی آمریکا) و... را میزبانی می‌کند که اتاق‌های گفت‌وگویی را درست کردند و به اتاق‌های دیگر هم سر می‌زنند.

کلاب‌هاوس فضایی را ایجاد کرده که با استفاده از آن انگار در حال گوش دادن به یک کانال رادیویی یا پادکست به‌صورت زنده هستید. برای استفاده از این اپلیکیشن و دیالوگ با چهره‌هایی مثل ماسک یا زاکربرگ یا نمونه‌های ایرانی در کلاب‌هاوس باید منتظر یک دعوت‌نامه از یکی از کاربران عضو در این شبکه اجتماعی باشید. همین رویکرد ارسال دعوت‌نامه برای عضو شدن در آن از ابتدای سال ۲۰۲۱ باعث شد تا کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره‌اش صحبت کنند و به‌نوعی باعث محبوبیت آن شد. نحوه کار با آن هم به این صورت است که یک کاربر می‌تواند یک اتاق مجازی ایجاد کند و با دعوت از دیگران درباره موضوع مشخصی گفت‌و‌گو کنند یا کاربران می‌توانند به اتاق‌های ایجاد شده توسط دیگر کاربران بپیوندند و در گفت‌و‌گو مشارکت کنند. این نکته را هم باید درنظر گرفت که تعداد مشخصی از افراد درحال گفت‌و‌گو هستند و برای مشارکت در بحث باید دست‌تان را بالا بگیرید تا در نوبت صحبت کردن قرار بگیرید.

زمانی که کاربر وارد اپلیکیشن کلاب‌هاوس می‌شود با فضایی مانند فضای اکسپلور (Explore) در اینستاگرام روبه‌رو می‌شود که درست مانند الگوریتم اکسپلور اینستاگرام، براساس علایق و کاربرانی که فرد دنبال می‌کند اتاق‌های گفت‌و‌گو و کاربران دیگر را به او پیشنهاد می‌شود که می‌تواند اتاقی را انتخاب و در گفت‌و‌گو مشارکت کند یا کاربری را دنبال کند.

اتاق‌های گفت‌و‌گو کارکرد اصلی کلاب‌هاوس هستند. کاربران می‌توانند به‌عنوان مخاطب شنونده صرف وارد اتاق‌ها شوند و به بحث‌ها گوش دهند و اگر کاربری بخواهد در بحث مشارکت کند باید دستش را بالا بگیرد تا به‌نوعی به پنل گفت‌و‌گو دعوت و از این طریق در بحث مشارکت کند. مانند هر پلت‌فرم دیگری با میلیون‌ها کاربر، کلاب‌هاوس یک فرصت استثنایی برای کسب‌کار‌هاست تا درباره برند خود صحبت کنند. در واقع کلاب‌هاوس می‌تواند در ادامه استفاده از پلت‌فرم‌های صوتی مانند پادکست برای یک برند ایفای نقش کند.

۲۴ ساعته و در هفت روز هفته در اتاق‌های گفت‌و‌گوی کلاب‌هاوس درباره هرچیزی که فکرش را بکنید صحبت می‌شود، از صحبت سه شهردار در آمریکا که چرا شهرهای‌شان برای فعالیت کسب‌و‌کارهای تکنولوژی محور مناسب هستند تا صحبت طولانی درباره یک کتری! کلاب‌هاوس یک فرصت مناسب برای کسب‌و‌کارها ساخته تا برند خود را معرفی کنند یا از یک سخنگوی خوب برای معرفی و صحبت درباره برند خود بهره بگیرند. دور از انتظار نیست که به‌زودی برندها سفیران خود را در کلاب‌هاوس معرفی کنند که طبعا باید صدای خوبی داشته باشند، در کلاب‌هاوس تنها صداست که می‌ماند!

کسب‌و‌کارها می‌توانند با همکاری از اینفلوئنسرها و دعوت از آنها برای حضور در اتاق‌های گفت‌و‌گو برند خود را به مخاطبان زیادی معرفی کنند.

حضور و فعالیت نفر اول یک کسب‌و‌کار در کلاب‌هاوس توصیه می‌شود که کمک شایانی به معرفی پروفایل یک کسب‌و‌کار و ساختن یک رابطه معتبر با مخاطبان آن کسب‌و‌کار خواهد کرد. از این طریق مدیر ارشد یک کسب‌و‌کار با انواع مخاطبان و ذی‌نفعان آن کسب‌و‌کار ارتباط موثر و تعاملی خواهد داشت که می‌توان برای مثال به تقویت برند کارفرمایی به‌عنوان یکی از نتایج آن اشاره کرد. کلاب‌هاوس علاوه‌بر اینکه کمک به مطرح شدن یک برند می‌کند، براساس ساختار ارتباطی مبتنی بر صوت می‌تواند بستر مناسبی برای انجام تحقیقات روابط‌عمومی برای یک برند هم باشد.

رسانه‌های اجتماعی با سرعت غیرقابل باوری درحال رشد هستند. کلاب‌هاوس رشد خیره‌کننده‌ای در سال ۲۰۲۰ داشت و با اینکه در حال حاضر هیچ مدل درآمدزایی ندارد یک میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است. اگر تا این لحظه درباره‌اش چیزی نشنیده‌اید به‌زودی در معرض اخبارش قرار خواهید گرفت. کلاب‌هاوس به سرعت تبدیل به فضایی برای افرادی شده که ارتباطات خوبی دارند و ابزاری است مناسب برای کارآفرینان و کسب‌وکارها تا با گفت‌و‌گو درباره برند خود ارزش‌آفرینی کنند.

در روابط عمومی، پیشتاز بودن از رویدادها و ایده‌های جدید بسیار مهم و حیاتی است و چه چیزی بهتر از اینکه دیدگاه‌هایی را از یک چت صرفا صوتی جمع‌آوری کنید؟ برای آنهایی که با روابط عمومی سروکار دارند، بهترین روشی که می‌توان کلاب‌هاوس را معرفی کرد، این است که محیط آن شبیه یک کنفرانس است و سخنرانان، تنظیم‌کننده‌ها و شرکت‌کننده‌ها را شامل می‌شود. نکته منحصر به فرد در مورد این «کنفرانس» این است که کاملا آنلاین و رایگان است و تقریبا هر موضوعی را که فکر کنید، به صورت ۲۴ ساعته پوشش می‌دهد. برخی از این کنفرانس‌ها به قدری از نظر اطلاعاتی غنی هستند که می‌توان از آنها یادداشت‌برداری کرد و در برخی موارد سخنرانان، افراد بسیار بااستعدادی هستند که در پادکست‌های معروف می‌توانید سراغ آنها را بگیرید.

 

منبع: https://donya-e-eqtesad.com

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 روش برای معرفی یک شغل تجاری در اقلیم مدرن


  6 نکته برای استفاده از مهارت های روابط عمومی برای مذاکره


  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری


  3 راه برای تقویت روابط عمومی کسب و کارها


  نشست اعضای هیئت داوران "جشنواره صنعت روابط‌عمومی ایران"


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  تقدیر رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از روابط‌عمومی منطقه کرمان


  اقناع افکار عمومی مهمترین رسالت روابط‌عمومی است


  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی استان گیلان برگزار شد


  متن کامل سخنرانی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین کنفرانس ویدیویی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود