درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 مهر 1400 - 02:07   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تکنیک ساندویچ چیست؟

  تکنیک ساندویچ چیست؟


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/  نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


ادامه ادامه مطلب سه

آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌

  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!
  6 درس مثبت روابط عمومی
  تکنیک ساندویچ چیست؟
  ایران، گرگ قبرستان می خواهد!
  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌
  مرجعیت صداوسیما به عنوان مهم‌ترین منبع کسب اخبار طی سالهای اخیر کاهش یافته است
  بنیادگذار تریبون مردم که اعلام کرد انقلاب فرانسه نتوانست به وعده اش؛ تأمین عدالت اقتصادی عمل کند اعدام شد
  رشد 48 درصدی درآمد توسعه دهنده ها
  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!
  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46330صفحه نخست » جهان روابط عمومیدوشنبه، 20 بهمن 1399 - 17:16
تحقیقات موسسه روابط‌عمومی 5W حکایت از اوج گیری و افزایش توجه ها به تیک‌تاک دارد.
گزارش سالانه موسسه روابط‌عمومی 5W منتشر شد/ تیک‌تاک در حال اوج‌گیری
موسسه روابط‌عمومی 5W که یکی از بزرگ ترین شرکت های مستقل فعال در حوزه روابط‌عمومی در ایالات متحده آمریکاست در گزارش فرهنگ مصرف کنندگان در سال 2021 خود به این موضوع اشاره کرده است که تیک‌تاک در حال تبدیل شدن به مهم ترین منبع سرگرمی و همچنین کانال اصلی راهنمای خرید برای اعضای نسل Z است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| موسسه روابط‌عمومی 5W که یکی از بزرگ ترین شرکت های مستقل فعال در حوزه روابط‌عمومی در ایالات متحده آمریکاست در گزارش فرهنگ مصرف کنندگان در سال 2021 خود به این موضوع اشاره کرده است که تیک‌تاک در حال تبدیل شدن به مهم ترین منبع سرگرمی و همچنین کانال اصلی راهنمای خرید برای اعضای نسل Z است.

 

در این گزارش آمده است که 28 درصد پاسخ دهندگان متعلق به نسل Z که در تحقیق این موسسه شرکت کرده اند گفته اند که حداقل یک بار محصولی را خریداری کرده اند که در تیک‌تاک آن را دیده اند و با آن آشنا شده اند و در میان آنها 8 درصد بوده اند که چندین بار و در موارد متعدد و بر اساس برخورد با محصولات مختلف در تیک‌تاک اقدام به خرید آنها کرده اند. این رقم با رقم 32درصدی مربوط به خرید مستقیم اعضای نسل Z از برندهای معرفی شده در اینستاگرام قابل مقایسه است.

 

حال سوال اینجاست که آیا تیک‌تاک می تواند این روند رو به رشد را ادامه دهد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که از شواهد و قرائن چنین بر می آید که تیک‌تاک به زودی به مهم ترین و بانفوذترین پلتفورم محبوب اعضای نسل Z تبدیل خواهد شد و بخش مهمی از خرج کرد و خریدهای آنها را رقم خواهد زد.


تیک‌تاک که بر اساس گزارش موسسه روابط‌عمومی 5W با عنوان فرهنگ مصرف کنندگان در سال 2020 در رده آخرین اپلیکیشن رسانه اجتماعی مورد استفاده اعضای نسل Z قرار داشت در گزارش جدید این موسسه به عنوان چهارمین پلتفورم پرطرفدار و محبوب در بین آنها معرفی شده است به طوری که بر اساس این گزارش، 42 درصد از جوانانی که به نسل Z تعلق دارند به طور روزانه از این اپلیکیشن استفاده می کنند.


دارا ای بوش، رئیس موسسه روابط‌عمومی 5W در این مورد می گوید: "تیک‌تاک یک سال پرهیاهو و فوق العاده را پشت سر گذاشته است آن هم با وجود فراز و نشیب های بسیار و ابهامات زیادی که در مورد آینده آن مطرح بود. به هر حال، آنچه بیشتر از هر چیز دیگری قطعی به نظر می رسد این است که مشتریان و مصرف کنندگان به شکل روزافزونی در حال علاقه مند شدن به تیک‌تاک و اضافه کردن آن به برنامه رسانه های اجتماعی محبوب شان هستند.

 

ویدیوهای کوتاهی که توسط کاربران تیک‌تاک تهیه می شود و از طرف الگوریتم های منحصربفرد این پلتفورم حمایت می شود،این امکان را به برندها داده تا خود را به شکل های متنوع و سرگرم کننده ای به مصرف کنندگان و مشتریان عرضه کنند و با آنها ارتباط برقرار نمایند و ما انتظار داریم که نفوذ و محبوبیت تیک‌تاک در میان کاربران رسانه های اجتماعی همچنان رو به افزایش باشد و با اضافه شدن کاربران بیشتری به این روند به زودی شاهد رسیدن تیک‌تاک به قله های بلند باشیم."


متولدین قرن بیست و یکم نیز علاقه زیادی به تیک‌تاک نشان داده اند به طوری که در سال 2021، تیک‌تاک از رتبه آخرین اپلیکیشن رسانه اجتماعی محبوب در میان متولدین قرن بیست و یکم به رتبه ششمین اپلیکیشن محبوب آنها تبدیل شد به طوری که 21 درصد پاسخ دهندگان متعلق به این نسل اعلام کرده اند که به طور روزانه از تیک‌تاک استفاده می کنند و 18 درصد از آنها هم گفته اند که حداقل یک بار محصولی را خریداری کرده اند که در تیک‌تاک آن را دیده اند و با آن آشنا شده اند.

 

بر اساس گزارش موسسه 5W، نسل z و متولدین قرن بیست و یکم جزو آن دسته از مصرف کنندگانی هستند که در لحظه و به طور تکانشی تصمیم به خرید می گیرند به طوری که تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان به تحقیق موسسه 5W گفته اند که در اغلب موارد خریدهای‌شان را به صورت لحظه ای و شتاب زده و بر اساس آنچه در رسانه های اجتماعی محبوب شان به آنها معرفی می شود انجام می دهند.


دارا بوش در این مورد می گوید: "هنگامی که یک مصرف کننده می بیند مشارکت مثبت و استقبال عمومی خوبی از یک ویدیو که به معرفی یک برند یا یک محصول می پردازد به وجود می آید و مثلا می بیند که آن ویدیو با لایک های فراوان و یا کامنت های مثبت زیادی همراه شده است دوست دارد به این روند ملحق شود و به همین دلیل هم هست که اقدام به خرید آن محصول یا از آن برند می کند تا خود را همراه روند شکل گرفته و در حال حرکت کند و در این میان توجهی به ریسک ها و مخاطرات احتمالی ناشی از این خرید ندارد."


در حال حاضر دومین گزارش سالانه موسسه  روابط‌عمومی 5W با عنوان گزارش فرهنگ مصرف کنندگان سال 2021 در وبسایت این موسسه در دسترس است که شما می توانید با دانلود این گزارش به دیدی عمیق تر و کارشناسی شده نسبت به موضوعاتی مانند روابط‌عمومی، برندینگ، بازاریابی، رسانه های اجتماعی و عوامل موثر و بانفوذ در سال 2021 دست یابید.


موسسه روابط‌عمومی 5W به عنوان یکی از موسسات صاحب نام و پیشرو در زمینه مصرف کنندگان که تا کنون جوایز بسیاری را در زمینه مصرف کنندگان دنیای دیجیتال نصیب خود کرده است خود را نسبت به ارائه تحلیل های درست از صنعت مصرف دیجیتال و فراهم آوردن جدیدترین و به روز ترین تحلیل ها و دیدگاه ها در این زمینه متعهد می داند. اطلاعاتی که این موسسه ارائه می کند همگی از نتایج تحقیقات صورت گرفته در زمینه استراتژی خرید، برنامه ریزی و اجرای برنامه های مصرف کنندگان و کمپین های مشتریان دیجیتالی استفاده می نمایند.


گزارش فرهنگ مصرف کنندگان در سال 2021 تهیه شده توسط موسسه روابط‌عمومی 5W توسط Censuswide و با مشارکت تیمی زبده از کارشناسان و اعضای جامعه تحقیقات بازار آمریکا انجام شده و در آن، دو هزار نفر از آمریکایی های بالای 16 سال شرکت داشتند. این تحقیقات در فاصله زمانی چهاردهم تا هجدهم سپتامبر سال 2020 به مرحله اجرا درآمد.
 

نویسنده: موسسه روابط‌عمومی 5W

ترجمه: شارا

مرجع انگلیسی: PRNewswire،27

مرجع فارسی: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

ژانویه 2021

 

 

 

 

نسل زد
"نسل زد یا زومرها که با نام‌های نسل نت و نسل اینترنت نیز شناخته می‌شود، نام گروهی از مردم است که از اواسط دهه�" ۱۹۹۰ تا اوایل ۲۰۱۰ زاده شده‌اند؛ و از نسل قبلی یعنی نسل وای (نسل هزاره) متمایزند. نسل زد همچنین با نام نسل پلورالیست نیز شناخته می‌شود.

اعضای نسل زد عمدتاً فرزندان نسل ایکس هستند؛ هرچند که ممکن است والدین آن‌ها جزء جوان‌ترین بیبی بومرها یا جزء بزرگ‌ترین اعضای نسل وای باشند.

بخش اعظم اعضای نسل زد برای تمام عمر خود از ارتباطات و رسانه‌های دیجیتال استفاده خواهند کرد. نسل زد از وقتی که چشم به جهان گشوده‌اند در اطراف خود به‌طور گسترده‌ای با فناوری‌های پیشرفته‌ای نظیر وب جهان‌گستر، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسانی فوری، خدمات پیام‌کوتاه، ام‌پی‌تری پلیرها، تلفن‌های همراه، و یوتیوب مواجه بوده‌اند. به همین دلیل برخی به این نسل نام شهروندان دیجیتال داده‌اند.

نسل زد همگی کاملاً در دوران پسانوگرایی، چندگانگی فرهنگی، و جهانی‌سازی زاده شده‌اند." ( ویکی‌پدیا)

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


  ده‌ آزمون‌ درست‌نویسی‌ شرح‌ عکس‌ ‌


  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌


  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


  6 درس مثبت روابط عمومی


  15 توصیه کاربردی به منظور ایجاد محتوای جذاب


  روابط عمومی دو


  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟


  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!


  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی