درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 20:39   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46297صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابییکشنبه، 13 شهریور 1401 - 08:09
روش‌ها و شیوه‌های کلی تبلیغات
هدف از این روش، تعویض و انتقال اقتدار و اعتبار چیزی محترم بر چیز دیگری می‎ باشد که مورد احترام همگان است. برای مثال گاهی مبلغ برای متقاعد کردن مردم در امر سیاسی از زبان نویسنده مشهور یا سیاستمداری معروف یا فردی که مورد اعتماد جامعه است مردم را مورد خطاب قرار می‌دهد.
  

 

شیوه‌ها و تدابیر گوناگون تبلیغات در عرصه‌های تجاری، سیاسی و عقیدتی عبارتند از:


1- تبلیغات محیطی: محیط‌های تبلیغاتی نیز می ‎تواند متناسب با نیاز مخاطب و روش‌های به کار گرفته شده برای تبلیغ متفاوت باشد. محیط‌های تبلیغاتی از قبیل؛ تابلوهای تبلیغاتی درون شهری، بیلبورد، تابلو اعلانات، تابلوهای الکترونیکی، تابلوهای نئون و...

 

2- تبلیغات روی کالا: از فضای روی کالاها نیز می‌توان برای تبلیغ استفاده کرد. نمایش کالا، تخفیف در قیمت کالا، جایزه دادن، قرعه‌کشی و کوپن‌های جایزه درون کالا، همگی از روش‌های تبلیغ روی کالاست.


3- تبلیغات مطبوعاتی: روزنامه به عنوان یکی از ابزارهای مورد استفاده در تبلیغات، دارای مزایا و معایبی است. از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت روزنامه، انعطاف‌پذیری، قدرت نفوذ و پوشش وسیع در سطح جامعه و قیمت مناسب آن است. اما در کنار این مزایا، تبلیغات مطبوعاتی معایبی نیز دارد. یکی از آنها داشتن عمر کوتاه این رسانه است، یعنی اگر شما هزینه سنگینی برای تبلیغ در روزنامه صرف کنید، به دلیل این که طول عمر آن تنها یک روز است، تبلیغات شما عمر کوتاهی خواهد داشت، مطالعه کوتاه مدت، نوع چاپ روزنامه، شمارگان روزنامه و... از مهم‌ترین معایب تبلیغات مطبوعاتی است.


4- تبلیغات رادیویی: ماندگاری پیام در رادیو کم است. پس تبلیغاتی هم که در رادیو انجام می‌شود به دلیل ماندگاری پایین ‏تر، تأثیر کمی خواهد داشت. دوام پیام یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در تبلیغات به شمار می ‏رود. یکی از نقاط مثبت تبلیغ در رادیو یکی این است که رادیو نفوذ بیشتری دارد و نقاط بیشتری را تحت شمولیت و گستردگی قرار می‌دهد.


5- تبلیغات اینترنتی و رسانه های اجتماعی: مهم‌ترین و بهترین روش در تبلیغات، استفاده از اینترنت و رسانه های جدید است که هم از جهت برد و هم از جهت میزان فروش و ارایه سرویس‌ها و خدمات تأثیر زیادی دارد.


6- تبلیغات مخصوص: در تبلیغات مخصوص، در مناسبت‌ها و برنامه‌های خاص، برای معرفی یک فکر و ایده به صورت مکتوب (از طریق مطبوعات) و غیر مکتوب (رسانه‌های دیداری و شنیداری) پیامی از طریق رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود. این تبلیغات برای یک موضوع یا یک هدف خاص طراحی می‌شود. حتی ممکن است هنرپیشه‌ها و ورزشکاران به دلیل شهرتی که در جامعه کسب کرده‌اند کالا و خدماتی را عرضه کنند. در عمده فیلم‌هایی که هالیوود تهیه می‌کند، معمولاً هنرپیشه‌ها در بخش اقتصادی هم وارد می‌شوند و کالایی را در فیلم تبلیغ می‌کنند.


7- روش لقب‌گذاری: برچسب منفی زدن به یک اندیشه یا نظر، این روش به منظور وادار ساختن مخاطبان به وازدن و محکوم کردن یک اندیشه یا برنامه، آن‌هم بدون ارایه دلیل یا گواه به کار می‌رود.


8- روش تعمیم با زرق و برق: در این روش سعی می‌شود بین یک صفت مثبت و خوب با چیز دیگری که معرف خوبی، درستی، پاکی و... است، پیوند برقرار کرده و از کلمات با ارزش و جذابی نظیر کره طلایی، کت و شلوار عالی‌جناب یا شامپو معجزه‎‎‎‎‎‎‎‌‏گر استفاده می‌شود.


9- روش انتقال: هدف از این روش، تعویض و انتقال اقتدار و اعتبار چیزی محترم بر چیز دیگری می‎ باشد که مورد احترام همگان است. برای مثال گاهی مبلغ برای متقاعد کردن مردم در امر سیاسی از زبان نویسنده مشهور یا سیاستمداری معروف یا فردی که مورد اعتماد جامعه است مردم را مورد خطاب قرار می‌دهد.


10- شهادت یا گواهی: واداشتن شخصی محبوب یا منفور به اظهار نظر درباره درستی و نادرستی یک فکر یا یک برنامه یا شخصی است بویژه در عرصه‌های تبلیغات تجاری و مبارزات انتخاباتی.


11- روش توده پسند: روشی که از طریق آن، خطیب یا اغواگر می‌کوشد مخاطبان خود را متقاعد سازد که نظریات و اندیشه‌های او برخاسته از مردم کوچه و بازار است. این شگرد بیشتر از سوی سیاستمداران مورد استفاده قرار می‌گیرد.


12- روش جمع و جور کردن کارت‌های یکدست: عبارت از بهره گرفتن از جزییات و تکه‌های پراکنده‌ای از یک موضوع یا رخدادی است که از میان انبوهی از اطلاعات درست و نادرست گزینش می‌شود به گونه‌ای که با یکدیگر چفت و بست داشته باشند. برای نمونه از خریدار در یک فروشگاه سؤال می‌شود، آیا طعم این مواد غذایی مانند ظاهر آن مطلوب است. در اینجا مبلغ آن دسته از پاسخ‌های مثبت را برمی‌گزیند و برجسته می‌سازد.


13- روش تظاهر به یکپارچگی: در این زمینه مبلغ با توسل به گرایش مردم از دنباله ‏روی استفاده می‌کند، زیرا بسیاری از مردم پیوسته می‌خواهند در اکثریت قرار بگیرند و نه در اقلیت، برای این منظور مبلغ می‌گوید: همه مردم با هم هستند و از ما پشتیبانی می‌کنند، در این نوع تبلیغ پیوسته از لفظ جمع و همه استفاده می‌شود.


14- روش هجوم برای سوار شدن به واگن: در واقع نوعی ایجاد مسابقه میان مردم است. در این روش جوهر روش «عجله کن تا به واگن برسید» به این معناست که همه ما قصد سوار شدن به واگن را داریم، پس عجله کنیم تا زودتر به آن برسیم. در این روش مبلغ می‌کوشد دیگران را متقاعد کند که همگان که ما هم جزئی از آن هستیم، برنامه‌های او را پذیرفته‌اند.

 


15- روش پنهان و آشکار هدف تبلیغ: مبلغ در این روش برخلاف روش علنی تبلیغ که معمولاً هدف آن آشکار است و به‎ طور مستقیم از شیوه تلقین استفاده می‌کند، هدف خود را پنهان نگاه داشته و به طور غیرمستقیم عمل می‌کند تا این که زمینه‌های مناسب برای علنی شدن تبلیغ به وجود آید.


16- روش ضد تبلیغ: در این روش مبلغ می‌کوشد بویژه در تبلیغات سیاسی، فرازهایی از مطالب دشمن را به دلخواه خود گزینش کند و سپس با استدلال و منطقی قوی‌تر از طرف مقابل، آن را نفی نماید.


17- روش تکرار: تکرار از لحاظ روان‎شناختی در به وجود آمدن عادت بسیار مهم است. بویژه اگر با دقت توأم باشد. بدون تکرار، تثبیت و تقویت دقیق عادت، میسر نخواهد بود.


منبع: روابط‌عمومی‌ و فنون جدید تبلیغات، محمد صفاری.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد