درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 - 11:55   

عکاسی مستند

  عکاسی مستند


ادامه ادامه مطلب یک

صرفه‌جویی بیش از یک میلیارد دلاری گوگل از دورکاری

  صرفه‌جویی بیش از یک میلیارد دلاری گوگل از دورکاری


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب سه

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی منصوب شد

  مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اپیدمی اطلاعاتی در شبکه های اجتماعی
  حقیقت را مدیریت نکنید،‌ حقیقت را بگویید
  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400
  پنج راه برای یک مأموریت بهتر مسئولیت اجتماعی
  مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی منصوب شد
  چگونه بحران های روابط عمومی را مدیریت کنیم؟
  از روابط عمومی ‌چه می‌دانید؟
  واکسن روابط‌عمومی
  معرفی کتاب: اصول اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  عکاسی مستند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46251صفحه نخست » ادامه مطلب سهدوشنبه، 13 بهمن 1399 - 01:39
ارتباط غیرزبانی چگونه شنیده‌ها را شکل می‌دهد؟
معمولا افراد هنگام صحبت کردن برای تاکید عبارات مهم از حرکات بالا و پایین‌دست، استفاده می‌کنند، اما آیا این حرکات تاثیری در درک ما از صحبت‌های یک سخنران دارد؟ محققان موسسه روانشناسی زبان ماکس پلانک هلند دریافتند که درواقع آنچه می‌بینیم شنیده‌ها را شکل می‌دهد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| محققان دریافتند که اشاره و حرکات (ژست، قالب ارتباط غیرزبانی یا غیر آوایی) هنگام سخن گفتن می‌تواند شنیده‌ها را تغییر دهد.


معمولا افراد هنگام صحبت کردن برای تاکید عبارات مهم از حرکات بالا و پایین‌دست، استفاده می‌کنند، اما آیا این حرکات تاثیری در درک ما از صحبت‌های یک سخنران دارد؟ محققان موسسه روانشناسی زبان ماکس پلانک هلند دریافتند که درواقع آنچه می‌بینیم شنیده‌ها را شکل می‌دهد.


هانس روتگر بوسکر، محقق ارشد این بررسی افزود: نقش زبان در ارتباطات رودررو، بیش از گفتار است. گوینده برای انتقال پیام از روش‌های مختلف مانند دهان، دست و صورت استفاده می‌کند. می‌خواهیم بدانیم که هنگام شنیدن صحبت‌های شخصی شنوندگان چگونه از این داده‌های مختلف استفاده می‌کنند.


اثر مک گورک، پدیده‌ای است که نشان می‌دهد در درک گفتار بین شنوایی و بینایی تعامل وجود دارد و اطلاعات دیداری، در ادراک انسان از صدایی که می‌شنود تاثیرگذار است. زمانی که صدایی با مولفه بصری صدای دیگر جفت شود، این خطای حسی اتفاق می‌افتد و درک شنیداری ما را فریب می‌دهد.


محققان تصمیم گرفتند تا بررسی کنند که آیا آنچه می‌شنویم با حرکاتی (ژست) که می‌بینیم ارتباط دارد؟


این بررسی بر روی مجموعه‌ای از کلمات هلندی که فقط الگوی استرس متفاوت دارند، متمرکز بود. آنان برای سنجش اینکه تغییر حرکات در هجای اول یا دوم کلمات، می‌تواند نحوه تفسیر افراد از شنیده‌ها را تغییر دهد، آزمایشی را ارائه کردند.


نتایج بررسی نشان داد، اگر حرکات روی یک هجاء بیشتر باشد، برای شنوندگان احتمال شنیدن استرس روی یک هجاء بیشتر است. البته تاثیرات آن برای کلمات و غیر کلمات یکسان بود. زمانی که افراد واکه (حرف صدادار) را بلند یا کوتاه می‌فهمند، تحت تاثیر حرکات قرار می‌گیرند.


بوسکر گفت: «شنوندگان نه‌تنها با گوش، بلکه با چشم نیز گوش می‌دهند.» این یافته‌ها برای اولین بار نشان می‌دهد که حرکات ژست بر روی صدای گفتاری که می‌شنوید تاثیر می‌گذارد.


به گفته محققان، تاثیر حرکات ژست در زندگی واقعی نسبت به آزمایشگاه بیشتر است. افراد در سروصدا، ممکن است برای برقراری ارتباط موفقیت‌آمیز بیشتر به این نوع حرکات بصری اعتماد کنند.


این یافته‌ها توانایی بهبود تعامل بین انسان و رایانه و سیستم‌های تشخیص گفتار چندوجهی را دارند. واضح است که چنین سیستم‌هایی را باید بیش از گفتار در نظر گرفت.


محققان با استفاده از واقعیت‌مجازی این مطالعه را پیگیری می‌کنند تا این تاثیرات را موردبررسی قرار دهند که این حرکات به‌تنهایی موثر هستند یا انواع نشانه‌های دیگر، مانند تکان دادن سر و حرکات ابرو نیز تاثیر دارند.

 

منبع: http://www.ebtekarnews.com

به گزارش ایسنا و به نقل از ارث،
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چه بایدکردهای "روابط‌عمومی دولتی" در ایران


  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


  پنج راه برای یک مأموریت بهتر مسئولیت اجتماعی


  چگونه بحران های روابط عمومی را مدیریت کنیم؟


  5 کلید مهم روابط عمومی


  معرفی کتاب: اصول اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی


  حقیقت را مدیریت نکنید،‌ حقیقت را بگویید


  اپیدمی اطلاعاتی در شبکه های اجتماعی


  عکاسی مستند


  واکسن روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400