درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 8 خرداد 1402 - 03:36   

🔶 نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  🔶 نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

🔶 تمدید مهلت ارسال آثار به بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

  🔶 تمدید مهلت ارسال آثار به بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»


ادامه ادامه مطلب دو

میلیاردر مشهور: تیک‌‌تاک فرصت شغل و کار را از نسل زِد گرفت

  میلیاردر مشهور: تیک‌‌تاک فرصت شغل و کار را از نسل زِد گرفت


ادامه ادامه مطلب سه

بیلبورد لگو از جدیدترین فناوری سه بعدی بهره می‌برد

  بیلبورد لگو از جدیدترین فناوری سه بعدی بهره می‌برد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای ارتقاء امنیت کاربری برای خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی
  شکایت یک شرکت روابط‌عمومی از توییتر
  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی: روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مدرسه یک طرح انگیزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است
  صداقت در اطلاع‌رسانی اولین اصل در روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مترو تهران است
  نقدی بر روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شهرداری پرند
  مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: از ضرورت اعتلای روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مراکز حوزوی تا هم‌صدایی مراکز حوزوی در کشور
  پایانی امیدوارکننده بر هفته روابط‌عمومی
  تاثیر بهبود فضای کسب‌وکار بر توسعه رقابت
  برگزاری اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها و اصحاب رسانه شهرستان نجف‌آباد
  پیچیدگی مبارزه با اطلاعات نادرست در پی ایجاد تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46208صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 8 بهمن 1399 - 15:47
روابط عمومی برای دوران پساکرونا
کسب و کارها برای تاثیرگذاری بلندمدت بر روی مشتریان همیشه به استفاده از تکنیک های روابط عمومی گرایش دارند. اگر روابط عمومی یک شرکت در تعامل با مشتریانش مناسب نباشد، امکان جلب نظر مشتریان و تبدیل شان به مشتریان وفادار برند فراهم نخواهد شد. بسیاری از برندها در شرایط سخت کنونی اقدام به استفاده از راهکارهای کاهش هزینه های کسب و کار می کنند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| همه گیری کرونا تمام کسب و کارها در سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. شرکت های دارای بودجه های چند میلیون دلاری نیز در طول یک سال اخیر شرایط بسیار دشواری را پش سر گذاشته اند. این امر برای بسیاری از کسب و کارها به مثابه تعطیلی، هرچند موقت، کسب و کار بود. اکنون با گذشت چند ماه از بازگشایی برخی از کسب و کارها توجه به نقش روابط‌عمومی در بهبود جایگاه برندها ضروری خواهد بود.

کسب و کارها برای تاثیرگذاری بلندمدت بر روی مشتریان همیشه به استفاده از تکنیک های روابط عمومی گرایش دارند. اگر روابط عمومی یک شرکت در تعامل با مشتریانش مناسب نباشد، امکان جلب نظر مشتریان و تبدیل شان به مشتریان وفادار برند فراهم نخواهد شد. بسیاری از برندها در شرایط سخت کنونی اقدام به استفاده از راهکارهای کاهش هزینه های کسب و کار می کنند. اگر شما نیز در تلاش برای کاهش هزینه های کسب و کارتان هستید، پیش از شروع این فرآیند با بخش روابط عمومی باید به چند نکته مهم توجه نمایید. در ادامه این نکات را برای تصمیم گیری هرچه منطقی تر در حوزه کسب و کار مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آیا برنامه روابط عمومی با اهداف کسب و کار هماهنگی دارد؟

پیش از شروع برنامه روابط عمومی باید نسبت به هماهنگی اش با اهداف اصلی کسب و کار اطمینان حاصل کنیم. بسیاری از کسب و کارها در عمل توانایی ایجاد هماهنگی میان این دو بخش مهم را ندارند. شاید این امر در ابتدا بسیار عجیب به نظر برسد، اما بیش از آنکه ناشی از مهارت اندک کارآفرینان باشد، مربوط به بی توجهی شان است. برنامه های مختلف شرکت باید در راستای تاثیرگذاری بر روی اهداف اصلی ساماندهی شود. در غیر این صورت کسب و کارها شانس چندانی برای موفقیت عملی نخواهند داشت. این امر در مورد عرصه روابط عمومی شامل تلاش برای آشنا ساختن مشتریان با حوزه فعالیت کسب و کار و پاسخگویی به پرسش های آنهاست.

مهمترین مزیت بخش روابط عمومی کمک به بازگشت سرمایه گذاری کسب و کارهاست. برخی از برندها به طور مداوم در تلاش برای تولید محصولات بهتر هستند، اما از تعامل با مخاطب هدف غافل می شوند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. دلیل اصلی آن نیز تمایل مشتریان برای تعامل با برندها فراتر از بحث خرید و فروش است بنابراین کسب و کارها باید به این خواسته مشتریان در قالب برنامه های روابط عمومی پاسخ دهند.

توسعه فرهنگ برند در شرایط دشوار

اغلب کسب و کارها دست کم یک بار در دوران فعالیت‎شان با شرایط دشوار مواجه می شوند. این امر در طول یک سال اخیر به طور مداوم برای برخی از کسب و کارها تکرار شده است. اگر کسب و کارها در شرایط دشوار نسبت به محدود ساختن دسترسی‏شان به حوزه‎های مختلف کسب و کار اقدام نکنند، شرایط بسیار ناگواری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهند داشت. مشتریان همیشه در شرایط دشوار برندها را به خاطر می‎سپارند بنابراین در صورت بی‎توجهی کسب و کارها به این نکته مهم در عمل شرایط برای تعامل با مشتریان پس از پایان بحرا‎ن‎های کاری سخت خواهد شد.

امروزه هر کسب و کار دارای یک فرهنگ منحصر به فرد است. این امر موجب تمایل مشتریان برای تعامل با کسب و کارها می شود. برندهای بزرگ در طول سال‎های متمادی اقدام به سرمایه گذاری بر روی بخش روابط عمومی کرده اند. این امر با هدف توسعه فرهنگ خاص برند صورت گرفته است. درست به همین خاطر اکنون چنین برندهایی دارای شرایط بسیار مطلوبی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مشتریان و تعامل با آنها هستند.

اهمیت روزافزون ارتباطات با رسانه ها

رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی به مردم ایفا می کنند. امروزه دامنه رسانه های در دسترس برندها برای تعامل با مشتریان به شدت افزایش یافته است. شبکه های اجتماعی به عنوان رسانه هایی نوین بخش قابل ملاحظه‏ ای از فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف برای برندها را شکل می دهند بنابراین باید از شبکه های اجتماعی به بهترین شکل ممکن بهره برد.

رسانه‎ های سنتی مانند خبرگزاری‎ها نیز برای برندها دارای اهمیتند. دلیل این امر تداوم توجه کاربران به فعالیت رسانه هاست بنابراین کسب و کارها در صورت تعامل نزدیک با رسانه ها امکان جلب نظر دامنه وسیعی از مخاطب هدف‎شان را خواهند داشت. این استراتژی شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما در بلندمدت موجب توسعه هرچه بهتر کسب و کار در بعد محلی یا بین المللی می شود.

 

نویسنده: کاترین ورداکی - کارشناش روابط عمومی

مترجم: علی ‌آل ‌علی
منبع: smallbusinessbonfire
www.forsatnet.ir

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  🔶 نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  تاثیر بهبود فضای کسب‌وکار بر توسعه رقابت


  آیین نکوداشت روابط‌عمومی ‌های دستگاه‌ های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری


  گردهمایی بزرگ مسئولین روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان


  مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان: امروزه تمام کارها در حوزه رسانه ای، بر عهده روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هاست


  مرگ سازمان یا توسعه سازمان


  راهبردهای مصاحبه برای افزایش حضور زنان در اخبار


  خالق چت‌جی‌پی‌تی: هوش‌مصنوعی را نمی‌توان متوقف کرد


  پایانی امیدوارکننده بر هفته روابط‌عمومی


  برگزاری اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها و اصحاب رسانه شهرستان نجف‌آباد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی منتشر شد