درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 11:15   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه
  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی
  حمله و دفاع ظالمانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46062صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 27 دی 1399 - 08:02
نقش و اثر روابط‌عمومی بر رشد شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
روابط‌عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، از سال 1342 یعنی زمان آغاز به کار این شرکت، تلاش کرده وظایف خود را به درستی انجام دهد. با آغاز حفاری های معدن، لزوم ایجاد روابط‌عمومی مورد توجه قرار گرفت اما در آغاز، کارها بیشتر رفع مشکلات واحدهای اکتشافی، فنی و اطلاع رسانی بود.
  

اشاره


شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، از سال 1342 یعنی زمان آغاز به کار این شرکت، تلاش کرده وظایف خود را به درستی انجام دهد. با آغاز حفاری های معدن، لزوم ایجاد روابط‌عمومی مورد توجه قرار گرفت اما در آغاز، کارها بیشتر رفع مشکلات واحدهای اکتشافی، فنی و اطلاع رسانی بود.

 

در ابتدای کار شرکت، برای مردم شهرستان و استان آغاز به کار معدن سنگ آهن جذاب بود و خواستار آن بودند تا بیشتر با محیط آشنا شوند و به استخدام شرکت در آِیند. روابط‌عمومی توانست به خوبی در این مورد اطلاع رسانی نماید و تصاویری از آغاز اکتشافات و حضور کارشناسان روسی در معدن تهیه کند.

 

گزارش های مهندسین خارجی دسته بندی شد. روابط‌عمومی برای آشنایی بیشتر کارگران معدن و مهندسین، دست به چاپ نخستین نشریه داخلی شرکت زد. این کار در دی ماه 1351 صورت گرفت. هدف از چاپ این نشریه که ماهیانه و به صورت مجله چاپ می شد، تشویق به تحقیقات بیشتر ودرج مقالات علمی و فرهنگی برای دسترسی کارگران و دوستداران معدن بود.

 

در نشریه علاوه بر مقالات علمی، خبرهای ورزشی، اجتماعی، طنز، عکس و... کار می شد. با توجه به استخدام تعداد بسیاری از کارگران بومی و غیر بومی که نیم بیشتر آنها از سواد محروم بودند، روابط‌عمومی در اقدامی دست به تشکیل کلاس های پیکار با بی سوادی زد.

 

شرکت سنگ آهن جهت رفاه کارکنان خود، مسابقه های ورزشی برگزار می کرد. روابط‌عمومی تلاش داشت تا با تحت نظر قرار دادن کلاس های آموزشی و مسابقات، افراد با استعداد را شناسایی نماید و آنها را برای پیشرفت بیشتر به کارشناسان استانی و کشوری معرفی کند. مهمترین مورد، شناسایی یکی از کارگران بخش فنی بود که استعداد بالایی در زمینه موتور سواری داشت. وی توانست با حمایت شرکت در مسابقات استانی و کشوری بدرخشد.


از سال 1359، روابط‌عمومی به عنوان یک واحد خدمات رسانی دیده شد. کار این واحد بیشتر پذیرایی از مهمانان، برگزاری جلسات، همایشها و نمایشگاه ها، انتشارات و سمعی بصری بود. نشریه از سال 59 منتشر نشد. از سال 1379 باز انتشار نشریه شرکت به صورت ماهنامه در چهار صفحه آغاز شد.

 

می توان گفت درخشش و فعالیت سودمند روابط‌عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی، از سال 1395 است. در این سال مسئولیت اجتماعی شرکت مورد توجه بیشتر قرار گرفت و روابط‌عمومی در زمینه های فرهنگی، کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه، دعوت از شخصیت های علمی فرهنگی کشوری و .... کارهای ارزنده ای انجام داد. در سال 1398 و99 روابط‌عمومی شرکت توانست در زمینه های مختلف به عناوین برتر استانی و کشوری دست یابد.

چه برداشتی از روابط‌عمومی دارید؟


روابط‌عمومی بازوی توانمند سازمان و یک پیوند درست و واقع بینانه است که نقش ارزنده ای در تغییر و تحولات سازمان دارد. هدف این واحد، پیوند بین مخاطب و سازمان برای آشنایی با برنامه های مدونی است که نتیجۀ اندیشه های سالم می باشد و هدفی جز موفقیت و رسیدن به نتیجۀ مطلوب ندارد.

 

یک روابط‌عمومی حرفه ای، سازمان و مخاطبان خود را به درستی می شناسد، نیازهای آنان را می داند و قادر به برنامه ریزی مدون است. یک روابط‌عمومی قوی، نیاز به دیده شدن را در صدر برنامه ها نمی گنجاند بلکه بیشتر دغدغۀ رسیدن به اهداف سازمان را دارد و ذهن همیشه بیدارش، متوجۀ موفقیت برنامه هاست. زمانی که به اهداف سازمان برسد، پیروز است و نتیجۀ توانمندیش پس از موفقیت به طور طبیعی در معرض دید همگان قرار می گیرد. روابط‌عمومی می تواند با اجرای یک برنامه مدون و درست، نظر مخاطبان را به سوی خود جلب کند.

 

نیروهای روابط‌عمومی باید تمام کانال‌های ارتباطی با سازمان را تحت نظر داشته باشند و با یافتن نکات و نظرات منفی از محیط خارج و مخاطبان، کاستی‌ها و نارضایتی‌ها را به درون شرکت و سازمان انتقال دهند و با پیدا کردن نکات و نظرات مثبت، از آنها برای تبلیغات مؤثر استفاده کنند. در حقیقت روابط‌عمومی نماینده‌ای برای ارتباط سازمان با محیط خارج است. کارشناسان روابط‌عمومی وظیفه‌ ایجاد وجهه و تصویر مناسب برای سازمان را بر عهده دارند.

عملکرد و فعالیت‌ها


انتشار ماهیانۀ نشریه- برگزاری مسابقات فرهنگی اجتماعی متناسب با مناسبت های مختلف در طی سال- شرکت در جشنواره ها و نمایشگاه های استانی و ملی – اجرای طرح های تحکیم خانواده – برپایی جلسات مشاوره برای کارکنان – برپایی همایش ها و جشنواره ها با دعوت از شخصیت های ملی – برپایی نمایشگاه های مختلف – کار در زمینه فرهنگ کتابخوانی به صورت برگزاری مسابقه، اهداء کتاب، تشکیل کتابخانه سیار و متمرکز – اجرای سرودهای مذهبی ملی - ساخت کلیپ های آموزشی – تهیه فیلم و عکس – تهیۀ کاتالوگ شرکت، تیزر تبلیغاتی- اطلاع رسانی، تبلیغات، فعالیت های فرهنگی و ...

عملکرد و فعالیت های ارتباطی شرکت در حوزۀ مقابله با بیماری همه گیر کرونا


- آگاه بخشی و اطلاع رسانی در زمینۀ بیماری کرونا و راه‌های پیشگیری و مقابله با آن از طریق آموزش کارکنان؛
- ساخت برنامه های سرگرم کننده و امید بخش، تهیه بروشور و اینفوگرافیک؛
- ساخت کلیپ مبارک و کرونا؛
- چاپ و نشر کتابچه مخاطرات بهداشتی (متانول، اتانول، وایتکس و کلر).

آثار متمایز و برجسته روابط‌عمومی


1) نمایشگاه بزرگ کتاب شرکت در سه دوره برگزار شد: سومین نمایشگاه کتاب، آذرماه سال 1398 با بیش از 25 هزار جلد کتاب در 5 هزار عنوان برپا شد. در این نمایشگاه غرفه کودک و کار دستی فعالیت مستمر داشت. در این مدت علاوه بر عرضه کتاب به علاقه مندان، کارهای فرهنگی چون نمایشنامه خوانی، جشن کتاب و کودک و عروسک گردانی انجام گرفت.

 

حضور سروش صحت و تهیه کنندگان برنامه کتاب باز صدا و سیما در روز دوم نمایشگاه، مورد استقبال مردم قرار گرفت. علاوه بر آنکه مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور و حسین مظفر عضو تشخیص مصلحت نظام از نمایشگاه بازدید کردند. در این نمایشگاه تخفیف ویژه جهت انتخاب کتاب برای اداره ارشاد، کتابخانه ها ی شهرستان و تکمیل کتابخانه برخی مدارس در نظر گرفته شد. در این نمایشگاه کارکنان شرکت شصت درصد و برای مردم شهرستان چهل درصد تخفیف در نظر گرفته شد.


2) چاپ و نشر کتاب معدن تلاش «چغارت بافق»: تاریخچه پنجاه سال کار در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از سال 1342 تا 1392 چاپ نخست این کتاب در سال 1392 و چاپ دوم آن در سال 1396 بود.


3) حمایت از نویسندگان بافقی: شرکت سنگ آهن مرکزی جهت تشویق نویسندگان و کتاب دوستان بافقی در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، تعداد قابل توجه ای از کتاب چاپ شده نویسندگان بومی را خریداری می نماید. بیش از ده عنوان کتاب در زمینه های مختلف از نویسندگان بافقی خریداری شده است.


4) دعوت از شخصیت های مطرح کشوری: روابط‌عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی، به مناسبت های مختلف جشن هایی برگزار نموده است و از شخصیت های ملی و مطرح کشوری جهت سخنرانی و دیدار نزدیک علاقه مندان، دعوت به عمل آورده است.


به عنوان مثال در آبان 1396، به مناسبت هفتۀ کتاب و کتابخوانی همایش سرمشق پارسی به همت روابط‌عمومی شرکت برگزار شد و از کتاب بادیۀ عشق رونمایی گردید. در این همایش دکتر میرجلال الدین کزازی به ایراد سخن پرداختند.


5) جدا نمودن کارهای خدماتی از روابط‌عمومی: تا سال 1395 به روابط‌عمومی به چشم مجری خدماتی نگریسته می شد از آن سال بیشتر کارها چون بومگردی ها، اقامتگاه های تفریحی، رزرو هتل به خدمات رفاهی شرکت واگذار شد.


6) ساخت کلیپ مبارک و کرونا: با آغاز سال 1399 با توجه به شرایط کرونایی کشور و عدم برگزاری جشن آغاز سال نو، روابط‌عمومی شرکت در اقدامی جهت آموزش پیشگیری از ابتلا به کرونا، دست به ساخت کلیپ های مبارک و کرونا نمود.


7) چاپ و نشر کتابچه مخاطرات بهداشتی: روابط‌عمومی شرکت جهت آموزش استفاده درست از الکل، متانول، اتانول، وایتکس و کلر کتابچه ای تهیه نمود و در اختیار کارکنان خود قرار داد.


8) چاپ و نشر کتاب حیات وحش بافق: جهت آشنایی با گونه های جانوری شهرستان بافق کتاب حیات وحش توسط پرسنل روابط‌عمومی به نگارش درآمد و توسط شرکت چاپ و منتشر شد.


9) تأسیس موزۀ سنگ و معدن: اسفند 95، موزۀ سنگ و معدن و عکس های قدیمی شرکت سنگ آهن مرکزی توسط روابط‌عمومی تأسیس شد و آغاز به کار کرد.


10) برپایی کتابخانۀ سیار: روابط‌عمومی شرکت در سال 1398 جهت استفادۀ کارکنا شرکت و تشویق آنها کتابخانۀ سیار را در شرکت راه اندازی نمود.

افتخارات روابط‌عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی


- کسب رتبه برتر روابط‌عمومی در چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی، آذر 1398؛
- کسب عنوان برتری روابط‌عمومی در پانزدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط‌عمومی، آبان 1398؛
- تقدیر از روابط‌عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی در دومین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی استان یزد، بهمن 1398؛
- کسب عنوان روابط‌عمومی برتر جهت اقدامات موثر در بحث فرهنگ سازی و پیشگیری از ویروس کرونا در چهارمین جشنوارۀ ملی بررسی مسائل و چالش های روابط‌عمومی، تیر 1399؛
- دیپلم زرین افتخار برای شرکت سنگ آهن مرکزی در پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی کشور، آذر 1399.

مرجع: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  جادوی روابط‌عمومی


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  روانشناسی رنگ‌ها و کاربرد آن در روابط‌عمومی


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  حمله و دفاع ظالمانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد