درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 بهمن 1401 - 17:18   

مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد

  مهلت ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران تمدید شد


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور

  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور


ادامه ادامه مطلب دو

توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه

  توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه


ادامه ادامه مطلب سه

جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود

  جشنواره مردم‌داری ایران برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  توافقنامه آمریکا، هلند و ژاپن علیه دسترسی چین به فناوری تراشه
  آینده مرجعیت رسانه‌ای متعلق به روایت‌های تصویرساز است
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور
  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر
  طرحی برای تعطیلی آزادی بیان
  آن‌ها که با آمدن هوش مصنوعی بیکار می‌شوند
  روابط‌عمومی و مفهوم مسئولیت اجتماعی
  نقش داده‌ها در پوشش خبری پناهجویان اقلیمی
  اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران محدود نمی‌شود
  تلگرام فیلترشکن خود را به‌روزرسانی کرد!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45967صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 16 دی 1400 - 10:01
پنج استراتژی اثبات شده برای تصمیم‌گیری بهتر در لحظات پرتنش
بیماری همه‌گیری کرونا، عدم اطمینان در مشاغل و امور مالی و ناآرامی های اجتماعی رو به افزایش ارتباط ما را با دوستان و خانواده و احساس امنیت، ایمنی و سلامتی ما را مختل کرده است. این بحران ها چالشی برای افراد شاغل در حوزه ارتباطات و رهبران محسوب می شود: چگونه می توانیم تصمیماتی بگیریم که ممکن است به کسب و کارمان یا آسیب بزند و یا موجب ارتقای آن شود؟
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| فراشناخت به شما کمک می کند در فرآیند تفکر، خطاهای خود را کاهش دهید و شما را به سمت مسیرهای تفکر عمیق و واقع بینانه هدایت می کند و همچنین موجب سهولت در تفکر انتقادی می شود.


در زمان وقوع بحران، اگر متوجه افکار و احساساتی شدید که هیچ کمکی به شما نمی کنند، نسبت به آنها هوشیاز باشید. اگر در موقعیت تصمیم گیری قرار گرفتید، یک قدم به عقب برگردید و بیشتر تأمل کنید. اگر بدون توجه به اتفاقات پیرامون خود، مدام بر افکار و رفتار خود نظارت داشته باشید، هیچ گاه به زانو درنمی آیید و از افکار زننده به دور خواهید ماند.

 

برای شروع این پنج روش را به کار بگیرید:

1. مراحل ذهنی که در تصمیم گیری شما نقش دارند، نام ببرید. چطور به این نتیجه رسیدید که این نتیجه را بگیرید؟ اگر نتوانستید مراحل تصمیم گیری خود را فهرست کنید، به این تصمیم شک کنید.


همیشه این سوال را از خود بپرسید که چطور این تصمیم را گرفته‌اید؟ "چه چیزی از دست داده ام؟ آیا شروع کار از همین جاست؟ چه اتفاقی می افتد اگر تصمیمات من بر اساس اطلاعات غلط باشد؟ چطور می توانم به این هدف دست یابم؟"

2. سوءتعبیرها و اشتباهات خود را تشخیص دهید و از آنها درس بگیرید. اشتباهات گذشته را تکرار نکنید. تجربیات حاصل از تفکر عمیق در تصمیم گیری به شما کمک می کند.

3. خودآگاه و منعطف باشید. آیا آمادگی لازم برای یادگیری را دارید؟ آیا پذیرای عقاید و نظرات دیگران هستید؟ آیا شنونده فعال هستید؟

 

از خود بپرسید:


• سبک تفکر من چیست؟
• نوع شخصیت من چیست؟
• تعصبات من چیست؟
• هیچ وقت سوال نمی کنم چون می خواهم فردی شایسته و توانمند به نظر برسم؟
• آیا نحوه تفکر و شخصیت من بر نحوه ارزیابی موقعیت ها تأثیر می گذارد؟

4. تامل کنید. افراد باتجربه هنگام تصمیم گیری در شرایط پرتنش فقط بر یک چیز متمرکز می شوند: تامل کردن. برای اتخاذ تصمیمات درست زمان بگذارید، حتی اگر افراد و اتفاقات دیگر شما را دست‌پاچه کنند.

5. به دنبال راه میانبر نباشید. آیا فقط بر خروجی الگوریتم های کامپیوتر، پروتکل های از پیش تعیین شده یا نمودارهای جذاب اکنفا می کنید؟ از دیگران نخواهید برای شما تصمیم گیری کنند و سریعا نتیجه گیری های آنها را نپذیرید.


کلام آخر: دفعه بعد که در اطراف‌تان اتفاقی افتاد یا تغییری را در خود حس کردید که از نظر شما نادرست و ناگهانی بود، آن را نادیده نگیرید و برآن تامل کنید.


در مقابل، برای جلوگیری از تصمیمات نادرست، برنامه ریزی کنید. به نشانه ها توجه کنید. اگر در مسیری نادرست قرار گرفتید، آن را رها کنید. راه بهتر یا جدیدتری را انتخاب کنید. در این صورت دیگران از شما پیروی می کنند.

 

 

نویسنده: Paul Napper & Anthony Rao

مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com/edition

مرجع فارسی: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فناوری انقلابی Passkey چیست؟


  کسب‌وکارها باید مسئولیت‌اجتماعی را در محور عملیات خود جای دهند


  چرا قبل از اشتراک‌گذاری آدرس ایمیل در هر سایتی که آن را خواست باید خوب تامل کنید؟


  راستی‌آزمایی تصویری: یافتن مکان عکس‌ها با ابزارهای رایگان


  فاز جدید پاسخگویی روابط‌عمومی هوشمند شورای شهر مشهد


  روابط‌عمومی و مسئولیت سازمانی


  4 نکته رسانه‌ای درباره خبر حمله به سفارت آذربایجان در تهران


  چگونه در شرایط بد اقتصادی رهبران سازمانی خوبی باشیم؟


  ضرورت استفاده کارآمد نهاد وکالت از ظرفیت‌های جریان رسانه‌ای


  چرایی کاهش اعتماد به رسانه‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد