
شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| آیا منتظر سال 2021 هستید، مشغول برنامهریزی برای برند خود هستید، هم برنامه ریزی می کنید و هم از این برنامه حمایت و محافظت می کنید؟ این دقیقا همان چیزی است که ما از هفته ها قبل در راستای ارتقای ارتباطات M&C و جذب مشتریان برای آن تلاش می کنیم.
در ارتباطات M&C، ما از یک ساختار اساسی با تمام برنامه های روابط عمومی از جمله انجام تحقیقات استفاده می کنیم.
• اولیه: در واقع این تحقیقی است که خودتان انجام می دهید که می تواند به صورت نظرسنجی، پرسشنامه یا موارد عمیق تر باشد
• ثانویه: این تحقیقی است که در آن از منابع خارجی مانند مقالات آنلاین استفاده می شود
پس از تحقیق، تجزیه و تحلیل SWOT انجام می دهیم:
• نقاط قوت: نقاط قوت داخلی شما چیست؟
• نقاط ضعف: نقاط ضعف داخلی شما چیست؟
• فرصت ها: چه فرصت های خارجی برای برند شما وجود دارد؟
• تهدیدها: چه تهدیدهای خارجی می تواند برند شما را تحت تأثیر قرار دهد؟
یکی از مهمترین کارهایی که می توانید برای حفظ برند انجام دهید، توسعه پیامرسانی است که در افزایش وفاداری مشتریان نقش دارد. ما به طور مفصل در مورد شفافیت، شفقت، سازگاری و مذاکره صحبت کرده ایم! هنگام تنظیم پیام های برند در سال 2021 از آنها استفاده کنید.
اهداف خود را تعیین کنید. این پنج عامل را برای مشتریان خود بررسی می کنیم. اهداف شما باید براساس عوامل زیر (SMART) باشد:
• خاص (Specific): اهداف شما باید جزئی باشد.
• قابل ارزیابی (Measurable): این اهداف باید مطابق با معیارها ارزیابی شود.
• قابل دستیابی (Attainable): اهداف شما باید چالش برانگیز باشد اما باید قابل دستیابی باشد.
• واقع بینانه (Realistic): به چالش کشیدن خود خوب است اما همیشه در حد توان خود کار کنید.
• به موقع (Timely): باید برنامه ها را سرموعد تکمیل کنید .
هنگام تمرکز بر اهداف، استفاده از روش PESO برای اطمینان از بهینه سازی همه روش های ممکن برای دستیابی به پوشش رسانه ای بسیار مهم است:
• پرداخت هزینه (Paid): این پوشش که شما برای آن مانند تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین هزینه می کنید.
• اکتسابی (Earned): این همان پوشش رسانه ای است که شما از طریق رسانه های تبلیغاتی و رسانه ای کسب می کنید.
• اشتراک گذاری (Shared): این محتوایی است که به اشتراک گذاشته اید.
• متعلق به خود (Owned): این محتوایی است که شما برای برند خود تولید می کنید (و جایی که پیام را کنترل می کنید!)
نمونه هایی از محافظت از برند روابط عمومی با استفاده از نقاط قوت
در ارتباطات M&C، نقطه عطف روابط داخلی رسانه ای است. این بدان معنی است که ما رسانه ها را از داخل و خارج درک می کنیم! همه ما روزنامه نگارهای سابق هستیم و با همکاران سابق خود که در زمینه اخبار کار می کنند روابط نزدیکی داریم. ما هنگام کار برای ایجاد پوشش برای مشتریان خود از این روابط حرفه ای استفاده می کنیم.
توییتر یکی از ساده ترین راه هایی که می توانید از طریق آن با روزنامه نگارن ارتباط برقرار کنید. این سریعترین و آسانترین راه برای برقراری ارتباط با روزنامه نگاران است. به دلیل سرعت بالای انتشار اخبار در توییتر، همه روزنامه نگاران عضو این شبکه مجازی هستند.
چه موفق به برقراری ارتباط با روزنامه نگران بشوید یا نشوید، تلاش هایتان بیهوده نخواهد بود. به یاد داشته باشید سیر پیشرفت فناوری همچنان ادامه دارد، شبکه های دیجیتال و مجازی نیز به موازات آن رشد خواهد کرد و مردم از طریق این شبکه ها اخبار را دنبال می کنند. روزنامه نگاران درصورت عدم حضور خود در شبکه های اجتماعی توسط مدیران خود مورد انتقاد قرار می گیرند، همین انگیزه ای برای تعامل با برندهایی است که از طریق اینترنت با آنها ارتباط برقرار می کنند.
بنابراین یک روز صبح تصمیم بگیرید بر اهداف خود متمرکز شوید، اهدافی را ترسیم کنید که قابل ارزیابی باشند و ماهانه این روش ها را بازنگری کنید، سال آینده همین موقع وقتی به برند خود توجه می کنید خواهید دید که هر دقیقه وقتی را که صرف این کار کرده اید چقدر ارزشمند بوده است.
نویسنده: M&C Communications
مترجم: فرزانه شاهویسی
مرجع انگلیسی: www.globenewswire.com
مرجع فارسی: شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)
December 23, 2020

|