درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 13:24   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45839صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیجمعه، 5 دی 1399 - 10:13
رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: امروزه نشر نوین با بازاریابی محتوا به‌هم تنیده شده اند
وی با اشاره به اینکه محتوای امروزی فقط متن نیست و آن‌چه در این دوران اهمیت پیدا کرده است محتوای مولتی مدیاست. تصریح کرد: محتواهایی شامل عکس، فیلم، تصویر و گرافیک و انیمیشن و صدا و متن که می‌تواند از ابزارها و پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی منتشر یا بازنشر شود.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| دکتر حسین امامی رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی که سوم دی ماه 1399در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد پیرامون موضوع "انتشارات در عصر دیجیتال" و تاثیرات شیوع کرونا بر فعالیت‌های روابط‌عمومی سخنرانی کرد و در مورد آثار ارسالی به جشنواره در بخش‌های مربوط به روابط‌عمومی الکترونیک نیز به ارایه آرا و نظرات داوارن پرداخت.

به گزارش شارا، رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با بیان اینکه امروزه نشر نوین با بازاریابی محتوا به‌هم تنیده شده‌اند و این سرمایه بزرگ را برای همه مردم امکان‌پذیر کرده است گفت: بی دلیل نیست که می‌گویند محتوا پادشاه است و انتشار آن ملکه؛ چرا که در عصر شبکه‌های اجتماعی که بشر به سمت تعاملات آنلاین از طریق رسانه‌های نوین تمایل پیدا کرده است، برخی از صنایع نیز ناگزیر مجبور شدند خود را با آن تطابق بدهند، از جمله حوزه انتشارات.


وی با اشاره به اینکه محتوای امروزی فقط متن نیست و آن‌چه در این دوران اهمیت پیدا کرده است محتوای مولتی مدیاست. تصریح کرد: محتواهایی شامل عکس، فیلم، تصویر و گرافیک و انیمیشن و صدا و متن که می‌تواند از ابزارها و پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی منتشر یا بازنشر شود.


دکتر امامی نشر اجتماعی را انتشار محتوا در فضای شبکه و رسانه‌های اجتماعی دانست و در این باره گفت: انتشار محتوا در وبلاگ، ویکی، میکروبلاگی مانند توییتر و پلتفرم‌های دیگری همچون یوتیوب، اینستاگرام و غیره همه جزیی از نشر اجتماعی هستند.


وی افزود: اجتماعی بودن آن اشاره به بستر رسانه‌های اجتماعی دارد. چون ویژگی اصلی این رسانه‌ها، مشارکت در تولیدمحتواست.همچنین امکان به اشتراک‌گذاری محتوا و هم‌چنین نظردهی و کامنت گذاشتن را دارد و نکته جالب‌تر آنکه مزیتی برای نشر اجتماعی نسبت به نشر وبی این است که محتوا در نشر اجتماعی قابلیت بازنشر دارد اما محتوای وب‌سایت به این‌گونه نیست. یعنی از طریق نشر ویروسی از طریق مشترکان صفحه خود می‌توانید یک مطلب را تا هزاران بار در دید دیگران قرار دهید.
 

رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با اعتقاد به اینکه دیگر دوره وقت گذاشتن برای به‌روزرسانی تک تک رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی گذشته است تصریح کرد: ابزارهایی آمده‌اند که بتواند همه پیام‌ها در رسانه‌های اجتماعی خود را در یک مکان مشاهده کنید. در هر زمان آن را به‌روزرسانی کرده ولی سیستم را طوری تنظیم و برنامه‌ریزی کنید که در بهترین زمان منتشر کند. از این‌رو با اصطلاح «انتشارات یکپارچه» مواجهیم یعنی از یک سیستم تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را برای انتشار محتوا مدیریت کنیم.


امامی با تاکید بر اینکه هر شبکه و رسانه اجتماعی را باید بر اساس استراتژی و کارکرد خاص خود مدنظر قرار داد خاطرنشان ساخت: ضرورت ندارد یک پست که برای اینستاگرام منتشر شود الزاما در توییتر بیاید و بالعکس. چرا که کارکرد و مخاطبان هر پلتفرم متفاوت است. مخاطب اینستاگرام از شما انتظار ندارد که مدام خبرهای‌تان را در آنجا منتشر کنید کسی که خبرهای شما را دنبال می‌کند قطعا تمایل داشته باشد یا می‌رود سراغ توییتر و یا کانال تلگرامی شما.


وی با بیان اینکه باید روابط‌عمومی سازمان‌ها نسبت به سلسله مراتب تولید و تایید کننده محتوا در شبکه‌ها ورسانه‌های اجتماعی حساس باشند، در تشریح نشر موبایلی و نشر اجتماعی گفت: ما در زندگی روزمره به تلفن هوشمند و تبلت بیش از حد وابسته شده‌ایم و نیازمند محتوای دیجیتال از طریق این ابزارها هستیم. لذا ساخت محتوا که برای نمایش در سیستم عامل‌هایی همچون اندروید و آی او اس و همچنین ویندوز قابل توجه و بااهمیت است.


وی افزود: نشر موبایلی تاکیدش بر دو حوزه کلی است. تولید محتوا برای اپلیکیشن‌های موبایلی مانند اسنپ فود، اسنپ و حتی بازی‌های موبایلی و دوم اپلیکیشن‌های پیام‌رسان فوری مانند وات‌سآپ و تلگرام .بنابراین برخی از محتواها از طریق صاحبان این اپ‌ها تولید می‌شود عمدتا بر پایه چند رسانه‌ای و مولتی مدیاست.


دکتر امامی با اشاره به اینکه برندها و روابط‌عمومی‌ها برای ارتباط‌گیری با مخاطبان خود بهتر است دارای استراتژی مرتبط با به هدف سازمانی یا هدف شرکت خود باشند تصریح کرد: اگر سازمانی بخواهد صرفا دسترسی سهل‌تر به مخاطبان خود برای اطلاع‌رسانی برنامه‌هایش داشته باشد می‌تواند از نشر اجتماعی بهره بگیرد ولی اگر سازمانی در پی هدفی بزرگ‌تر از دسترسی است می‌تواند استراتژی ارتباطات یکپارچه را به‌کار گیرد. از تمام ابزارها و رسانه‌های در اختیار خود از چاپی گرفته تا نشر وبی و نشر الکترونیک و نشر موبایلی و نشر اجتماعی همه را بسته به نوع مخاطبان و توزیع گسترده محصولات خود به‌کار گیرد.


رییس انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی، فراگیری کرونا، دورکاری سازمان‌ها و افت قابل ملاحظه فعالیت برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها را رقم زد گفت: کرونا موجب تغییراتی در جشنواره ملی انتشارات شده است و ما هم سعی کردیم به طور کامل برگزاری، جمع‌آوری آثار و مستندات به صورت مکتوب را تبدیل به شیوه الکترونیک کنیم و از شرکت‌کنندگان بخواهیم از ارسال آثار چاپی اکیدا خودداری کنند و راه‌های ارتباطی الکترونیک و دیجیتال را در اختیارشان گذاشتیم.


دکتر امامی در بخش دیگری از سخنان خود،کارهای”برنامه‌ای” و تحقیقات “مخاطب شناسی و مخاطب‌سنجی” برای امر انتشارات را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان ساخت: باید در نظر داشته باشیم که یک محصول انتشاراتی مانند مولتی‌مدیا و یا یک نشریه سازمانی یا پوستر و غیره چقدر مفید و اثربخش برای مخاطبانش بوده است و چه “بازخوردهایی” از آنها دریافت کرده اند.


تحلیل هزینه- فایده، از جمله موضوعات دیگری بود که دکتر امامی ضمن تشریح آن، خواستار توجه بیشتر روابط‌عمومی‌ها به این مسئله شد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد