درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 12 آذر 1400 - 01:55   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد

  مدیرعامل توییتر از مقام خود کناره‌گیری کرد


ادامه ادامه مطلب دو

اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند

  اتحادیه اروپا اتاق خبر راه‌اندازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی

  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی
  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا
  چگونه می‌توانیم با هم ارتباط برقرار کنیم؟
  تجربه دیجیتال و سازگاری کسب‌وکارها در سال 2022
  کارشناس روابط عمومی
  راهنمای مدیریت بحران: نظریه ارتباطات بحران موقعیتی؛ آنچه باید بدانید
  انتشارات، مستندسازی کارنامه سازمان
  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر
  مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران منصوب شد
  مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین عضو کمیته تدوین استراتژی های روابط عمومی های کشور شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45755صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیچهارشنبه، 26 آذر 1399 - 14:10
به مناسبت هفته پژوهش
پژوهش را اهمیت بدهیم
محصول هر پژوهش باید منجر به بهبود کیفیت و بهبود تولید و افزایش فروش و بهره وری شود. پژوهش باید در مسیری صورت بگیرد که برای جامعه ارزش افزوده ایجاد کند. در سال جهش تولید، پژوهش می بایست یک همکاری و هماهنگی بین بخشی ایجاد کند تا از موازی کاریها و دوباره کاریها اجتناب شود. حتی مردم عادی هم می توانند از پژوهش استفاده کنند. پژوهش همواره با سوال و پرسش آغاز می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در زبان و لهجه و گویش بسیار شیرین و قشنگ بروجردی عبارتی داریم که میگه: نمنم چوادم کنه ؟!؟. یعنی نمیدونم چیکار باید بکنم. این جمله بیشتر شاید بدین مفهوم است که من برنامه ندارم و بنابراین دچار سردرگمی هستم. لازمه طرح و برنامه داشتن، تحقیق و پژوهش است.

 

بسیاری از سازمانها و شرکتهای موفق، واحدی دارند بنام تحقیق و توسعه یا همان R and D ) ) - (RESEARCH AND DEVELOPMENT ). یعنی حتما باید برای آنکه تصمیم سازیها و تصمیم گیریهای ما پشتوانه محکمی داشته باشد قبل آن، کار پژوهشی و تحقیقاتی کرده باشیم. پژوهش، سرعت دانایی و دانا شدن را افزایش می دهد.

 

در فرهنگ اصیل ایرانی، فردوسی می فرماید: توانا بود هر که دانا بود. می بایست این دانایی و توانایی با تحقیق و پژوهش اتفاق بیافتد. تمام کشورها و سازمانهای موفق و کارآمد به پژوهش به چشم یک سرمایه گذاری پربازده نگاه می کنند. برای آنکه موضوع پژوهش در جامعه نهادینه شود باید در مهد کودک ها و مدارس، دانش آموزان را با روحیه تحقیق و پژوهش و پرسشگری بار آورد و تربیت کرد. دیگر آنکه باید پژوهش را از دانشگاه پیوند بزنیم به تولید و صنعت.


محصول هر پژوهش باید منجر به بهبود کیفیت و بهبود تولید و افزایش فروش و بهره وری شود. پژوهش باید در مسیری صورت بگیرد که برای جامعه ارزش افزوده ایجاد کند. در سال جهش تولید، پژوهش می بایست یک همکاری و هماهنگی بین بخشی ایجاد کند تا از موازی کاریها و دوباره کاریها اجتناب شود. حتی مردم عادی هم می توانند از پژوهش استفاده کنند. پژوهش همواره با سوال و پرسش آغاز می شود.

 

چیزی که عادت سقراط بود. حتی قرآن کریم می فرماید: فسئلوا. یعنی سوال کنید. مثلا یک کشاورز محترم و زحمت کش می تواند از خود سوال کند که آیا روش بهتری برای شخم زدن و یا برداشت محصول و یا آبیاری زمین وجود دارد؟ همین پرسش کردن و سوال کردن در مورد نحوه انجام کارها باعث می شود تا ما ذهن خلاق و جستجو گری پیدا کنیم و دچار روزمرگی نشویم و کارهایمان پژوهش محور باشد. شرط سود آوری بالا، سرمایه گذاری بالا در پژوهش است.

 

از: حسن خسروی - مدرس دانشگاه – تحلیلگر مسایل مدیریت دولتی ایران

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادوارد برنیز، پدر روابط عمومی مدرن از زاویه دیگر


  تجربه پپسی در مدیریت «اَبر بحران» با استفاده از روابط عمومی


  تفاوت تبلیغات با روابط عمومی چیست


  چرا استراتژی جدید روابط عمومی آمازون ناکارآمد است


  داستان‌گویی را فراموش نکنید


  مقایسه پاسخ‌گویی عمومی در ایران و اروپا


  انتخاب یک کانال توزیعی برای مقالات رسانه ای


  روابط کارمندان در روابط عمومی بین المللی


  نشر اجتماعی و موبایلی، اولویت امروز روابط‌عمومی‌ها


  عزل و نصب روابط عمومی دستگاه های تابعه وزارت راه منوط به هماهنگی با مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود