درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 12:30   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45736صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 25 آذر 1399 - 09:42
آیا حرفه ای های روابط‌عمومی فقط واسطه اند؟
بر زمینت می‌زند نادان دوست روابط‌عمومی
متخصص روابط‌عمومی یک دودو (نوعی پرنده) نیست که برخی فکر می کنند. آنها نوابغی هستند که به عمق روابط پی می برند و به اندازه همکاران خود در بررسی جامعه و ارتباطات قد علم می کنند ...
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط‌عمومی بخشی از ترکیب رسانه های بازرگانی نظام یافته (Integrated Marketing Communications) است و امروزه یکی از مهمترین عناصر فعالیت های رسانه ها به شمار می رود. روابط‌عمومی بخشی از رسانه و صنعت بازاریابی و تبلیغات است اما هنوز به عنوان خواهر ناتنی آن هم به حساب نمی آید، حتی به آن بی محلی هم می شود.

 

از آنجایی که من با افتخار و اشتیاق عضوی از این صنعت هستم و تجربیاتی در نتیجه رشد و کسب تخصص در این رشته دارم خیلی دلخور می شوم وقتی می بینم که رسانه ها (روزنامه نگاران) با متخصصان روابط‌عمومی مانند یک مانع رفتار می کنند، مثل یک سگ نگهبان که میان جلسات و رویدادها واسطه است و هیچ نظری از خود ندارد، یا یک هماهنگ کننده اطلاعات که تقریباً کار یک پیک موتوری را انجام می دهد ... خیلی ناراحت می شوم وقتی می بینم که رسانه ها به تو مثل یک سیم رابط نادان نگاه می کنند.

من به جرات می گویم که متخصصان روابط‌عمومی گاهی آگاه تر از همکاران رسانه ای هستند. بچه های روابط‌عمومی به این در و آن در می زنند تا مطلبی بیابند، گزارشی تهیه کنند و آن را بررسی کرده اطلاعات دقیق و عمیقی درباره مشتریان خود به دست آورند، با گروه بازاریابی دست در دست هم سیاست کاری طرح ریزی کنند که تصویر واضحی از مشتری به دست دهد ... و سپس مورد بی اعتنایی واقع شده و ببینند که نقشی بیش از یک ویراستار نداشته اند.

البته اگر یک متخصص روابط‌عمومی کارهایش را برای دقیقه نود بگذارد، بدون آمادگی قبلی در جلسه حاضر شود، و قادر به گردآوری اطلاعات کافی نباشد باید محکوم شود. اما ایراد گرفتن از متخصصانی که کارشان به اندازه کار روزنامه نگاران سخت است و باید خواسته های مشتری و عقایدش را نشان دهند و به گوش رسانه مورد نظر برسانند چه؟ ... به نظر من که خیلی غم انگیز است.

متخصص روابط‌عمومی یک دودو (نوعی پرنده) نیست که برخی فکر می کنند. آنها نوابغی هستند که به عمق روابط پی می برند و به اندازه همکاران خود در بررسی جامعه و ارتباطات قد علم می کنند ...

نویسنده: ماداوی موکرجی

منبع: فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  راهنمای کوتاه بحران


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد