درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 20:53   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45547صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 8 آذر 1399 - 08:03
ضداطلاعات درباره کووید-19
در مجموع چنین برآورد می‌شود که نزدیک به دو سوم جمعیت جهان که با ویروس کووید-19 درگیر هستند به شکل‌های گوناگون و به‌صورت روزانه با شایعات کرونایی و ضداطلاعات مربوط با آن برخورد داشته‌اند و متاسفانه اعتقاد پیدا کردن آنها به این اخبار جعلی و باور کردن آنها رو به افزایش بوده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ضداطلاعات و شایعات پیرامون کووید-19 به‌طور گسترده‌ای در رسانه‌های‌اجتماعی گسترش یافته و در ابعاد وسیعی بین کاربران شبکه‌های‌اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود. این ضداطلاعات طیف وسیعی از مطالب را شامل می‌شود: از درمان‌های من‌درآوردی و جعلی گرفته تا طرح مواردی در ارتباط با تئوری توطئه که ویروس کرونا را اسلحه‌ای بیولوژیکی و یا ویروسی دست‌ساخته محققان آزمایشگاهی در ووهان چین می‌دانند و یا موثر بودن شبکه‌های ارتباطی نسل پنجم ارتباطات یا 5G در انتشار ویروس کرونا و تشدید علایم و عوارض بیماری کووید-19.

 

انتشار فیلمی با عنوان "همه‌گیری برنامه‌ریزی‌شده در چهارم ماه می 2020 و دست‌به‌دست شدن سریع آن بین میلیون‌ها کاربر رسانه‌های‌اجتماعی طی هفته ها و ماه‌های پس از آن نمونه‌ای بارز از گسترش ضداطلاعات مرتبط با ویروس کرونا محسوب می‌شود. در این فیلم، توصیه‌های بهداشتی خطرناکی مطرح شده است که می‌توان بسیار خطرناک باشد. به عنوان مثال در این فیلم بر این مساله تاکید می‌شود که استفاده از ماسک به‌شدت به انتشار بیماری کووید-19 کمک می‌کند و استعمال ماسک صورت موجب فعال شدن ویروس کرونا خواهد شد.


به‌طور کلی، انتشار برخی اخبار جعلی درباره ویروس کرونا توسط نخبگان و مقام‌های سیاسی جهان از قبیل دونالد ترامپ یا بولسونارو، رئیس جمهور برزیل و با اهداف خاص سیاسی صورت می‌گیرد. به عنوان مثال ترامپ در یک سخنرانی رسمی از موثر بودن هیدروکسی کلروکین به عنوان درمانی موثر برای کرونا نام برد که هیچ پایه و اساس علمی نداشت اما توسط یک مقام رسمی شناخته شده و مهم در جهان مطرح گردید. با این همه، ضداطلاعات رواج یافته در ارتباط با کووید-19 تنها به اطلاعات نادرست و نه کاملا درست محدود نمی‌شود بلکه ابعاد این ضداطلاعات و مشکلاتی که ایجاد می‌کنند بسیار گسترده‌تر است.

 

به هر حال، تصمیم‌گیری در مورد این‌که چه چیزی در ارتباط با کووید-19 ضداطلاعات و شایعه است و چه چیزی اطلاعات موثق و معتبر، به‌نوبه خود امری پیچیده و دشوار بوده و از جهات مختلف با ابهامات مرتبط با درمان‌ها و روش‌های پیشگیری از ابتلا به این ویروس جهانگیر پیوند خورده است. به عنوان نمونه، بر اساس بررسی‌های جدید موسسه تحقیقاتی آفکام در انگلستان، نزدیک به نیمی از مردم انگلستان( 46 درصد) در دوران همه‌گیری کووید-19 به شکل‌های مختلف در معرض ضداطلاعات و شایعات مرتبط با این ویروس بوده‌اند که این رقم بر اساس تحقیقات مشابهی که توسط موسسه تحقیقاتی پیو در مورد مردم ایالات متحده آمریکا انجام شده در مورد شهروندان آمریکایی برابر با 48 درصد بوده است.


در مجموع چنین برآورد می‌شود که نزدیک به دو سوم جمعیت جهان که با ویروس کووید-19 درگیر هستند به شکل‌های گوناگون و به‌صورت روزانه با شایعات کرونایی و ضداطلاعات مربوط با آن برخورد داشته‌اند و متاسفانه اعتقاد پیدا کردن آنها به این اخبار جعلی و باور کردن آنها رو به افزایش بوده است.

 

علاوه بر این، اگرچه اعتقاد عمومی به تئوری‌های توطئه مطرح شده در مورد ویروس کووید-19 خیلی گسترده و فراگیر نشده است اما باز هم حدود یک سوم پرسش‌شوندگان در آمریکا و انگلستان از این نظریه پشتیبانی می‌کنند که ویروس کرونا یک ویروس ساخته دست بشر و یک نوع سلاح بیولوژیکی است که توسط سازمان‌های قدرتمندی تولید شده و انتشار یافته است.


تحقیق جدید موسسه یوگاو نشان داده که 28 درصد آمریکایی‌ها و 50 درصد بینندگان شبکه فاکس نیوز فکر می‌کنند که بیل گیتس در تلاش هست تا با استفاده از تولید واکسن کووید-19 و کاشتن یک ریزتراشه در بدن انسان‌ها، مغز و ذهن آنها را کنترل کند.


علاوه بر این، بررسی پربیننده‌ترین ویدیوها در یوتیوب نشان داده که بیش از 25 درصد پربیننده‌ترین ویدیوها در این شبکه اجتماعی به نوعی با ضداطلاعات و شایعات مربوط به ویروس کووید-19 پیوند خورده‌اند و تعداد کسانی که چنین ویدیوهایی را مشاهده کرده‌اند از 62 میلیون نفر در سرتاسر جهان فراتر رفته است.

ساندر واندر لیندن
یان روزنبیک
اساتید دپارتمان روانشناسی و آزمایشگاه تصمیم‌گیری‌های اجتماعی دانشگاه کمبریج و جاش کامپتون، استاد دانشگاه دارموث آمریکا


مرجع : شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد