درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 14 آذر 1400 - 15:39   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر روابط‌عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عزل شد

  مدیر روابط‌عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عزل شد


ادامه ادامه مطلب دو

روابط عمومی ها در مسیر تحول و کیفیت مدیریتی

  روابط عمومی ها در مسیر تحول و کیفیت مدیریتی


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت منصوب شد

  رئیس روابط عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی بین‌المللی
  برترین کمپین‌های روابط عمومی در سال ۲۰۲۱
  روابط عمومی ها در مسیر تحول و کیفیت مدیریتی
  بزرگ شوید و رشد کنید
  پژوهش/ نقش و کاربرد رسانه های اجتماعی و دیجیتالی در روابط عمومی (یک مطالعه دوازده ساله)
  محتوا ستاره درخشان کهکشان نشر
  یک نرم افزار ویژه روابط عمومی ها تولید شد
  دکتر آیت‌اله ابراهیمی در همایش مدیران ارشد بانک سپه: با انسجام و عبور سریع از ادغام، بزرگ و قدرتمند می‌مانیم
  مسابقه فوتبال یا جشنواره تبلیغات
  وب سایت خوب برای کسب وکارها چه ویژگی هایی دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45542صفحه نخست » آموزش روابط عمومیجمعه، 7 آذر 1399 - 10:42
6 روش برای تقویت واکنش به بحران در سال 2021
لسلی سیلامان، معاون اجرایی رئیس روابط‌عمومی هاواس و معاون دبیر مطبوعاتی سابق کمیته ملی دموکرات می گوید: "ما می توانیم با نگاه به عقب پیش برویم." در این راستا سیلامان شش روش را مطرح کرد که می توانید در سال 2021 به کار گیرید:
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| برای سال 2021 آماده شدید؟ در اینجا نحوه مقابله با بحران با تمرکز بر ارتباطات ارائه شده است.

همه گیری، سیلوهای بین ارتباطات خارجی و داخلی را از بین برده است - ارتباطات بحران اکنون بخشی از کار است، مهم نیست که در کدام قسمت نمودار سازمان قرار دارید.


بنابراین، وقتی همه چیز رو به جریان است، از جمله نقش شما، چگونه می توانید به بهترین شکل برای اتفاقی که در پیش است آماده شوید؟


لسلی سیلامان، معاون اجرایی رئیس روابط‌عمومی هاواس و معاون دبیر مطبوعاتی سابق کمیته ملی دموکرات می گوید: "ما می توانیم با نگاه به عقب پیش برویم."


در این راستا سیلامان شش روش را مطرح کرد که می توانید در سال 2021 به کار گیرید:

1. انقلابی در ارتباطات فردی


سیلامان می گوید: "امروزه در مدل های کسب و کار شاهد تغییرات بسیاری هستیم، بدین ترتیب که مدل ها از کسب و کار به کسب و کار به سوی کسب و کار به مشتری یا ارتباطات فرد به فرد تغییر کرده است و سرعت شتاب این تغییرات در زندگی ما از ماه مارس بیشتر شده است.


به بیان ساده، مصرف کنندگان در این بحران انتظار بیشتری از فناوری دارند.


وی می گوید: "این امر تأثیر بسزایی در شرکت ها در هنگام ارائه خدمات، تجربیات و محصولات به مخاطبان دارد. مخاطبان انتظار دارند مستقیماً در رابطه با برندها از طریق کانالهای اجتماعی آگاهی یابند..."

2. رقابت در پی اهداف


مخاطبان بیشتر در مورد محصولات و خدماتی که می خرند آگاهی دارند.


سیلامن می گوید: "مخاطبان در مورد محصولات و خدماتی که خریداری می کنند اطلاعات بیشتری دارند، زیرا اطلاعات بیشتری در دسترس آنهاست. همچنین آنها در کانالها انتظار زیادی از برندها دارند - و شفافیت شرکتها و مدیران عامل آنها را در اولویت قرار می دهند."


در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت، تنوع و برابری بر ارتباطات بحران تاثیر دارند.


3. کسانی را که از شما گله دارند، در آغوش بگیرید


سیلامان می گوید: در شرایط بحران، گوش دادن در اولویت قرار دارد. در بسیاری از موارد، مردم خواهان اصلاح سریع نیستند. آنها فقط می خواهند شنیده شوند، به همین سادگی.


او به این کار می گوید در آغوش گرفتن کسانی که از شما گله دارند...


او می گوید: "بعضی افراد نیاز دارند تجارب و نظرات خود را به اشتراک بگذارند."

 

سیلامان معتقد است که برای ارتباطات فردی، پایانی وجود ندارد.

4. اتاق نبرد خود را مجازی فرض کنید


برنامه ریزی سناریو بهترین روش برای آماده سازی در شرایط بحران است؛ پیش بینی و داشتن پتانسیل لازم اولین قدم برای آماده سازی جهت واکنشی معین است.


سیلامان می گوید: "اما حالا در دنیای مجازی لایۀ دیگری اضافه شده است، این لایه شامل استفاده از ابزارهایی مانند کار تیمی، نقطه اشتراک، محرک و حتی تمرکز برای مشارکت در برنامه ریزی برای بحران و واکنش صحیح و به هنگام است. اما این ابزارها در واقع فرآیندی واضح و مشخص است که نقش و مسئولیت آنها برقراری ارتباط با اعضای تیم به صورت آنلاین است.


او استفاده از ماتریس تخصیص مسئولیت (RAM) را برای ارائه راهنمایی در حین فرآیند توصیه می کند. به عنوان مثال تیم شما از این دو عامل استفاده می کند:


چارچوب RASCI
• مسئول (Responsible) - کسی که مسئول انجام کار بر روی پروژه است.
• پاسخگو (Accountable) - کسی که مسئول انجام کار است (به عنوان مثال، مدیر پروژه).
• پشتیبانی (Support) - کسی که در هنگام اجرای پروژه مسئولیت پشتیبانی را به عهده دارد.
• مشاوره (Consulted) - کسی که می تواند برای پروژه مشاوره ارائه دهد (اغلب یک شرکت کوچک و متوسط).
• مطلع (Informed) - کسی که باید از پیشرفت پروژه یا تصمیم گیری مطلع شود.


چارچوب DARCI
• تصمیم گیرنده (Decision maker) - که دارای حق وتو برای تصمیم گیری در مورد پروژه است.
• پاسخگو (Accountable) - کسی که مسئول انجام کار است (به عنوان مثال، مدیر پروژه).
• مسئول (Responsible) - کسی که مسئول انجام کار بر روی پروژه است.
• مشاوره (Consulted) - کسی که می تواند برای پروژه مشاوره ارائه دهد (اغلب یک شرکت کوچک و متوسط).
• مطلع (Informed) - کسی که باید از پیشرفت پروژه یا تصمیم گیری مطلع شود.

5. همدلی را پیشه کنید


واکنش صحیح به بحران مستلزم تطبیق گفته های شما با آنچه انجام می دهید است. وقتی گفتار و کردار شما همسو شوند، منجر به اعتماد و وفاداری مشتریان می شود - حتی در اواسط بحران.


سیلامان می گوید: "چابک، اصیل و همدل باشید - و به راه خود ادامه دهید. اما مانند هر رابطه ای، شما باید هر روز برای آن تلاش کنید. این اعتماد باید مستدام باشد."


نویسنده: Brian Pittman

مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com

مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

Nov. 24, 2020
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پژوهش/ نقش و کاربرد رسانه های اجتماعی و دیجیتالی در روابط عمومی (یک مطالعه دوازده ساله)


  روابط عمومی بین‌المللی


  آیا میزان ثمربخشی روابط عمومی قابل اندازه‌گیری است؟


  تبلیغات سازمانی در روابط عمومی بین المللی


  پنج راه مطمئن روابط‌عمومی برای راه‌اندازی، تثبیت و توسعه یک کسب وکار جدید


  همزمان‌سازی انواع نشر و توسعه فرایند اطلاع‌رسانی سازمانی


  مسابقه فوتبال یا جشنواره تبلیغات


  ۱۰ مهارت برای رهبران بازاریابی


  دو اشتباه رایج روابط‌عمومی


  رییس جمهور برای تقویت روابط عمومی ها اقدام جدی انجام دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود