درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 مهر 1400 - 02:56   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تکنیک ساندویچ چیست؟

  تکنیک ساندویچ چیست؟


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/  نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


ادامه ادامه مطلب سه

آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌

  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!
  6 درس مثبت روابط عمومی
  تکنیک ساندویچ چیست؟
  ایران، گرگ قبرستان می خواهد!
  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌
  مرجعیت صداوسیما به عنوان مهم‌ترین منبع کسب اخبار طی سالهای اخیر کاهش یافته است
  بنیادگذار تریبون مردم که اعلام کرد انقلاب فرانسه نتوانست به وعده اش؛ تأمین عدالت اقتصادی عمل کند اعدام شد
  رشد 48 درصدی درآمد توسعه دهنده ها
  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!
  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45535صفحه نخست » جهان روابط عمومیپنجشنبه، 6 آذر 1399 - 11:41
کانال‌های ارتباطی نقش مهمی دارند
نتایج یک نظرسنجی جدید: داستان‌سرایی برند روز به روز بیشتر می‌شود
داستان سرایی برند در سه ماه گذشته از نظر اهمیت و حجم به طرز چشمگیری افزایش یافته است، که احتمالاً ناشی از فوریت های ارتباطی در همه‌گیری و بحران های مرتبط با آن در سال 2020 است.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| داستان سرایی برند در سه ماه گذشته از نظر اهمیت و حجم به طرز چشمگیری افزایش یافته است، که احتمالاً ناشی از فوریت های ارتباطی در همه‌گیری و بحران های مرتبط با آن در سال 2020 است.


به گزارش سرویس بین الملل شارا، در نظر سنجی جدید راگان بیش از 62٪ از پاسخ دهندگان بیان داشتند که اهمیت داستان سرایی برای آنها افزایش یافته است، در حالی که کمتر از 30٪ گفته اند که تغییری نکرده است و فقط 6.8٪ از پاسخ دهندگان گفتند که اهمیت آن کاهش یافته است.


سرعت ارسال پیام نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. تقریباً 76٪ از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتند که ارتباطات پیرامون ارزش و مأموریت برندشان در ماه های اخیر افزایش یافته است.


این یافته ها بخشی از نظرسنجی سالانه راگان در مورد داستان سرایی برند است، که اخیراً انجام شده است و سعی در درک اولویت های ارتباطی در پیام رسانی برند و کانال هایی است که مورد استقبال واقع می شوند.


این نظرسنجی و یک رویداد دیگر با حمایت مالی 3BL Media و News Direct انجام شد.


مشخصات پاسخ دهندگان


از میان پاسخ دهندگان، بیش از 58٪ مسئولیت ارتباطات داخلی و خارجی را دارند، بقیه در یکی از این دو تخصص دارند. تقریباً 40٪ آنها در شرکتهای انتفاعی کار می کنند، در حالیکه حدود 25٪ آنها در سازمانها و انجمنهای غیرانتفاعی کار می کنند.

 

 پاسخ دهندگان نیز از آژانس ها، دولتی ها و متخصصان مستقل بودند.


بیشتر پاسخ دهندگان - بیش از 40٪ - از شرکت های بزرگ با 500 کارمند یا بیشتر در این نظرسنجی شرکت کردند. تقریباً 13٪ اظهار داشتند که بیش از 10،000 کارمند دارند. کمتر از 36٪ از پاسخ دهندگان از شرکت هایی هستند که کمتر از 100 کارمند دارند. مابقی - 23.3٪ - در شرکتهایی با 100 تا 500 کارمند کار می کنند.


مباحث شامل ارزشهای برند، محصولات و تنوع، برابری و شمول است


پاسخ دهندگان نظرسنجی نشان دادند، افزایش حجم ارتباطات برند روی موضوعات مختلفی متمرکز است. متداولترین موضوع "چگونگی کمک به جامعه خود" بود، 60.1٪ از پاسخ دهندگان گفتند این موضوعی است که تلاش خود را بر روی آن متمرکز کرده اند. موضوع متداول بعدی، مأموریت و ارزشهای برند بود، که 53.4٪ از پاسخ دهندگان به آن اشاره کردند، و پس از آنها محصولات و مشتریان، با 38.8٪، و تنوع، ارزش ویژه و شامل 36.8٪ اولویت بندی شدند.


ویدیو با اکثریت زیاد به عنوان ابزاری مهم برای برقراری ارتباط بود. از آنها خواسته شد تا میزان اهمیت ویدیو در مقیاس 1-5 را تعیین کنند، از این رو 5 مهمترین بود، کمی بیش از 90٪ پاسخ دهندگان 3، 4 یا 5 را انتخاب کردند.


رسانه های اجتماعی یک کانال مهم است


از نظر کانال پرکاربرد برای ارتباطات، رسانه‌های اجتماعی غالب هستند. کمتر از 80٪ پاسخ دهندگان می گویند بیشتر از این کانال استفاده می کنند. بعد از ایمیل با 4/50 درصد، وب سایت ها و روزنامه نگاری تجاری با 40/7 درصد، بازاریابی محتوا 33 درصد، ویدیو 31 درصد و روابط رسانه ای 2/24 درصد بود. با کمال تعجب، با توجه به هیاهوی اطراف آنها، پادکست ها تنها 5.8٪ از پاسخ دهندگان به عنوان کانالی که بیشترین استفاده را برای به اشتراک گذاشتن داستان برند دارند، ذکر شده اند.


در میان پلتفرم های رسانه های اجتماعی، فیس بوک (39.8٪) به عنوان موثرترین کانال اجتماعی ذکر شده است. پس از آن لینکداین با 33.9٪ و اینستاگرام با 18.4٪ از جمله رسانه های اجتماعی مورد استفاده شرکت کنندگان در این نظرسنجی بود. پس از آن، به توئیتر با 4.8٪ اشاره شد. اما هیچ یک از پاسخ دهندگان به Snapchat و TikTok اشاره ای نکردند.

نویسنده: Tony Silber

مترجم: فرزانه شاهویسی

مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com

مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

Oct. 30, 2020

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


  ده‌ آزمون‌ درست‌نویسی‌ شرح‌ عکس‌ ‌


  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌


  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


  6 درس مثبت روابط عمومی


  15 توصیه کاربردی به منظور ایجاد محتوای جذاب


  روابط عمومی دو


  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟


  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!


  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی