درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 3 مهر 1401 - 13:32   

تمدید فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  تمدید فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  انتشار فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب دو

مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش

  مراسم معارفه سرپرست تأمین و توزیع و سرپرست روابط‌عمومی شرکت ملی پخش


ادامه ادامه مطلب سه

مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند

  مرکز فضایی دبی زندگی روی مریخ را در متاورس شبیه‌سازی می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار
  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ
  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»
  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد
  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار
  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات
  آیا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند روند جنگ را تغییر دهند؟
  زنگ دارالفنون؛ زنگ همه مدارس کشور است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45467صفحه نخست » فناوری نوشنبه، 1 آذر 1399 - 08:13
نفوذ و تاثیرگذاری رسانه‌ها در دوران همه‌گیری کووید19
رسانه‌های اجتماعی با تمام مزایا و معایب‌شان به ابزارهایی مهم و کلیدی در برخورد سریع بشر با همه‌گیری کووید19 تبدیل شدند و ثابت کرده‌اند که قادرند به منابع اطلاعاتی غالب و مورد استفاده اکثر کاربران و استفاده کنندگان از اطلاعات در دنیای امروز تبدیل گردند و جای کانال‌های سنتی و قدیمی اطلاع‌رسانی در دوران بحران را بگیرند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی جزو رایج‌ترین و پراستفاده‌ترین منابع اطلاعاتی جهان امروز محسوب می‌شوند به طوری که سهولت دسترسی و استفاده از آنها و تعداد انبوه کاربران ثبت شده این پلتفرم‌ها در اقصی نقاط جهان باعث شده آنها به عنوان آسان‌ترین و موثرترین راه‌های انتشار اطلاعات پذیرفته شوند. تجربه نشان داده که در زمان وقوع رویدادهای مهمی چون فجایع طبیعی، بیماری‌ها و رویدادهای ورزشی، گرایش افراد برای کسب اطلاعات و تلاش برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد رویداد اتفاق افتاده به شدت بیشتر می‌شود.


یکی از مثال‌های بارزی که برای اثبات این مدعا می‌توان زد به اوج گرفتن شگفت‌انگیز جستجو برای کسب اطلاعات در ارتباط با موارد ابتلا به کووید-19 در طی 10 تا 14 روز نخست اعلام همه‌گیری این ویروس در چین مربوط می‌شود که نقش اینترنت و رسانه‌های اجتماعی در این میان غیرقابل باور بود.


پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی چند سالی است که به منظور برقراری ارتباطات اجتماعی و به هم پیوند زدن دوستان و اعضای خانواده‌ها و کاستن از احتمال انزوا و احساس کسالت در میان انسان‌ها وارد زندگی انسان‌ها شده‌اند و در نتیجه توانسته‌اند تا حد زیادی از فشارهای روانی بلندمدت و اضطراب ناشی از خانه‌نشینی را کنترل کرده و کاهش دهند و پیوندها و ارتباطات بین افراد و گروه‌ها را گسترش دهند.


یکی از ویژگی‌های اصلی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که در جریان همه‌گیری کووید-19 خیلی به چشم می‌آمد توانایی خیره کننده و نامحدود این رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی و انتشار سریع اطلاعات مرتبط با پروتکل‌های بهداشتی در سطوح محلی، ملی و بین‌المللی بود که باعث شد این رسانه‌ها به مرجع اصلی کسب اطلاعات و آگاهی یافتن از جدیدترین یافته‌ها در مورد درمان کووید-19 و همچنین کشف راه‌های جلوگیری از سرایت ویروس و یا تهیه تجهیزات پیشگیری از ابتلا به این بیماری مرگبار و کنترل همه‌گیری این ویروس خطرناک و ناشناخته در سرتاسر جهان تبدیل شوند.


در این میان، رسانه‌های اجتماعی به مراکز کوچک و دارای ظرفیت محدود این امکان را دادند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با استفاده از حداقل امکانات موجود، بالاترین سطح ایمنی در برابر ویروس کرونا را رعایت کنند و کارهایی را انجام دهند که تا چند سال قبل و پیش از متولد شدن رسانه‌های اجتماعی حتی فکر کردن به آنها نیز غیرممکن و مضحک به نظر می‌رسید. به هر حال، ما در اینجا کوشیده ایم تا مهم‌ترین مزایا و معایب مرتبط با استفاده از رسانه‌های اجتماعی و عملکرد آنها در دوران همه‌گیری کووید-19 را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم.


رسانه‌های اجتماعی با تمام مزایا و معایب‌شان به ابزارهایی مهم و کلیدی در برخورد سریع بشر با همه‌گیری کووید19 تبدیل شدند و ثابت کرده‌اند که قادرند به منابع اطلاعاتی غالب و مورد استفاده اکثر کاربران و استفاده کنندگان از اطلاعات در دنیای امروز تبدیل گردند و جای کانال‌های سنتی و قدیمی اطلاع‌رسانی در دوران بحران را بگیرند.

 

این تجربه جدید همچنین نشان داد که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به خوبی در راستای اطلاع‌رسانی و معرفی روش‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های مهلکی همچون کووید19 عمل کنند و در این میان، نقشی کلیدی و محوری بازی کنند به شرطی که از دامنه اطلاعات نادرست و کذب و ضداطلاعات رایج در این رسانه‌های فراگیر و به شدت پرطرفدار کاسته شود و از تبدیل شدن آنها به عامل ترس و اضطراب و افسردگی در جوامع جلوگیری شود.


بنابراین توصیه می‌شود تلاش‌های جهانی در ارتباط با استفاده از رسانه‌های اجتماعی بر محور استفاده مسولیت‌پذیرانه و متعهدانه از این رسانه‌ها شکل بگیرد و در نهایت این رسانه‌های اجتماعی به منابع اصیل و مورد اعتماد اطلاعات با کمترین حد ضداطلاعات و موارد کذب و ساختگی تبدیل گردند.

نویسندگان

دنیل گونزالس پادیلا، استاد بخش اورولوژی دانشگاه 12 اکتبر مادرید
لئوناردو تورتولرو بلانکو، استاد دانشگاه لامورالجای مادرید
 

مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  زنگ دارالفنون؛ زنگ همه مدارس کشور است


  دومین جلسه هم‌افزایی شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات


  راهنمایی‌هایی برای نوشتن مقاله‌‌های اثرگذار


  آیا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند روند جنگ را تغییر دهند؟


  کتاب «روابط‌عمومی و مدیریت بحران» منتشر ‌شد


  حرف‌‌های بزرگ، دیتای بزرگ


  میا کوتو: «خبرنگاری باید جایگاه خود را در ساختن دنیایی بهتر بازیابد»


  تداوم تلاش رسانه‌های مستقل گواتمالا به‌رغم فشار


  تاکید بر نقش روابط‌عمومی‌ در ایجاد ارتباط بین مردم و صنعت برق


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی صندوق تامین خسارت‌های بدنی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد