درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:57   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45410صفحه نخست » گزارشدوشنبه، 26 آبان 1399 - 21:02
گزارش نشست آنلاین«روابط عمومی ایران و پاندمی کرونا»
امامی در ابتدای صحبت های خود درباره شیوع کرونا بر فعالیت های روابط عمومی به تاثیرات این ویروس بر ارتباطات اجتماعی می پردازد و می گوید: یکی از تأثیرات کرونا بر ارتباطات، کاهش تعاملات اجتماعی است. کرونا باعث تغییرات اساسی در ارتباطات چهره به چهره شد و جمع های ما کوچک شدند. همچنین حضور و فیزیک افراد جای خود را به تصاویر مجازی داد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| نشست آنلاین«روابط عمومی ایران و پاندمی کرونا» با سخنرانی دکتر حسین امامی رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران، دکتر منصور ساعی استادیار ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و مژگان جزی زاده کریمی رئیس روابط عمومی ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شارا به نقل از شفقنا، امامی در ابتدای صحبت های خود درباره شیوع کرونا بر فعالیت های روابط عمومی به تاثیرات این ویروس بر ارتباطات اجتماعی می پردازد و می گوید: یکی از تأثیرات کرونا بر ارتباطات، کاهش تعاملات اجتماعی است. کرونا باعث تغییرات اساسی در ارتباطات چهره به چهره شد و جمع های ما کوچک شدند. همچنین حضور و فیزیک افراد جای خود را به تصاویر مجازی داد.

او ادامه می دهد: از دیگر تاثیرات این ویروس، پیشتازی تکنولوژی و استفاده از آن بود. انسان در عصر
کرونا بیش از هر چیز وامدار کرونا است، مثلا ویدیو کنفرانس ها و آموزش های تحت شبکه بسیار رونق گرفت. همچنین شاهد افزایش ترویج برنامه ها و اپلیکیشن ها و گجت های رهیابی بودیم.

امامی با اشاره به دیگر تاثیرات کووید ۱۹ بر ارتباطات بیان می کند: این ویروس باعث شد تا مردم به رسانه ها وابستگی بیشتری پیدا کنند و مطالعه آنها هم بالا رفت و مردم در دوره های مهارتی بیشتری شرکت کردند.

او با توضیح درباره فعالیت روابط عمومی ها با توجه به گسترش کرونا می گوید: روابط عمومی ها در دوره کرونا تعطیل نبودند. چون ابزار اصلی کارشان وب سایت و رسانه های اجتماعی است. از طرفی دیگر ما شاهد کمتر شدن تبلیغات در رسانه ها و کاهش توزیع روزنامه های چاپی بودیم و در عوض تبلیغات در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی افزایش پیدا کرد. همچنین ارتباطات دیجیتال رونق گرفت. مثلا بسیاری از جلسات، مراسم ها و نشست های خبری و نشست های آموزشی به سمت آنلاین شدن، رفت.

در ادامه امامی به برنامه کلان چندین روابط عمومی در کشورهای مختلف پرداخت و توضیح می دهد: کره جنوبی برنامه ای تحت عنوان«تراست» تدوین کرد که این برنامه مخفف شفافیت،مسئولیت پذیری، اتحاد و همکاری، دانش و سرعت عمل و همبستگی است. همچنین این کشور اپلیکیشن های ردیابی برای گوشی های هوشمند در نظر گرفت، و از همان ابتدا ماسک را اجبار کرد. در کشوری چون ژاپن هم فرهنگ سلامت محور آن خیلی در مهار کرونا کمک کرد. مثلا بسیاری از مردمان آن خیلی قبل تر شروع به استفاده از ماسک کردند.

او ادامه می دهد: موفقیت کشوری چون سنگاپور هم به خاطر مستندسازی هایی بود که درباره سارس انجام داده بود و در این کشور مقررات سختی برای کنترل پاندمی انجام دادند. یکی از برنامه های مهم این کشور، برنامه ردیابی بود و برای سالمندان یک گردنبند بلوتوث برای اطلاع از وضعیت سلامتی شان ساختند. یا گجت هایی برای مسافران در قرنطینه طراحی کردند. از دیگر برنامه های خوب سنگاپور این بود که یک کارگروه متشکل از وزرای سلامت،اقتصاد و..تشکیل داد که کارشان جمع آوری آخرین اخبار درباره کرونا بود و آنها را به مردم ارایه می کردند.

امامی با اشاره به برنامه های موفق نیوزلند در کنترل ویروس کرونا می گوید: سازمان بهداشت جهانی، مدیریت سختگیرانه نیوزلند در بحران کرونا را به عنوان الگویی مثال زدنی تحسین کرد. استراتژی خانم نخست وزیر و دولت، همدلی با مردم بود نه موعظه. به همین خاطر مردم اعتماد بسیار زیادی به دولت دارند. دولت این کشور پیام های سلامت را به درستی به مردم این کشور ارائه کرد. همچنین از فیس بوک برای ارتباط با مردم استفاده کرد.

امامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نتایج افکار سنجی داخل کشور اشاره می کند و می گوید: مردم بیشتر تمایل به دریافت مشاوره های پزشکی و اطلاعات سلامت از سوی متخصصان داشتند نه دولت. مسأله بعدی عدالت میان مردم و مسئولان بود که باعث ناراحتی مردم شده چرا که عدالت در دریافت خدمات کمتر رعایت شده است. نکته بعدی این بود که مواضع مسئولان کشور وتناقض بین مواضع مسئولان و رسانه های رسمی، مردم را دچار تردید کرده است.

او می گوید: بحران کرونا می تواند از طریق ایجاد شفافیت، اعتماد بین مردم و سیستم را بازسازی کند. یکی از نتایج افکار سنجی حاوی این مسأله بود که برخی رسانه ها به صورت اغراق آمیز گزارشی از مسافرت رفتن مردم تهیه کردند که این مورد تاثیر منفی داشت و مردم را برای سفر رفتن بیشتر ترغیب کرد.

او با اشاره به دیگر نتایج افکار سنجی ادامه می دهد: همچنین ۴۲/۶ درصد از مردم اخبار کرونا را از طریق شبکه های اجتماعی پیگیری می کردند و ۳۳/۱ درصد هم پیگیری نمی کردند. جوانان و افراد تحصیلات دانشگاهی بیشتر اخبار کرونا را در شبکه های اجتماعی پیگیر می کردند.

او در ادامه با اشاره به عملکرد روابط عمومی ها در اطلاع رسانی می گوید: ما در ابتدا شاهد یک سردرگمی در اطلاعات و ناکافی بودن اطلاعات بودیم. همچنین پراکندگی و عدم هماهنگی در اخبار هم دیده می شد. اما از اردیبهشت عملکرد روابط عمومی ها در اطلاع رسانی کمی بهتر شد. یعنی آگاه سازی و اطلاع رسانی شفاف تر و زودهنگام شد و تلاش برای جلب اعتماد و صداقت با مردم بیشتر شد.

این مدرس دانشگاه به عملکرد مثبت روابط عمومی ها در این چند ماه اشاره می کند و می گوید: روابط عمومی ها اقدامات خوبی به منظور تقویت روحیه همبستگی و افزایش تاب آوری در جامعه، تقویت آرامش فکری و روحی جامعه، آموزش، مسئولیت اجتماعی انجام دادند.

امامی با توصیه به وظایف خاص روابط عمومی ها در دوران کرونا بیان می کند: دستورالعمل مدیریت بحران داشته باشید و بر اساس آن عمل کنید، نیاز و مشکلات مردم را شناسایی کنید و به مدیران سازمان منتقل کنید، آگاهی بخشی، آموزش و اطلاع رسانی پیشگیرانه اولویت دارد. اصناف و دولت باید همسو و پاسخگویی موثر داشته باشند، حیطه مسئولیت اجتماعی سازمانتان را گسترش دهید، در صفحه اول سایت بخش کرونا و اقدامات حمایتی از مشتریان را بیاورید، ارزیابی اقدامات و مستندسازی تجربیات روابط عمومی را از بدو امر در دستور کار قرار دهید.

او در جمع بندی صحبت های خود می گوید: روابط عمومی ها در دوران کرونا پسرفت و عقبگردی نداشته اند. در عصر کرونا برای روابط عمومی ها دوران پیشتازی ارتباطات دیجیتال بود. امروزه حرف اول را در روابط عمومی ها، تولید محتوا برای رسانه های اجتماعی می زند. برخی مشاغل در روابط عمومی نیاز به بازنگری در وظایف و فرایند های کاری دارند.

در ادامه این نشست دکتر ساعی با اشاره به اینکه چرا کنش‌گری روابط عمومی ها در بحران ها مهم است، می گوید: روابط عمومی در معنای مدرن و سازمان یافته خود در ایران حدود ۶۷ سال پیش در سال ۱۳۳۴ در شرکت نفت ایران و انگلیس ایجاد شد. روابط عمومی در این مدت با بلاهای طبیعی و غیر طبیعی زیادی در این سال ها روبرو بوده است. ظرف ۵ سال گذشته کشور ما شاهد ۶ بحران بزرگ طبیعی و غیر طبیعی بوده است. اما هیچ بحرانی تا کنون نظیر پاندمی کرونا از نظر گستردگی جغرافیایی و طولانی بودن تمام حوزه های حیات فردی و اجتماعی را درگیر نکرده است. به دلیل هزینه ها و پیامدهای انسانی، اقتصادی و اجتماعی می توان گفت که ما نه با یک بحران مقطعی بلکه با یک فاجعه ملی طولانی مدت مواجه هستیم.

ساعی ادامه می دهد: مدیریت فاجعه ای نظیر کرونا زمانی موفق می‌شود که موضوع بحران یا فاجعه در اولویت و دستور کار دولت، نظام ارتباطی و جامعه قرار گیرد. آنچه در اولویت نظام ارتباطی اهمیت دارد، پلان و برنامه ریزی ارتباطی و رسانه ای برای نحوه مواجهه با کووید ۱۹ و تناسب برنامه های روابط عمومی با نیازهای واقعی مخاطب، میزان پوشش موضوع و آشنا کردن مردم با پدیده است. در اولویت عموم هم، میزان آشنایی و آگاهی مردم از پدیده، باور و قضاوت نسبت به پدیده اهمیت دارد. مداخله روابط عمومی در بحران به عنوان بخشی از نظام ارتباطی از اهمیت برخوردار است.

ساعی در ادامه به مشکلات روابط عمومی ها در جریان اطلاع رسانی کرونا در کشور اشاره می کند و می گوید: چالش های مداخله روابط عمومی ایران در بحران کرونا چندین مورد است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنم،یکی از آنها نداشتن برنامه ارتباطی بحران و فاجعه است این برنامه ارتباطی شامل؛ لیست کردن و شناسایی مسائل و بحران های بالقوه و بالفعل، مشخص کردن و معرفی سخنگو، استراتژی ارتباطی، رسانه ای و محتوایی، تجزیه و تحلیل و ارزیابی پس از بحران است که روابط عمومی های ما فاقد آن بودند. متاسفانه روابط عمومی ها علی رغم حوادث تلخی چون سیل و زلزله، همانند آتش نشان عمل کردند نه با یک برنامه اندیشیده شده.

او ادامه می دهد: چالش بعدی مداخله روابط عمومی به عدم توجه به مقوله آشناسازی جامعه با بحران مربوط می شود. آشناسازی به عوامل ذیل بستگی دارد؛ میزان مرئی و سابقه قبلی داشتن یا نامرئی و ناگهانی بودن پدیده بحرانی، میزان برجستگی موضوع برای سازمان و دولت، توانایی اقناع و باورپذیری جامعه و اعتبار نظام ارتباطی هم مهم است، میزان سرمایه اجتماعی و نهادی سازمان در جامعه مثل وزارت بهداشت، صدا و سیما، میزان توانمندی و اقتدار دولت در سیاست گذاری، تصمیم گیری، برنامه ریزی و عملیات اجرا در زمان بحران، است.

ساعی دیگر چالش این نهاد در ۹ ماه گذشته را، کم توجهی به مدیریت پیام و محتوا می داند و توضیح می دهد: اما این کم توجهی در چند وجه بود، از جمله؛ عدم تعادل محتوا و مضامین، فقدان یک سبک و لحن محتوا و گفتار ویژه بحران، غلبه ادبیات جنگ در مقابله با موجودی نامرئی بر ادبیات مشارکت و همدلی انسانی، بی توجهی به تنوع فرهنگی و ارزشی ایران در تولید محتوا.

ساعی معتقد است مسأله بعدی برای روابط عمومی ها، فقدان راهبرد ارتباطی و رسانه ای مطلوب و فراگیر بود. او بیان می کند: در واقع ما شاهدیم در جریان اطلاع رسانی کرونا، رویداد محوری بر فرایند محوری غالب بود. همچنین ما نتوانستیم شکل دهی مناسبی به کمپین های مشترک بین نهادی بدهیم. از دیگر مولفه های مهم در این راهبرد ارتباطی، برائت گرایی نهادی و انتقال مسئولیت بود. به این معنا که در جریان کرونا بیشتر سعی بر متهم ساختن مردم به عدم رعایت فاصله اجتماعی و ماسک نزدن بود و نقش دولت در بازگشایی کسب و کارها در نظر گرفته نشد. همچنین به ظرفیت رهبران افکار هم بی توجه بودیم. در واقع از اعتبار و جایگاه این رهبران در مناطق مختلف کشور برای ترغیب مردم به تغییر رفتار و باوراندن خطر کرونا در راستای حفظ سلامت و امنیت روانی آنها استفاده نشد.

او ادامه می دهد: نکته بعدی در بحران کرونا، اینکه نظام ارتباطی و روابط عمومی ما فاقد مستند سازی تجربه مواجهه با بحران بود. ما در این سال ها شاهد دو گزارش ملی از دولت بودیم یکی گزارش پلاسکو و دیگری سیل بود. هر چند آنها را هم نمی توان در معنای واقعی گزارش ملی نامید. چرا که هر بحرانی باید در زمان خودش تهیه شود نه بعد از آن بحران. منظور از مستند سازی تجربه، ثبت آمار و اطلاعات مرگ و میر و بهبود یافتگان و نحوه درمان، ثبت مدیریت بودجه و منابع و امکانات، ثبت نحوه مدیریت پیام ها و اخبار، شایعات و اخبار جعلی و …. در واقع مستند سازی تجربه زیسته بحران یعنی تهیه گزارش های تحقیقاتی بی طرفانه از تمام ابعاد رویداد.

ساعی در ادامه صحبت های خود به مزایای مستندسازی تجربه بحران اشاره می کند و می گوید: مستند سازی تجربه بحران به تصمیم سازی و سیاست گذاری داده محور و شفاف در بحران های آینده می انجامد. مستند سازی تجربه بحران به یک سیستم سیاسی و یک نظام اجتماعی، خلأ ها و چالش ها و فرصت ها را یادآوری می کند. مستند سازی یک حق اساسی نسل های اجتماعی فعلی و نسل های آینده است تا بدانند که چه گذشت و چه باید کرد و در آینده چگونه از تکرار فجایع پیشگیری و چگونه آن را مدیریت کنند.

او به چالش عدم مداخله و کنش‌گری مسئولانه انجمن های روابط عمومی ها اشاره می کند و بیان می کند: انجمن های روابط عمومی به عنوان متولیان صنفی و حرفه ای امر روابط عمومی در کشور نتوانسته اند به تصمیم سازان و تصمیم گیران دولت و سازمان ها تفهیم کنند که در شرایط کنونی، تعطیل نکردن ادارات، سازمان ها و موسسات یعنی توسعه و تعمیق بحران که در نهایت منجر به کاهش اعتماد اجتماعی و فروپاشی سرمایه اجتماعی دولت و سازمان ها می شود.

ساعی می گوید: روابط عمومی باید به مدیران سازمان تفهیم کند که سازمان زمانی می تواند به حیات و رشد خود ادامه دهد که احساس مسئولیت جان کارکنانش و مخاطبانش و شهروندانش بالاترین ارزش باشد و تعطیلی موقت ادارات می تواند به جلوگیری از یک فاجعه ملی کمک کند.

در ادامه این نشست کریمی با اشاره به ویژگی های روابط عمومی می گوید: روابط عمومی ایرانی مانند بروکراسی اداری اش، سازمان زده است به همین خاطر چابک نیست و کنترل محتوا از سوی مخاطب نمی باشد و از سوی راس سازمان است. اگر از دیدگاه مخاطب به روابط عمومی نگاه کنیم، این نهاد در ایران باید ویژگی های متفاوت تری داشته باشد. یعنی کنترل پذیری جمعیت، پذیرش پیام، تلاش برای جلب اعتماد مخاطب.

او با اشاره به تاثیرات کرونا بر چگونگی عملکرد روابط عمومی ها بیان می کند: درباره پاندمی کرونا باید از مسأله ای به نام شتاب زدگی و سرعت زیاد در همه موضوعات یاد کنیم. چرا که خیلی از کارها و برنامه ها که بر زمین مانده بودند سرعت عمل بیشتری به خود گرفت و انجام شد. مثل دیجیتالی شدن و بحث های توسعه زیر ساخت ها. حال چرا این اتفاق افتاد چون این پاندمی یک بهای سنگینی برای یک سری تجارب و دستاوردها بود. در همین ۹ ماه اخیر به روابط عمومی ها به عنوان یک نهاد هدایت گر نگاه شد و همه از این نهاد توقع و انتظار داشتند. به همین خاطر کرونا باعث شد تا درک روابط عمومی به عنوان یک نهاد مسأله مند برای مردم در عرض چند ماه تفهیم شود.

کریمی ادامه می دهد: همه حس کردند باید نهادی برای تولید محتوا، پیش بینی و مشاوره وجود داشته باشد به خصوص درباره پاندمی کرونا که به شدت در تعامل با مردم است و نیاز به فرمانپذیری و مشارکت مردم دارد. اما از سوی دیگر برای مشارکت نیاز به افکار سنجی و شناخت افکار عمومی داریم که همه اینها مشمول وظایف روابط عمومی هاست. در همین شتاب زدگی مسایل به دنبال کرونا، خیلی از نهادها و افراد نتوانستند خود را با این بحران به روز کنند. به همین خاطر بسیاری از موسسات غیر مرتبط جای آنها را گرفتند از تولید پیام گرفته تا بسیاری از مسائل دیگر.همچنین کرونا باعث شد تا بسیاری از روابط عمومی ها دیده شوند و ابزارها و امکانات خوبی هم در اختیار آنان قرار گرفت.

او با اشاره به عملکرد روابط عمومی ستاد فرماندهی در شهر تهران بیان می کند: باید این نکته را بگویم که شهر تهران در برخورد با کرونا با وضعیت بسیار پیچیده ای روبرو بود از جمعیت شناور گرفته در آن تا حاشیه نشینان که از نظر امکانات بهداشتی بسیار فقیر هستند. همچنین در این شهر ما با مسایل اجتماعی چون کودکان کار و ..‌ روبرو بودیم که شرایط تهران را خاص کرده بود. ستاد کرونای تهران تصمیم گیر نبود اما هر کجا که به مشاوره و کمک ما نیاز داشتند، ما وارد عمل می شدیم و نظر خود را به مراجع بالاتر ارجاع می دادیم. به نظرم با توجه به بضاعتی که وزارت بهداشت داشت، ستاد کرونا عملکرد خوبی داشت.

او ادامه می دهد: کرونا یک ویروس موذی و قابل دیدن نیست و همین نامرئی بودن درک را برای مخاطب مشکل می کند. آنچه که روابط عمومی ها و رسانه ها درباره کرونا با آن روبرو بودند، عدم قطعیت بود. یعنی چون اظهار نظر مشخص و قطعی درباره این ویروس وجود نداشت، کار اطلاع رسانی را سخت و پیچیده می کرد. به همین خاطر اگر سازمان، نهاد یا یک موسسه آموزشی امروز درباره این کرونا اظهار نظری کند و فردا روزی آن را نقض یا اصلاح کند، مخاطب نسبت به آن نهاد بی اعتماد می شود. زمان بر بودن کرونا، این بحران را از سایر بحران ها جدا می کند. پس مدیریت این بحران و تولید محتوا در زمان های مختلف واقعا متفاوت است. مثلا پیامی که در اسفند برای مردم مخابره می کردیم، قطعا الان دیگر جواب نمی دهد. ما می توانیم این موضوع را در آمارزدگی ببینیم. اوایل که آمار مبتلایان و فوتی ها بالا می رفت بسیاری از مردم به آن حساسیت خاصی نشان می دادند. اما رفته رفته این امر عادی و تبدیل به یک شاخص شد. به همین منظور نیاز بود برای پذیرش پیام هایمان، ادبیات خود را با مردم تغییر دهیم. متاسفانه ما بعد از ۹ ماه هنوز در بحث شفافیت در تصمیم گیری دچار سردرگمی هستیم.

کریمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در روابط عمومی می گوید: یکی از اقدامات ما در ستاد، اطلاع رسانی صریح، سریع و با دقت به مردم بود که تقریبا از همان ابتدا ما ارتباط خبری زنده را با مردم در نظر گرفتیم. همچنین به ورود خبرنگاران با تجهیزات کافی کمک های زیادی کردیم و ارتباط و تعامل ما با رسانه ها، لحظه ای و داینامیک بود .سعی کردیم آموزش های توصیه شده توسط متخصصان را به زبان عامه مردم تهیه و ارائه دهیم. همچنین با کمک گرفتن از سرمایه اجتماعی دیگر وزارتخانه ها موفق به راه اندازی خط گویای تلفن برای ارتباط گرفتن با مردم شدیم. از همان روزهای اول کار مستندسازی را هم با یک گروه فیلمبردار شروع کردیم که خیلی از نقاط عملکردی و مدیریتی را ثبت و ضبط کردند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد