درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 19:33   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4541صفحه نخست » یکشنبه، 20 مرداد 1392 - 23:31
چطور پیشرفت کنیم وقتی مدیر هیچ وقت نیست؟
آیا در محیطی کار می کنید که مدیرتان هیچ گاه در دفتر حضور ندارد و پیدا کردن او کار دشواری است؟ به راحتی نمی توانید با او قرار ملاقات فیکس کنید و حتی نمی توانید توانایی های خود را به او نشان دهید؟
  

 آیا در محیطی کار می کنید که مدیرتان هیچ گاه در دفتر حضور ندارد و پیدا کردن او کار دشواری است؟ به راحتی نمی توانید با او قرار ملاقات فیکس کنید و حتی نمی توانید توانایی های خود را به او نشان دهید؟

احتمالا او ماموریت های بسیاری می رود و همیشه در این جلسه و آن جلسه است. یا شاید از راه دور با کارمندان خود در ارتباط است. در هر صورت، تقریبا همه کارمندان نبود مدیر خود را به نوعی تجربه کرده اند. این وضعیت این سوال را به وجود می آورد که چگونه وقتی مدیر در دفتر نیست می تواند کارمند سختکوش و تنبل را از هم تشخیص دهد؟
مایکل کِر، سخن‌گوی تجارت بین الملل، می گوید با رشد ارتباطات از راه دور، فناوری، فضاهای مجازی کار و علاقه مندی های تجاری بین المللی، بسیاری از کارمندان در فضاهایی مشغول کار هستند که مدیر و رئیس آنها حضور فیزیکی ندارد. این گرایش نیز روز به روز پررنگ تر می شود و شرکت های بسیاری به دورکاری تمایل نشان می دهند.  
در این زمانه بیشتر مدیران سعی می کنند با کمترین کارمند، بیشترین کارها را انجام دهند. با توجه به فرهنگ محیط کار، فرم مدیریت و فعالیت گروه، غیاب مدیر می تواند همانطور که تاثیرات منفی بسیاری دارد، اثر مثبت هم داشته باشد. به طور مثال، حضور مدیرهای کنترل کننده همیشه باعث استرس زیاد کارمندان می شود. یا مدیرهایی که همیشه و در هر لحظه حاضر هستند و به اصطلاح به آنها «حاضر مطلق» می گویند نیز باعث محدودیت بسیار کارمندان می شوند و جلوی رشد، خلاقیت، پیشرفت و ابتکار عمل آنها را می گیرند. گاهی اوقات عدم حضور مدیر نعمت بزرگی است زیرا کمک می کند تا کارمند رشد کند و در کار خود خلاقیت داشته باشد. 

اما اگر کارمندی آمادگی لازم را نداشته باشد، در غیاب مدیر یا سرپرست همیشه تحت فشارهای منفی و استرس زیاد قرار می گیرد و فضا برایش ناراحت کننده است. یا اگر عدم حضور مدیر منجر به ایست کارها بشود و کارمندان ندانند چگونه باید کارها را پیش ببرند، این مساله به معزل تبدیل می شود. کارمندان جدید و ناآگاه دچار ناامیدی می شوند و گاهی ممکن است دست از کار بکشند و استعفا دهند زیرا آموزش های لازم به آنها داده نشده است و نمی دانند مسوولیت واقعی آنها چیست.
اگر مدیر شما نیز هیچ وقت در دفتر حضور ندارد اما شما باید در مورد کارها یا ایده های جدید خود با او صحبت کنید، می توانید از روش هایی کمک بگیرید که ما در ادامه برایتان توضیح می دهیم.

• با مدیر تماس بگیرید
می توانید از طریق تلفن یا ایمیل با مدیر خود همیشه در ارتباط باشید و به طور منظم او را در جریان انجام پروژه ها، پیشرفت کاری و نکات کلیدی کار خود قرار دهید. این کار باعث می شود تا مدیر متوجه شود شما چقدر فعال و دلسوز کار هستید و به گونه ای عمل کنید که بازخورد خوبی هم از طرف مدیر دریافت کنید.
وقتی مدیری بیشتر مواقع در جریان کارهای شما نیست، خیلی راحت تر است با او در تماس باشید البته این کار نباید جنبه آزاردهنده و خوش شیرینی پیدا کند. فقط در مورد پروژه ها با او صحبت کنید و از او بخواهید در مسیر درست شما را هدایت کند. اگر این کار بیش  از حد باشد مسلما موجب آزار مدیر می شود و به عوض بازخورد مثبت، جنبه منفی پیدا می کند. این دیگر هنر شما است که تشخیص دهید چه اطلاعاتی را باید به مدیر گزارش بدهید.

•اولویت ها را تشخیص دهید
 شاید مدیر شما درگیر پروژه مهمی باشد که همه حواس و توجه او را گرفته باشد و این شما هستید که باید به او کمک کنید. البته شاید مدیر، مسوولیتی در این باره به شما ندهد. در این حالت، شما می توانید با هوشیاری کمک های لازم را به او بدهید. با این کار دید مدیر به شما عوض و توجهش جلب می شود. با هوشیاری و کمک های به موقع شما، مدیر احساس می کند چشم انداز درستی از آینده دارید و شاید منجر به ارتقا کاری شما بشود.

• همیشه یک پله بالاتر باشید
همیشه منتظر نباشید تا مدیر به شما بگوید چه کار بکنید چه کار نکنید. خودتان همیشه حواستان جمع باشد و پیش از دستور مدیر، کارهای لازم را انجام دهید. این مساله باعث می شود تا مدیر توان کاری و هوش بالای شما را تحسین کند.

•انتظارات شفافی برای واکنش ها داشته باشید
در صورت عدم حضور مدیر در دفتر، باید به طور منظم و البته محدود با  مدیر در تماس باشید و او را در جریان انجام کارها قرار دهید. این مساله به واکنش مدیر  منجر می شود و شما باید او را به ارزش بازخوردهایش واقف کنید. هر زمانی که مدیر به گزارش کار و تقاضای راهنمایی های شما پاسخ داد، از او تشکر کنید و پس از موفقیت در انجام پروژه، خیلی واضح به او بگویید راهنمایی ها و نظرات او تا چه اندازه در پیشبرد کارها به شما کمک کرده است.

•منظم باشید
همان طور که عدم حضور مدیر می تواند مشکل اساسی باشد، مهارت های سازمانی شما نیز در مرکز اهمیت قرار دارد. باید مطمئن شوید که همه تماس های شما با مدیر کاملا شفاف، مختصر و مفید هستند. با پاسخ های مکرر منتظر پاسخ نباشید و در عوض روی سیاست های بلند مدت تمرکز کنید. به طور مثال، چه مساله ای می تواند بد پیش برود؟ یا آیا روی راه حل انجام کارها با هم به تفاهم خواهیم رسید؟

•سوال پرسیدن
از مدیر خود سوال هایی همچون: «در غیاب شما چه کارهایی می توانم انجام دهم؟» بپرسید. همچنین می توانید در مورد دامنه اختیارات خود از مدیر سوال بپرسید. همچنین می توانید از مدیر تقاضا کنید تا هفته ای یک بار یک نشست و جلسه با کارمندان داشته باشد تا همه گزارش پیشرفت کارها را به او بدهید و در ادامه از او در مورد دامنه اختیارات خود سوال بپرسید. از او بپرسید آیا اجازه دارید در غیاب او برخی از کارها را به عهده بگیرید؟ اگر ندارید، توصیه و تایید او برای انجام کارها را به کار بگیرید.

سوال دیگری که می توانید بپرسید این است: «آیا می توانم در غیاب شما، دیگران را سرپرستی کنم؟» البته باید به این نکته توجه داشته باشید که شاید مدیر در غیاب خود سرپرست، مسوول یا معاونی برای خود تعیین کرده است و روزی چند بار با او در تماس است.

•مسوولیت های سنگین را  قبول کنید
اگر مدیر شما به هر دلیلی در دفتر حضور ندارد، نباید از همه چیز ناامید شوید. اکنون زمان پیشرفت است و باید به مدیر خود بفهمانید که می توانید کارهای زیادی انجام دهید و نباید همچون یک انسان غیرحرفه ای با شما رفتار کند. باید سعی کنید بدون لطمه زدن به مسوولیت های خود، کارهای بیشتری که از عهده شما بر می آید، انجام دهید.
این بهترین فرصت برای نشان دادن توانایی مدیریتی خود است که به طور غیر مستقیم می گویید بدون اینکه کسی بالای سرتان باشد هم می توانید کارهای خود را درست و دقیق انجام دهید. البته نباید به گونه ای رفتار کنید که مدیر شما احساس خطر کند و تلاش هایتان نتیجه عکس دهد. هر بار که مدیر در دفتر نیست بهترین فرصت برای خودنمایی و پیشرفت در کار است.

• دنبال مشاور و راهنما باشید
بسیار مهم است در شرکت دنبال دوستی با افرادی باشید که در صورت نیاز، به شما کمک کنند. افرادی که ایده های خوب بدهند و شما را در حل مشکلات راهنمایی کنند.

•شکایت نکنید، پرس‌وجو کنید
به جای شکایت و اعتراض کردن در مورد شرایط کاری – که احتمالا به گوش مدیر خواهد رسید – اگر مشکلی هست مستقیما با خود مدیر در میان بگذارید. البته این کار را به روش سازنده و غیر تهدید کننده انجام دهید.

• یادداشت برداری کنید
همه کارهای خود را برای خود و رئیس خود یادداشت کنید. این وظیفه شما است که در مورد کارها، تصمیمات، سوالات و اینکه چطور زمان خود را سپری کرده اید، برای مدیر بنویسید تا سوءتفاهمات را به حداقل برسانید.

• گروه قوی درست کنید

در نبود مدیر، کارمندان باید باید به یکدیگر اعتماد و با همکاری و مشورت با یکدیگر در جهت پیشرفت کارها تلاش کنند.

• احساساتی نشوید

طرد شدن به هیچ عنوان خوشایند نیست اما مهم است همیشه به خاطر داشته باشید که نبودن مدیر به معنای نادیده گرفتن کارمندان نیست. شاید به قدری مشغله و تقاضا زیاد است که نمی تواند در زمان کوتاه پاسخ گوی نیازهای شما باشد. به جای ناراحتی از این مساله بهتر است روی انجام درست تر کارهای خود متمرکز شوید.

 منبع: برترین ها

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد