درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 مهر 1402 - 04:07   

تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  تمدید مهلت ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رایزنی نوابغ دنیای تکنولوژی برای تولید «آیفون هوش مصنوعی»

  رایزنی نوابغ دنیای تکنولوژی برای تولید «آیفون هوش مصنوعی»


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش

  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش
  اصول روابط‌عمومی| اخلاق | 1 |
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
  سال 2023 سال سختی برای آژانس‌های روابط‌عمومی بود
  ربات‌های چت اکنون می‌توانند صحبت کنند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که آن‌ها نیز ممکن است گوش کنند
  مدیر روابط‌عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی: رقابتی برای بهترین‌ها
  گزارش وضعیت نگرش مصرف‌کنندگان در مورد تجارت الکترونیک
  برندسازی در چند کلام
  روز جهانی قلب و نقش روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4531صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 20 مرداد 1392 - 11:32
معرفی کتاب اصول خبرنویسی
  

 

شارا- کتاب  اصول خبرنویسی نوشته‌ی علی‌اصغر نیک نظر را انتشارات کتاب سبز در سال 1388 چاپ کرده است.

این کتاب با شمارگان 2 هزار نسخه به قیمت 30 هزار ریال در قطع وزیری و 123 صفحه برای نوبت نخست چاپ شده است. کتاب پیشِ رو پس از مقدمه در 7 فصل تدوین و تنظیم شده و نخست به روزنامه نگاری و اهمیت آن در جهان امروز پرداخته است. بخش دوم اختصاص به مداقه در فرآیند تولید خبر دارد و به ترتیب مولفه‌های شناخت خبر و چگونگی جمع‌آوری اطلاعات را به مخاطب ارائه می‌کند.

فصل سوم به ترتیب چگونگی نگارش تیتر و مفاهیم مرتبط به آن، انواع تیتر، انتخاب شکل تیتر در رسانه‌های چاپی، نشانه‌گذاری و خلاصه خبر و عنوان های آن را آورده است.

فصل 4 با عنوان نگارش در لید، متن و سابقه‌ی خبر به بررسی انواع لید، منبع خبر، معرفی افراد در خبر، سابقه ی خبر، کاربرد صفت در خبر و سخت خبر و نرم خبر پرداخته است.

نویسنده در فصل بعد درست‌نویسی در رسانه‌های چاپی و برخی تکنیک‌ها و کیفی‌سازی نوشتار ها از جمله کوتاه‌نویسی‌ها، استفاده از فعل‌های مجهول، استفاده از نشانه‌های جمع، نشانه‌گذاری‌ها و مانند این‌ها را بیان کرده است.

اصول خبرنویسی در رادیو، تلویزیون، رسانه‌های چاپی، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های الکترونیک در فصل 6 پرداخته شده‌اند و در فصل 7 برای آشنایی با اصول روزنامه‌نگاری جهانی که محصول فناوری دیجیتال می‌داند در پیِ پاسخ به پرسش‌هایی از این دسته است که: موقعیت روزنامه‌نگاری جهانی چیست و بازار مالکیت، کنترل، مدیریت و مسائل آخلاقی آن چگونه است؟

فصل 8 کتاب نیز به ارائه و انتشار اخبار در رسانه‌های چاپی از منظر ماکت‌سازی و صفحه‌آرایی، عکس و انواع عکس‌های مطبوعاتی پرداخته است.

 

کلید واژه ها: اصول خبرنویسی، درست نویسی در رسانه ها، روزنامه نگاری، خبر و فرآیند تولید خبر، نگارش تیتر، نگارش لید و انواع آن، روزنامه نگاری الکترونیک، صفحه آرایی، روزنامه نگاری جهانی.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  خدمات نوآورانه در رونق تولید و فروش


  روز جهانی قلب و نقش روابط‌عمومی


  سال 2023 سال سختی برای آژانس‌های روابط‌عمومی بود


  چشم‌انداز روابط‌عمومی در استان البرز


  اگر کسی به ما حرف بدی می‌زند چه‌کار کنیم؟


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی: رقابتی برای بهترین‌ها


  آمازون با Bedrock وارد بازار هوش مصنوعی مولد می‌شود


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  بهترین کمپین روابط‌عمومی آسیا و اقیانوسیه در سال 2023 معرفی شد


  ربات‌های چت اکنون می‌توانند صحبت کنند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که آن‌ها نیز ممکن است گوش کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات