درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 14 تیر 1401 - 05:12   

فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401

  فراخوان جایزه برترین کمپین‌های روابط‌عمومی 1401


ادامه ادامه مطلب یک

اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان

  فراخوان جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مقاله  نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اجلاس بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی
  نجف محمودی از فعالان روابط‌عمومی به رحمت ایزدی پیوست
  اولین دوره انتخابات "شورای هماهنگی روابط‌عمومی های هیاتهای ورزشی استان اردبیل برگزار شد
  دومین دوره خبر نویسی و روابط‌عمومی هیاتهای ورزشی برگزار شد
  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"
  نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود
  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه یاسوج
  هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های مراغه مشخص شد
  دیدار رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با یار قدیمی پدر روابط‌عمومی ایران
  رئیس و نایب رئیس هیات مدیره کانون روابط عمومی خانه تئاتر معرفی شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45263صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 31 خرداد 1401 - 08:10
17 استراتژی ارتباطات داخلی/ قسمت دوم و آخر
شفافیت برای ارتباطات داخلی شما بسیار مهم است زیرا باعث اعتماد، پاسخگویی و گفتگوی آزاد می شود. اگر تیم شما احساس کنند برخی مسائل به آنها گفته نمی شود، ممکن است از پرسیدن و بیان نظرات خود در مورد این مسائل ترس داشته باشند.
  

 

 

10. تنها اطلاع رسانی کافی نیست، باید عمل هم به افراد القا شود


شرکتهایی که می خواهند در رقابت و موفقیت خود باقی بمانند باید اطمینان حاصل کنند که به همکاران خود حس انگیزه و مشارکت القا می کنند.


ویکتوریا تگارد، رئیس ارتباطات داخلی Virgin Atlantic Airways
 

قبل از هر چیز لازم است که به تیم خود اطلاع رسانی کنید، اما در نهایت اقدامات ارتباطی داخلی شما باید منجر به عمل شود. همانطور که ویکتوریا تگارد از ویرجین آتلانتیک در نقل قول بالا بیان کرد، ارتباطات داخلی باید به تیم شما حس انگیزه و مشارکت دهد تا فراتر از آن پیش روند.


بدین منظور، می توانید این کارها را انجام دهید:


• به اشتراک گذاشتن نقل قول های انگیزشی، ماموریت و اهداف شرکت شما و غیره
• پیشنهاد پاداش دادن به افراد یا تیم ها برای موفقیت های خاص

11. ایجاد خطوط ارتباطی


ارتباطات همیشه نمی تواند از مدل بالا به پایین پیروی کند. امروزه با انبوه اطلاعات در کسب و کار، رهبران باید شنونده های ماهری باشند. آنها باید قادر به دریافت و همچنین ارسال باشند.


جوزف بداراکو، استاد اخلاق کسب و کار، مدرسه کسب و کار هاروارد


"سیاست درهای باز" خود را به فضای فیزیکی دفتر خود محدود نکنید. سیستم ارتباطات داخلی شما باید به گونه ای باشد که ارتباط کارکنان با یکدیگر و با مقام ارشد به شهولت انجام شود. با برقراری ارتباط به این روش، کارکنان نه تنها از گفتگو نمی ترسند، بلکه از آن استقبال هم می کنند.


فرقی نمی کند شرکت شما بزرگ است یا تازه تاسیس، این روش ارتباطات داخلی خلاءها را برطرف می کند و به ایجاد روابط پذیرنده و صادقانه بین کارکنان کمک می کند.

12. شفاف باشید


شفافیت با تغییر ذهنیت شروع می شود.


کوان لی، معاون بازاریابی بافر


همانطور که کوان لی می گوید، شفافیت چیزی فراتر از یک سیاست نیست، یک طرز تفکر است. شفافیت برای ارتباطات داخلی  شما بسیار مهم است زیرا باعث اعتماد، پاسخگویی و گفتگوی آزاد می شود. اگر تیم شما احساس کنند برخی مسائل به آنها گفته نمی شود، ممکن است از پرسیدن سوال و بیان نظرات خود در مورد این مسائل ترس داشته باشند. البته نمی توان همه اطلاعات را در دسترس همه قرار داد، اما حفظ شفافیت می تواند تأثیرات چشمگیری در هماهنگی و روابط درون شرکت شما داشته باشد.


13. با استفاده از رسانه های اجتماعی، در کارکنان ایجاد انگیزه کنید


در واقع عدم استفاده از رسانه های اجتماعی در محل کار مثل استفاده نکردن از تلفن یا ایمیل است.


رایان هولمز، بنیانگذار و مدیرعامل Hootsuite
 

ما می دانیم که شما به چه فکر کنید: "رسانه های اجتماعی جایی در محل کار ندارند." با این حال، باید بگوییم استفاده از رسانه های اجتماعی در محل کار به کارکنان انگیزه می دهد. از اعضای تیم بخواهید عکس هایی از کار و تفریح خود در دفتر را در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و ... به اشتراک بگذارند و صفحه رسمی شرکت را تگ کنند. نه تنها برای تعامل و روحیه کارکنان، بلکه به شما کمک می کند تا بهتر و بیشتر دیده شوید.


14. اخبار، رویداهای صنعت و دیدگاه های مختلف را به اشتراک بگذارید


اگر به مردم اطلاعات ندهید، آنها به دنبال پر کردن شکاف و خلاء خواهند بود.


کارلا اودل، مدیر عامل، مرکز تولید و کیفیت آمریکا


تیم شما فقط بخشی از یک شرکت نیست، آنها بخشی از یک صنعت هستند. تمام اعضای تیم باید از مدیر عامل شرکت گرفته تا طراح وب به روز باشند. آنها را تشویق کنید تا اخبار، روند بازار، نظرات و سایر تارهای مربوط به صنعت را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. همانند شماره 6، شما به اعضای تیم القا می کنید که در کاری بزرگ مشارکت می کنند و آنها عامل تغییر و محرک های قدرتمندی هستند.


15. از ارتباطات داخلی برای معرفی و تحسین موفقیت کارکنان استفاده کنید


شناخت منبع کمی نیست و تمام نشدنی است.


سوزان ام. هیتفیلد، کارشناس منابع انسانی About.com
 

کمترین تحسین می تواند بسیار کمک کند، خصوصاً در عصری که کارکنان می خواهند احساس ارزشمند بودن کنند. یک نظرسنجی در سال 2012 توسط انجمن روانشناسی آمریکا نشان داد کارکنانی که احساس ارزشمند بودن می کنند "سطح بالاتری از تعامل، رضایت و انگیزه را گزارش می کنند"، بنابراین قطعاً چیزی است که ارزش سرمایه گذاری را دارد. این کار می تواند به سادگی اعلام موفقیت های فردی در داخل شرکت از طریق نرم افزار چت، خبرنامه داخلی یا کانالهای دیگر باشد. این بهترین روش نه تنها برای روحیه کارکنان بلکه برای بهره وری و رشد شرکت شما نیز مفید است.

16. یک تیم مشتری مدار با درنظر گرفتن علایق‌شان تشکیل دهید


بهترین راه برای کمک به اعضای تیم در تمرکز بر مشتری، مشتریان را سرذوق بیاورید.


آلیسون دیویس، مدیر عامل و بنیانگذار دیویس


آلیسون پیشنهاد می کند از بهترین شیوه های ارتباطات داخلی برای همسو سازی کارکنان با مشتریان استفاده کنید. "در صفحه خود تصاویر مربوط به مشتریان معمولی، چیزهایی که مورد پسند واقع شده و چیزهایی که مورد استقبال قرار نگرفته - از جمله برنامه های تلویزیونی که تماشا می کنند (Walking Dead یا Downton Abbey؟) و تنقلاتی را که دوست دارند، بارگذاری کنید. به این ترتیب، مشتریان سر ذوق می آیند و احساس می کنند به آنها توجه شده است. " این موضوعات را مرتباً با تیم خود به اشتراک بگذارید - در مکالمات، خبرنامه ها، یا حتی تصاویر دیجیتال در دفاتر خود.


17. کارکنان را با ارائه منابع و آموزش های لازم ارتقا دهید


کارکنان به همان اندازه که پیشرفت و موفقیت‌شان برای‌شان مهم است، تمایل دارند در رابطه با شرکت اطلاعات کسب کنند. منابع خود را در اختیار شرکت خود قرار دهید تا کارکنان فرصت‌های عالی را از دست ندهند.


Belén Alemán ، مدیر برنامه یادگیری و توسعه Meltwater سانفرانسیسکو


ارتباطات داخلی باید به گونه ای باشد که تمام منابع در دسترس کارکنان باشند که می تواند شامل مواردی از بیمه درمانی پایه و برنامه های 401K گرفته تا سمینارهای تحت حمایت شرکت، فرصت های آموزشی خارج از سایت و کارگاه های مهارت آموزی باشد. برای انتقال خبر، از ترکیبی از ایمیل، چت، وبلاگ های داخلی یا جلسات تیمی حضوری استفاده کنید. با تشویق کارکنان برای سرمایه گذاری در رشد و پیشرفت شخصی و شغلی خود از طریق شرکت، همه اعضا در دراز مدت سود می برند.


18. مثل یک بازاریاب فکر کنید


وقت آن رسیده است که ارتباط دهندگان مانند بازاریابان فکر کنند و اطلاعات درست را در زمان مناسب از طریق کانال مناسب به کارکنانی که به این اطلاعات نیاز دارند، ارائه دهند.


شل هولتز، مدیر و مدافع ارتباطات داخلی


گاهی اوقات ارتباطات کارکنان فکری است که دیر به ذهن انسان می زسد – بودجه ای باید صرف این کار کرد صرف هزینه های تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی. یکی از بارزترین نمونه ها، فقدان ابزار پیشرفته برای کالاهای داخلی است. همکاران ما در بازاریابی قادرند پیام ها و اطلاعات را بر اساس معیارهای مختلف در اختیار افراد دهند، اما اغلب همه یکسان هستند.


ما با استفاده از اطلاعات باید بدانیم که کارکنان به چه چیزهایی نیاز دارند و چه زمانی به آنها احتیاج دارند. حداقل یک دهه پیش، صفحه اصلی اینترانت IBM حاوی اطلاعاتی درباره کارهایی بود که در آن روز کارکنان انجام می دادند و منابعی را در اختیار کارکنان قرار می داد که در انجام کارهای‌شان به آنها کمک می کرد. امروزه، این نوع ارتباطات باید از طریق کانال ها تسهیل شود- با داده هایی که به ما امکان می دهد محتوای مربوطه را در اختیار کارکنانی قرار دهیم که به آنها نیاز دارند.


اگر بخواهیم بودجه لازم را برای ارائه این نوع تجربه به کارکنان تأمین کنیم، باید این مفهوم را به رهبری واگذار کنیم تا بدین ترتیب اینترانت قدیمی مجدد راه اندازی شود. ما باید متعهد شویم که همان ارتباطی که بازاریابان با مشتری دارند، با کارکنان داشته باشیم.
 

 

 

 

نویسنده:  Jessica Ellspermann

مرجع انگلیسی: www.publicrelationstoday.com

مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 نکته برای شفاف‌سازی انتظارات روابط‌عمومی در ارتباط با مشتریان


  انتصاب مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران


  ویژه‌برنامه بزرگداشت روز جهانی روابط‌عمومی در کلاب‌هاوس "شارا"


  دیدار رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با یار قدیمی پدر روابط‌عمومی ایران


  نجف محمودی از فعالان روابط‌عمومی به رحمت ایزدی پیوست


  کسب رتبه برتر روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در انتشار خبر


  یکشنبه های روابط عمومی منطقه ۲۱ در معاونت مالی و اقتصاد شهری برگزار شد


  انتصاب سرپرست اداره روابط عمومی دانشگاه یاسوج


  رئیس و نایب رئیس هیات مدیره کانون روابط عمومی خانه تئاتر معرفی شدند


  نترسید، هوش مصنوعی کمک می‌کند تا نتایج و پیامدهای روابط‌عمومی و بازده سرمایه‌گذاری برای شما مشخص شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: روابط‌عمومی و دو رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی