درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 مهر 1400 - 02:18   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

تکنیک ساندویچ چیست؟

  تکنیک ساندویچ چیست؟


ادامه ادامه مطلب دو

تقویم روز ارتباطات/  نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


ادامه ادامه مطلب سه

آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌

  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!
  6 درس مثبت روابط عمومی
  تکنیک ساندویچ چیست؟
  ایران، گرگ قبرستان می خواهد!
  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌
  مرجعیت صداوسیما به عنوان مهم‌ترین منبع کسب اخبار طی سالهای اخیر کاهش یافته است
  بنیادگذار تریبون مردم که اعلام کرد انقلاب فرانسه نتوانست به وعده اش؛ تأمین عدالت اقتصادی عمل کند اعدام شد
  رشد 48 درصدی درآمد توسعه دهنده ها
  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!
  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45229صفحه نخست » جهان روابط عمومیچهارشنبه، 14 آبان 1399 - 16:13
توسعه روابط‌عمومی در اثنای جنگ جهانی دوم
روابط عمومی در مؤسسات صنعتی آمریکا در دوران جنگ جهانی دوم هدفش بالا بردن میزان تولید و جلب همکاری کارگران و جلوگیری از تعلل و مسامحه و غیبت آنان بود. این وضعیت به اضافه قانون مالیات برسود که در زمان جنگ مورد عمل بود باعث شد که مؤسسات صنعتی بیش از پیش به فکر تأسیس اداره مستقل روابط عمومی در داخل مؤسسات خود بیفتند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| جنگ جهانی دوم تغییرات وسیع و سریع‌تری در میحط اجتماعی آمریکا بوجود آورد و همین تغییرات آهنگ پیشرفت روابط‌عمومی را سریعتر ساخت. این بار نیز دولت آمریکا پیشقدم شد و برای آگاه ساختن مردم از اوضاع و احوال زمان جنگ و تفسیر و توضیح سیاست آمریکا و جلب حمایت و پشتیبانی مردم اداره ای بنام اداره جنگی آمریکا تأسیس کرد که کمیته جرج کریل با مقایسه با این اداره سازمان بسیار حقیر محسوب می شد.


ریاست اداره اطلاعات جنگی آمریکا را «المردیوس» روزنامه نویس معروف به عهده داشت وی با تدابیر خود به پیشرفت روابط عمومی کمک شایانی نمود و عده زیادی مأمور روابط عمومی تربیت کرد و اصول فنی این حرفه را گسترش داد. از آن پس عده زیادی به این حرفه رو آوردند.


روابط عمومی در مؤسسات صنعتی آمریکا در دوران جنگ جهانی دوم هدفش بالا بردن میزان تولید و جلب همکاری کارگران و جلوگیری از تعلل و مسامحه و غیبت آنان بود. این وضعیت به اضافه قانون مالیات برسود که در زمان جنگ مورد عمل بود باعث شد که مؤسسات صنعتی بیش از پیش به فکر تأسیس اداره مستقل روابط عمومی در داخل مؤسسات خود بیفتند.

 

اوراق قرضه نیز منتشر شد و فروش آنها احتیاج به فعالیت‌‌های روابط عمومی داشت. حفظ اجناس و کالاها و آماده نگاه داشتن نیروی کارگران هم احتیاج به فعالیت‌های روابط عمومی داشت علاوه بر این پاره‌ای از کالاها جیره‌بندی شده است. اجرای جیره بندی و حفظ روحیه سربازان در جبهه‌های جنگ و حفظ روحیه سربازانی که در داخله امریکا به خدمت مشغول بودند از مسائلی بود که بدون کمک روابط عمومی انجام نمی‌یافت.


همه این تحولات ایجاب می کرد که کوشش‌های دامنه داری در زمینه روابط عمومی بعمل آید و در زمان جنگ انتشارات سازمان های دولتی و مؤسسات خصوصی برای جلب همکاری کارمندان توسعه فراوان یافت. در رسته‌های مختلف قوای مسلح آمریکا عده زیادی از مردان وزنان برای عهده دار شدن وظایف روابط عمومی تربیت شدند.

 

کارشناسان عده زیادی از مردان و زنان برای عهده دار شدن وظایف روابط عمومی تربیت شدند. کارشناسان مجرب روابط عمومی در این دوره مواجه با مشکلات و فرصت‌های جدید شدند. موفقیت آنها در مبارزه با مشکلات و استفاده از فرصت ها باعث شد که حرفه روابط عمومی در آمریکا رونق فراوان پیدا کند.


از زمان جنگ جهانی دوم آهنگ پیشرفت روابط عمومی در آمریکا بیش از پیش سریعتر شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین دوره فوق لیسانس روزنامه نگاری


  ده‌ آزمون‌ درست‌نویسی‌ شرح‌ عکس‌ ‌


  آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌


  آنچه باید بدانیم!/ تهیه‌ فیلم‌ مستند کوتاه‌


  6 درس مثبت روابط عمومی


  15 توصیه کاربردی به منظور ایجاد محتوای جذاب


  روابط عمومی دو


  نقش دولت جدید برای انتخاب مدیران روابط‌عمومی چیست؟


  تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!


  روابط عمومی‌های ناکارآمد، در نادیده شدن موفقیت‌های مدیریتی و اجرایی، حرفه‌ای‌‌اند!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی