درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 05:34   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45220صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 14 آبان 1399 - 08:12
در سال 2021 تهاجمی عمل کنیم نه تدافعی
هر چند خیلی سخت است که باور کنیم بحران های سال آینده بیش از امسال باشد، باید آمادگی لازم برای محافظت از سازمان در برابر آسیب ها را داشته باشیم. بهتر است در سال 2021 تهاجمی عمل کنیم نه تدافعی.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| سازمان ها در زمان وقوع بحران چطور می توانند به جای اینکه تدافعی عمل کنند، تهاجمی عمل کنند؟

اعتراف... شرکت ما که متخصص در زمان بحران است، بحران های سال 2020 را نادیده گرفته است. واقعا چه کسی مقصر است؟ هر چند در ژانویه پیش بینی می کردیم که سال 2020، "سال بحران" خواهد بود، با بحران هایی مواجه شدیم که بزرگی و شدت آن را درک نکرده بودیم.

از ابتدای ماه مارس، بسیاری از کسب و کارها و سازمان هایی که تحت تاثیر بحران قرار گرفته اند (تعاونی‌های اعتبار، پرستاری، مراقبت های بهداشتی، املاک و مستغلات، غذا و نوشیدنی، رستوران ها) از ReputationUs درخواست کرده اند تا برای عبور از این طوفان پیش بینی نشده با آنها شریک شود.

به نظر می رسید این تغییرات، تعاونی های اعتبار را با موجی از بحران مواجه کند و برای آنها مشکلات مالی ایجاد نماید. وقتی با قصد حمایت از آنها و جبران خسارت ها و آسیب هایی که به آنها وارد شده بود با آنها همراه شدیم، متوجه شدیم که در راستای مدیریت بحران، دو نوع سازمان وجود دارد؛

1) سازمان هایی که آمادگی لازم داشته اند،
2) سازمان هایی که آمادگی مدیریت بحران را نداشته اند.

عملکرد تهاجمی در زمان بحران نه تدافعی

به طور معمول، وقتی بحران بر شرکتی تحمیل می شود، رهبران به دفاع می پردازند. آنها اغلب این سوالات را مطرح می سازند:

• چه اتفاقی افتاد؟
• کی اتفاق افتاد؟
• چرا این اتفاق افتاد؟
• چه کسی تحت تأثیر قرار می گیرد؟
• چگونه تحت تأثیر قرار می گیرند؟
• چه کسی مسئول است؟
• آیا می توان از این حادثه جلوگیری کرد؟
• وضعیت چگونه مورد رسیدگی قرار گرفته است؟

هر چند این سوالات در زمان بحران مطرح می شوند، با این حال سازمان ها می کوشند رویکردی پیشگیرانه را دنبال کنند و به آینده فکر کنند و بحران بعدی را پیش بینی کنند.

سوالات پیش بینی کننده وقوع بحران عبارتند از:
• بحران بعدی که می تواند به تعاونی اعتبار آسیب برساند چه می تواند باشد؟
• بیشتر از چه سمتی در معرض آسیب هستیم؟
• چه اتفاقی ممکن است بیفتد؟
• چه کسی یا چه افرادی آسیب پذیرتر هستند و ممکن است در زمان بروز بحران بعدی تحت تأثیر قرار بگیرند؟
• خطرات و چالش هایی که شهرت و اعتبار ما را تحت تاثیر قرار می دهد، کدامند؟

پیش بینی بحران بعدی کار یک نفر نیست، بلکه این یک کار گروهی است. ما با تمام بخش های سازمان ها مشورت می کنیم (منابع انسانی، فناوری اطلاعات، روابط‌عمومی، بازاریابی و هیئت مدیره) تا لیستی از توانایی هایشان را در اختیار ما قرار دهند تا از این طریق به بقای سازمان ها کمک کرده باشیم.

برای هر بخش، این سوالات مطرح می شود تا توانایی هر بخش در زمان بحران مورد ارزیابی قرار گیرد:
• برخی از موارد موجود و بالقوه که در سال 2021 پیش بینی می کنید چیست؟
• چرا شما معتقدید که اینها مسائل مهمی هستند؟
• توصیه هایی در مورد چگونگی رسیدگی به آنها دارید؟

آمادگی برای سال 2021
 

هر چند خیلی سخت است که باور کنیم بحران های سال آینده بیش از امسال باشد، باید آمادگی لازم برای محافظت از سازمان در برابر آسیب ها را داشته باشیم. بهتر است در سال 2021 تهاجمی عمل کنیم نه تدافعی.
 

منبع: www.publicrelationstoday.com

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد