درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 شهریور 1402 - 08:50   

فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد

  فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شد

  مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی

  فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی

  روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی، پاشنه آشیل اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی است
  شرکت‌های بزرگ فناوری می گویند مقررات هوش مصنوعی لازم است
  اهمیت پذیرش و یادگیری از اتفاقات ناگوار زندگی/ آنچه که انکار می‌کنید، شما را شکست می‌دهد
  PR Newswire اولین محصول اشتراک‌گذاری اجتماعی را منتشر کرد
  روابط‌عمومی‌ ورزشی و پتانسیل حضور رونالدو در ایران
  سنگاپور آتش‌نشانان را با عینک هوش مصنوعی مسلح می‌کند
  روز جهانی پاک‌سازی زمین و نقش ارتباطات و روابط‌عمومی
  گردهمایی دو روزه مدیران روابط‌عمومی منطقه یک سازمان دامپزشکی کشور
  برگزاری آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره ها و مسابقات روابط‌عمومی و آموزش همگانی در سال 1402
  شایستگی روابط‌عمومی در سازمان‌ها و سندروم شیشه خیارشور
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45220صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 14 آبان 1399 - 08:12
در سال 2021 تهاجمی عمل کنیم نه تدافعی
هر چند خیلی سخت است که باور کنیم بحران های سال آینده بیش از امسال باشد، باید آمادگی لازم برای محافظت از سازمان در برابر آسیب ها را داشته باشیم. بهتر است در سال 2021 تهاجمی عمل کنیم نه تدافعی.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| سازمان ها در زمان وقوع بحران چطور می توانند به جای اینکه تدافعی عمل کنند، تهاجمی عمل کنند؟

اعتراف... شرکت ما که متخصص در زمان بحران است، بحران های سال 2020 را نادیده گرفته است. واقعا چه کسی مقصر است؟ هر چند در ژانویه پیش بینی می کردیم که سال 2020، "سال بحران" خواهد بود، با بحران هایی مواجه شدیم که بزرگی و شدت آن را درک نکرده بودیم.

از ابتدای ماه مارس، بسیاری از کسب و کارها و سازمان هایی که تحت تاثیر بحران قرار گرفته اند (تعاونی‌های اعتبار، پرستاری، مراقبت های بهداشتی، املاک و مستغلات، غذا و نوشیدنی، رستوران ها) از ReputationUs درخواست کرده اند تا برای عبور از این طوفان پیش بینی نشده با آنها شریک شود.

به نظر می رسید این تغییرات، تعاونی های اعتبار را با موجی از بحران مواجه کند و برای آنها مشکلات مالی ایجاد نماید. وقتی با قصد حمایت از آنها و جبران خسارت ها و آسیب هایی که به آنها وارد شده بود با آنها همراه شدیم، متوجه شدیم که در راستای مدیریت بحران، دو نوع سازمان وجود دارد؛

1) سازمان هایی که آمادگی لازم داشته اند،
2) سازمان هایی که آمادگی مدیریت بحران را نداشته اند.

عملکرد تهاجمی در زمان بحران نه تدافعی

به طور معمول، وقتی بحران بر شرکتی تحمیل می شود، رهبران به دفاع می پردازند. آنها اغلب این سوالات را مطرح می سازند:

• چه اتفاقی افتاد؟
• کی اتفاق افتاد؟
• چرا این اتفاق افتاد؟
• چه کسی تحت تأثیر قرار می گیرد؟
• چگونه تحت تأثیر قرار می گیرند؟
• چه کسی مسئول است؟
• آیا می توان از این حادثه جلوگیری کرد؟
• وضعیت چگونه مورد رسیدگی قرار گرفته است؟

هر چند این سوالات در زمان بحران مطرح می شوند، با این حال سازمان ها می کوشند رویکردی پیشگیرانه را دنبال کنند و به آینده فکر کنند و بحران بعدی را پیش بینی کنند.

سوالات پیش بینی کننده وقوع بحران عبارتند از:
• بحران بعدی که می تواند به تعاونی اعتبار آسیب برساند چه می تواند باشد؟
• بیشتر از چه سمتی در معرض آسیب هستیم؟
• چه اتفاقی ممکن است بیفتد؟
• چه کسی یا چه افرادی آسیب پذیرتر هستند و ممکن است در زمان بروز بحران بعدی تحت تأثیر قرار بگیرند؟
• خطرات و چالش هایی که شهرت و اعتبار ما را تحت تاثیر قرار می دهد، کدامند؟

پیش بینی بحران بعدی کار یک نفر نیست، بلکه این یک کار گروهی است. ما با تمام بخش های سازمان ها مشورت می کنیم (منابع انسانی، فناوری اطلاعات، روابط‌عمومی، بازاریابی و هیئت مدیره) تا لیستی از توانایی هایشان را در اختیار ما قرار دهند تا از این طریق به بقای سازمان ها کمک کرده باشیم.

برای هر بخش، این سوالات مطرح می شود تا توانایی هر بخش در زمان بحران مورد ارزیابی قرار گیرد:
• برخی از موارد موجود و بالقوه که در سال 2021 پیش بینی می کنید چیست؟
• چرا شما معتقدید که اینها مسائل مهمی هستند؟
• توصیه هایی در مورد چگونگی رسیدگی به آنها دارید؟

آمادگی برای سال 2021
 

هر چند خیلی سخت است که باور کنیم بحران های سال آینده بیش از امسال باشد، باید آمادگی لازم برای محافظت از سازمان در برابر آسیب ها را داشته باشیم. بهتر است در سال 2021 تهاجمی عمل کنیم نه تدافعی.
 

منبع: www.publicrelationstoday.com

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان ارسال آثار به هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی منتشر شد


  هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی‌: تا 10 مهر فرصت ارسال آثار باقی است


  رونالدو و دیپلماسی ورزشی


  شایستگی روابط‌عمومی در سازمان‌ها و سندروم شیشه خیارشور


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  تکرار یک تحدید؛ «پروانه روزنامه‌نگاری»


  حامد بلخاری مدیر روابط‌عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران شد


  گردهمایی دو روزه مدیران روابط‌عمومی منطقه یک سازمان دامپزشکی کشور


  برگزاری آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره ها و مسابقات روابط‌عمومی و آموزش همگانی در سال 1402


  ‍ انتشار شماره ۱۶۰ «مدیریت ارتباطات»


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی/ هوش مصنوعی مولد و روابط‌عمومی: آینده ارتباطات