درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 23:39   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45161صفحه نخست » شنبه، 10 آبان 1399 - 00:33
تعریف عقیده عمومی – گروه – اجتماع
فشار افکار عمومی مانند فشار جو است. جو را نمی توان دید ولی فشار آن را در هر سانتی متر مربع می توان احساس کرد و اندازه گرفت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اصطلاح افکار عمومی ترجمه دو کلمه انگلیسی (Public Opinion) است و معنی تحت اللفظی آن عقیده عمومی است. عقیده با افکار عمومی به قالب تعریف نمی آید. شرح و وصف و اندازه‌گیری آن بسیار دشوار می باشد و خود نیز بچشم دیده نمی شود معهذا قدرت و نفوذ آن بآسانی احساس می گردد.

 

یکی از دانشمندان در این باره چنین گفته است: «فشار افکار عمومی مانند فشار جو است. جو را نمی توان دید ولی فشار آن را در هر سانتی متر مربع می توان احساس کرد و اندازه گرفت.»


همه درباره قدرت و نفوذ افکار عمومی اتفاق نظر دارند ولی تعریفی درباره افکار عمومی وجود ندارد که مورد قبول عموم باشد و همچنین درباره چگونگی تشکیل و تکوین افکار عمومی نظریه‌ای که مورد پسند عموم باشد وجودندارد. «اسکات کاتلیپ» می نویسد: « باید با افکار عمومی روبرو شد و آن را شناخت و به مقتضای آن عمل کرد. افکار عمومی محیطی روانی پدید می آورد که در آن محیط سازمانها یا رونق و رواج پیدا می‌‌کنند و یا محو و نابود می شوند.»


همان مؤلف می‌نویسد هیچکس در جهان بهتر از «لرد برایس» (Lord Brice) افکار عمومی را شرح وصف نکرده است.

 

سپس وی جمله‌های زیر را از کتاب لرد برایس نقل می کند:


«افکار عمومی مجموعه ای از مفاهیم و معتقدات و تصورات ذهنی و تعصبات و آمال و آرزوهای جورواجور و مختلف است. افکار عمومی در هم و پیچیده و فاقد پیوستگی و شکل و فرم است و روزبروز و هفته به هفته تغییر می کند. اما در میان این جور واجوری و در هم برهمی افکار هر موضوع و مسئله‌ای که پیش می‌آید و کسب اهمیت می کند افکار نسبت به آن موضوع و مسئله بتدریج روشن می گردد و قوت و توانائی پیدا می کند تا آنجا که در این جریان نظرات و یا مجموعی از نظرات مربوط بهم پیدا می شود که دارای شکل و فرم مخصوص می باشند. هر یک از این نظرات را گروهی از افراد کشور پیروی و طرفداری می کنند. قدرت نفوذ چنین نظرات را وقتی که اکثریت فاحشی از افراد پیرو آن باشند ما در مکالمات خود افکار عمومی می نامیم.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
فرزاد
| 1401/7/1 - 14:33 |     0     0     |
در این مقاله میخوانیم : یکی از دانشمندان در این باره چنین گفته است: «فشار افکار .... !!!
یکی از دانشمندان ؟؟؟؟؟ این طریق مقاله نویسی مدرنه؟؟ یه جایی سخن این دانشمند رو خواندید!! اما اسمش رو ندیدید؟؟؟ یکی از دانشمندان ؟؟؟ دانشمند در هزار سال پیش زندگی میکرده ؟؟ معاصره ؟؟؟ در چه رشته ای دانشمنده؟؟؟


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد