درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 آذر 1401 - 01:32   

فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد

  فراخوان مقاله و ثبت‌نام نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

اختلاف بین توییتر و اپل، دو کمپانی عظیم آمریکایی، بالا گرفت

  اختلاف بین توییتر و اپل، دو کمپانی عظیم آمریکایی، بالا گرفت


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی‌ دانشگاه علم و صنعت

  انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی‌ دانشگاه علم و صنعت


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد

  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سرپرست جدید روابط‌عمومی‌ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی منصوب شد
  مدیر روابط‌عمومی‌ سازمان آب و برق خوزستان با مدیرکل صدا و سیمای استان خوزستان دیدار کرد
  حکایت همچنان باقی است
  گزینه‌هایی برای خبرنگارانی که با توییتر خداحافظی می کنند 
  اختلاف بین توییتر و اپل، دو کمپانی عظیم آمریکایی، بالا گرفت
  روابط‌عمومی شرکت گاز استان ایلام حائز رتبه برتر شد
  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ دانشگاه پیام نور لرستان
  قابل توجه روابط‌عمومی‌های شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت
  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد
  ماجرای فیلم جنجالی یک خبرنگار به مجلس کشید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45161صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیشنبه، 10 آبان 1399 - 00:33
تعریف عقیده عمومی – گروه – اجتماع
فشار افکار عمومی مانند فشار جو است. جو را نمی توان دید ولی فشار آن را در هر سانتی متر مربع می توان احساس کرد و اندازه گرفت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اصطلاح افکار عمومی ترجمه دو کلمه انگلیسی (Public Opinion) است و معنی تحت اللفظی آن عقیده عمومی است. عقیده با افکار عمومی به قالب تعریف نمی آید. شرح و وصف و اندازه‌گیری آن بسیار دشوار می باشد و خود نیز بچشم دیده نمی شود معهذا قدرت و نفوذ آن بآسانی احساس می گردد.

 

یکی از دانشمندان در این باره چنین گفته است: «فشار افکار عمومی مانند فشار جو است. جو را نمی توان دید ولی فشار آن را در هر سانتی متر مربع می توان احساس کرد و اندازه گرفت.»


همه درباره قدرت و نفوذ افکار عمومی اتفاق نظر دارند ولی تعریفی درباره افکار عمومی وجود ندارد که مورد قبول عموم باشد و همچنین درباره چگونگی تشکیل و تکوین افکار عمومی نظریه‌ای که مورد پسند عموم باشد وجودندارد. «اسکات کاتلیپ» می نویسد: « باید با افکار عمومی روبرو شد و آن را شناخت و به مقتضای آن عمل کرد. افکار عمومی محیطی روانی پدید می آورد که در آن محیط سازمانها یا رونق و رواج پیدا می‌‌کنند و یا محو و نابود می شوند.»


همان مؤلف می‌نویسد هیچکس در جهان بهتر از «لرد برایس» (Lord Brice) افکار عمومی را شرح وصف نکرده است.

 

سپس وی جمله‌های زیر را از کتاب لرد برایس نقل می کند:


«افکار عمومی مجموعه ای از مفاهیم و معتقدات و تصورات ذهنی و تعصبات و آمال و آرزوهای جورواجور و مختلف است. افکار عمومی در هم و پیچیده و فاقد پیوستگی و شکل و فرم است و روزبروز و هفته به هفته تغییر می کند. اما در میان این جور واجوری و در هم برهمی افکار هر موضوع و مسئله‌ای که پیش می‌آید و کسب اهمیت می کند افکار نسبت به آن موضوع و مسئله بتدریج روشن می گردد و قوت و توانائی پیدا می کند تا آنجا که در این جریان نظرات و یا مجموعی از نظرات مربوط بهم پیدا می شود که دارای شکل و فرم مخصوص می باشند. هر یک از این نظرات را گروهی از افراد کشور پیروی و طرفداری می کنند. قدرت نفوذ چنین نظرات را وقتی که اکثریت فاحشی از افراد پیرو آن باشند ما در مکالمات خود افکار عمومی می نامیم.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
فرزاد
| 1401/7/1 - 14:33 |     0     0     |
در این مقاله میخوانیم : یکی از دانشمندان در این باره چنین گفته است: «فشار افکار .... !!!
یکی از دانشمندان ؟؟؟؟؟ این طریق مقاله نویسی مدرنه؟؟ یه جایی سخن این دانشمند رو خواندید!! اما اسمش رو ندیدید؟؟؟ یکی از دانشمندان ؟؟؟ دانشمند در هزار سال پیش زندگی میکرده ؟؟ معاصره ؟؟؟ در چه رشته ای دانشمنده؟؟؟


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی‌؛ بیم ها و امیدها


  سومین هم‌اندیشی روابط عمومی‌های سازمان و مدیران شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر


  وضعیت رسانه‌ها در ولایات مرکزی افغانستان از پس از قدرت‌گیری دوباره طالبان


  روابط عمومی‌های برتر استان ایلام معرفی شدند


  فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد


  تصاویر جالب زنان در پوستر‌های جنگ جهانی دوم


  ماجرای فیلم جنجالی یک خبرنگار به مجلس کشید


  قابل توجه روابط‌عمومی‌های شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت


  حکایت همچنان باقی است


  انتصاب مدیر روابط‌عمومی‌ دانشگاه پیام نور لرستان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین "جشنواره مردم‌داری ایران" منتشر شد