شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| رشد و توسعه اینترنت باعث تغییر در روش های دریافت اطلاعات، مشارکت و تعامل با برندها و رسانه ها شده است. بازاریابی دیجیتال و روابط عمومی دو حوزه ای هستند که با هم کار می کنند. برای موفقیت در بازار کسب و کار جهانی کنونی، برندها می بایست بهترین روش های سنتی روابطعمومی را با روش های بازاریابی مدرن آنلاین ترکیب کنند.
متخصصان روابط عمومی می بایست با تمام ابزارهای دیجیتال مرتبط مانند اپلیکیشن های موبایل، کانال های رسانه اجتماعی، بلاگ ها، SEO و بازاریابی ایمیل آشنا باشند. حال باید ببینیم که چرا روابط عمومی سنتی و بازاریابی دیجیتال در سال 2020 با هم ترکیب می شوند و چگونه این امر رخ می دهد.
در سال 2020، روابط عمومی و بازاریابی دیجیتال چطور می توانند به شما کمک کنند
روابط عمومی به برندها کمک می کند تا تصویر مثبتی از خود نشان دهند و آوازه و اعتبار خود را حفظ کنند. این کار با ارائه تصویری مثبتی در رسانه ها انجام می شود. روابط عمومی به کسب و کارها کمک می کند تا بتوانند مشتری را بدون فروش اجناس و ارائه خدمات جذب کنند.
روابط عمومی سنتی با کانال هایی مانند رسانه های مطبوعاتی، انتشارات، تلویزیون و رادیو سر و کار دارد. از سوی دیگر، روابط عمومی دیجیتال با مطبوعات از طریق کانال های دیجیتال مانند وبسایت ها، بلاگ ها، رسانه های اجتماعی، مشارکت اینفلوئنسرها و غیره در اتباط است.
بازاریابی دیجیتال از طریق کانال های دیجیتالی آنلاین (موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، ایمیل و غیره) برند شما را به مشتریان معرفی می کند و ارتباط شما را با آنها تسهیل می بخشد. هر چقدر قلمرو بازاریابی دیجیتال کامل تر می شود، موتورهای جستجو به سختی می توانند اطلاعات را رتبه بندی کنند. بنابراین برندهای دیجیتال می بایست مدام استراتژی های خود را به روز کنند تا همچنان به بقای خود ادامه دهند.
مزایای ترکیب روابط عمومی سنتی با بازاریابی دیجیتال
به نظر می رسد روابط عمومی سنتی و بازاریابی دیجیتال به یکدیگر مرتبط نباشند، به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها همچنان تیم های روابط عمومی و بازاریابی دیجیتال را از هم تفکیک می کنند و برای هر کدام اهداف و بودجه ای جداگانه درنظر می گیرند. با این حال بسیاری از کسب و کارها دریافته اند که روابط عمومی و بازاریابی دیجیتال بهتر می توانند با یکدیگر همکاری کنند، چرا که اهداف مشترکی دارند.
به عنوان مثال هدف روابط عمومی این است که تصویر برند شما را به مخاطبان معرفی کند. بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا این کار را از طریق وبلاگ ها انجام دهید. ارسال ایمیل نیز گزینه خوبی برای تاثیرگذاری بر مخاطبان است.
کسانی که تا امروز روابط عمومی و بازاریابی دیجتال را به هم وابسته نمی دانند، فرصت های زیادی را از دست می دهند، فرصت هایی از قبیل دسترسی به مشتریان و ناشران، تسهیل در افزایش درآمد و افزایش درک مخاطبان نسبت به برند.
نویسنده: Sally Norton
Sep 23, 2020
www.publicrelationstoday.com
منبع: شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)
|