درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 13:13   

نظرسنجی بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران: دور دوم آغاز شد

  نظرسنجی بررسی وضعیت هوش مصنوعی در روابط‌عمومی ایران: دور دوم آغاز شد


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد

  نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
  کلود در رتبه‌بندی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مقام اول را به دست آورد
  نظرسنجی گالوپ: اکثر آمریکایی‌ها اکنون با اقدام اسرائیل در غزه مخالفند
  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها
  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید
  خداحافظی شارون گلدمن از ونتوربیت و دنیای هوش مصنوعی
  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم
  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44810صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 14 مهر 1399 - 13:40
تقویت خلاقیت در تیم های بازاریابی و روابط عمومی
بدون تردید برخی از بازاریاب ‎ها و کارشناس‎ های روابط عمومی به طور طبیعی دارای انگیزه و توانایی فعالیت خلاقانه هستند. با این حال چنین امری برای تمام اعضای تیم های بازاریابی و روابط عمومی قابل ملاحظه نیست بنابراین نیاز به تقویت توانایی خلاقیت این دسته از کارمندان به شدت احساس می ‎شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مشاهده فعالیت تیم های بازاریابی و روابط‌عمومی در شرکت ‎های مختلف همیشه جذاب است. اگر شما نسبت به این نکته توجه نشان دهید، فعالیت یکسان و مشابه بسیاری از تیم های بازاریابی و روابط عمومی نظرتان را جلب خواهد کرد. متاسفانه امروزه عنصر خلاقیت در عرصه کسب و کار به ندرت یافت می ‎شود. همین امر تفاوت میان برندهای موفق و شکست‎ خورده را تعیین می‎ کند.

بدون تردید برخی از بازاریاب ‎ها و کارشناس‎ های روابط عمومی به طور طبیعی دارای انگیزه و توانایی فعالیت خلاقانه هستند. با این حال چنین امری برای تمام اعضای تیم های بازاریابی و روابط عمومی قابل ملاحظه نیست بنابراین نیاز به تقویت توانایی خلاقیت این دسته از کارمندان به شدت احساس می ‎شود.

 

در مقاله کنونی هدف اصلی بررسی برخی از راهکارهای ساده برای تقویت توانایی خلاقیت کارمندان است. در ادامه نکات موردنظر را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1. مطالعه، مشاهده و الگوبرداری

مطالعه یکی از نکات مهم برای موفقیت در عرصه بازاریابی و روابط عمومی است. بسیاری از تیم های فعال در حوزه‎ های فوق به دلیل کاهش زمان‎ های لازم برای مطالعه و پژوهش در زمینه تخصصی ‎شان با فقدان ایده‎ های تازه مواجه می ‎شوند. بدون شک مشاهده افول تیم های بازاریابی و روابط عمومی موفق امر دشواری است.

 

تیم ارشد مدیران شرکت باید نسبت به تقویت انگیزه اعضای تیم بازاریابی و روابط عمومی برای مطالعه بهتر و دقیق ‎تر در زمان‎ های لازم اقدام نمایند. در غیر این صورت تاثیرگذاری بر روی آنها به شدت دشوار خواهد شد. متاسفانه امروزه برخی از برندها نسبت به این نکته مهم توجه لازم را ندارند بنابراین تیم های بازاریابی و روابط عمومی برای سال‎ های متمادی بدون ایجاد تغییرات در نحوه مطالعه شان به فعالیت ادامه می ‎دهند.

اگر مطالعه امر دشواری محسوب می ‎شود، یکی از ایده‎ های ساده ‎تر مربوط به مشاهده نحوه فعالیت دیگر برندهاست. نکته مهم در این میان توجه به برندهای بزرگ و موفق است. در غیر این صورت برندها با مشکلات بسیار زیادی برای مدیریت وضعیت برندشان مواجه خواهند شد. یادگیری نکات تازه از دیگر برندها همیشه ایده جذابی محسوب می ‎شود. این امر برای برندهای تازه تاسیس با تعداد اعضای اندک در تیم بازاریابی و روابط عمومی تاثیرگذارتر خواهد بود بنابراین باید همیشه از یادگیری نکات تازه از طریق مشاهده عملکرد دیگران استقبال کرد.

2. کنجکاوی در مورد تمام جزییات

برانگیختن احساس کنجکاوی اعضای تیم های بازاریابی و روابط عمومی بهترین راهکار برای تقویت توانایی ایده ‎پردازی خلاقانه در آنها خواهد بود. تمام کمپین های بازاریابی موفق در طول زمان با همین شیوه طراحی و روانه بازار شده‎ اند. شاید در نگاه نخست این امر دشواری‎ های بسیار زیادی برای برندها به ارمغان بیاورد، اما در صورت ترغیب کارمندان به صورت درست نتیجه فرآیند عالی خواهد بود.

توجه به نکات مختلف کسب و کار در حوزه‎ های مختلف دارای اهمیت است. به عنوان مثال، تیم های روابط عمومی باید نسبت به تمام اظهارنظرهای مشتریان کنجکاوی به خرج دهند. در غیر این صورت شرایط برای فعالیت آنها به شدت دشوار خواهد شد.

3. همکاری با شرکای خلاق

شراکت در زمینه کسب و کار از دیرباز مدنظر کارآفرینان بوده است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای بازاریاب ‎ها و کارشناس ‎های روابط عمومی نیز دارد. اگر تیم های موردنظر در زمینه فعالیت خلاقانه با مشکل مواجه هستند، باید به سرعت نسبت به همکاری با افراد یا سایر تیم های حرفه ‎ای اقدام نمایند. در غیر این صورت وضعیت به شدت دشواری برای بهبود عملکردشان خواهند داشت.

برخی از تیم های بازاریابی و روابط عمومی به دلیل تاخیر در زمینه همکاری با تیم های حرفه ای و یادگیری نکات تازه برای همیشه از عرصه کسب و کار حذف شده ‎اند. این نکته باید همیشه مدنظر بازاریاب ‎ها و به طور کلی تمام اعضای تیم های کاری قرار گیرد.

شراکت با دیگران اصول و قواعد خاصی دارد. اگر کسب و کارها به این نکته توجه نداشته باشند، به سرعت با مشکلاتی در زمینه ادامه همکاری مواجه خواهند شد. نگارش متن مربوط به همکاری در ابتدای شروع کار اهمیت بالایی دارد. اگر هیچ ‎کدام از طرفین نسبت به این موضوع مهارت بالایی ندارند، باید نگارش متن همکاری با کمک کارشناس‎ های خبره صورت گیرد. در غیر این صورت وضعیت کسب و کارها به شدت دشوار خواهد شد.

4. توجه به محیط اطراف

ایده گرفتن از محیط اطراف جذابیت ‎های خاص خود را دارد. بسیاری از برندها نسبت به این نکته توجه کافی ندارند. همچنین برخی از برندها نسبت به فعالیت مناسب و ایده‎ پردازی خلاقانه از مشتریان‎ شان کمک می ‎گیرند. تمام این نکته بستگی به میزان توجه برندها به محیط اطراف ‎شان دارد. برخی از برندها به طور مداوم محیط اطراف ‎شان را مورد بی‎ توجهی قرار می ‎دهند. بدون تردید در چنین شرایط نمی ‎توان انتظار همکاری مناسب مشتریان با برند را داشت.

نحوه تعامل و همکاری میان تیم های کاری مختلف دارای اهمیت بالایی است. برخی از برندها در این زمینه به طور مداوم با مشکل مواجه هستند. الگوبرداری از دیگر برندها در این زمینه همیشه راهکار مناسبی محسوب می‎ شود بنابراین اگر برند شما در زمینه همکاری با مشتریان مشکلات اساسی دارد، باید بازنگری اساسی در زمینه روابط عمومی یا دست ‎کم الگوبرداری از برندهای موفق نماید. در غیر این صورت مشکلات برند به طور مداوم ادامه خواهد یافت.

5. تقویت انعطاف ‎پذیر سازمانی

انعطاف ‎پذیری سازمانی اهمیت بسیار زیادی در زمینه فعالیت برندها دارد. متاسفانه برخی از برندها نسبت به ایجاد این نکته مهم بی ‎توجه هستند. اعضای تیم بازاریابی و روابط عمومی همیشه با خطر خستگی مفرط یا مشاهده روندهای تکراری و کاهش انگیزه مواجه هستند. اگر یک برند با شرایط موردنظر مواجه شد، باید به سرعت نسبت به بهبود وضعیت انعطاف ‎پذیری سازمانی اقدام نماید.

 

یکی از ساده ‎ترین نکات در زمینه تغییر ساعت ‎های کاری و امکان حضور براساس ساعت‎ های دلخواه اعضای تیم است. همچنین باید نسبت به امکانات در دسترس تیم های مختلف نیز توجه داشت. اگر امکانات یک تیم بسیار بیشتر از سایر تیم ها باشد، شمار بالایی از کارمندان انگیزه فعالیت ‎شان را از دست خواهند داد.
 

نویسنده: جودیت اولاری
مترجم: علی آل علی
منبع: prdaily
www.forsatnet.ir
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چند نمونه از تکنیک‌های تقویت شناختی


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد