درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 23:47   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44072صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 16 مرداد 1399 - 22:04
تحول در دنیای روزنامه نگاری
حسین طالبی مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو - این یک واقعیت شگفت آور است که دنیای ارتباطات به دلیل رسانه های اجتماعی به سرعت تکامل یافته اند و هنوز در حال تحول هستند. از روزنامه نگاری شهروندی گرفته تا فعالیت های اجتماعی، قلمرو رسانه های اجتماعی جهان را آنگونه که تا کنون بوده تغییر داده اند و ما برای درک بهتر آینده این حوزه، راهی جز افزایش آگاهی های خود نداریم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| روزنامه نگاری، انتشار اطلاعات به مردم است و به همه افراد این امکان را می دهد تا از وقایع در همه مناطق جهان آگاه شوند. این حرفه از روزنامه ها مکتوب آغاز شد، اما اکنون به روزنامه نگاری آنلاین، وبلاک نویسی و کانالهای مجازی تسری پیدا کرده است.
 

اخبار در رسانه های اجتماعی باعث شده است که اطلاعات غیر واقعی با اخبار واقعی ترکیب و در نتیجه تفکیک حقایق با خبرهای کاذب سخت و دشوار شود . اکنون بیش از آنچه که تصور کنیم یک پست در فضای مجازی به سرعت در سراسر جامعه گسترش می یابد و تا رسانه های رسمی بخواهند اصل موضوع را منتشر کنند پیامهای فضای مجازی تاثیر خود را بر روی مخاطبان که انبوهی از کاربران را تشکیل می دهند گذاشته است و کارکرد رسانه های جمعی و رسمی را انفعالی کرده است .

امروزه در ظاهر، مخاطبان با افزودن آگاهی های رسانه ای خود سعی در تحلیل اخبار و شناخت منبع انتشار دارند اما از طرفی ذهن سیال آنها بر مبنای تفکر خویش خوانده و نگرش قالبی خود هر آنچه را که با پس زمینه ذهنی او سازگار باشد و تاییدی بر باورهایش باشد می پذیرد. تا جایی که در بسیاری از اوقات "حقایق" ارائه شده مورد اعتراض قرار می گیرند.

نکته مهم اینجاست که رسانه ها و به ویژه خبرنگاران در این شرایط دوگانگی یا به عبارتی چند گانگی منابع خبری و پویایی مخاطبان چگونه می توانند اعتماد بخشی و اعتبار رسانه خود را حفظ کنند .

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در یک روز غیر تعطیل هنگام سفر به استانهای شمال کشور دقایق و یا ساعاتی داخل تونل توقف کرده باشد در این شرایط تلاش می کنید دلیل توقف را در حالی که انتظار آنرا ندارید بدانید . در این بین تحلیل هایی را ارائه می دهید، تا بعد از خروج با واقعیت امر مواجه می شوید . اگر این واقعیت منطبق با تحلیل شما نباشد سعی می کنید آنرا به برداشت خودتان نزدیک کنید . در این شرایط کمتر افرادی هستند که بپذیرند اشتباه کردند. و واقعیت را قبول کنند .

افرادی که برای اخبار به عناوین رسانه های اجتماعی اعتماد می کنند ، به عنوان مثال می توانند خبر مورد نیاز خود را در یک توییت دریافت کنند. اگر آنها داستان کامل را نخوانند ، واقعا اطلاعات کافی از اصل موضوع دریافت نمی کنند به عبارتی اطلاعات آنها عمق ندارد . مسئله دیگر این است که اگر یک داستان جعلی به سرعت در حال گردش باشد ، ممکن است مردم داستان اول را ببینند و هرگز داستانی بعدی را نبینند که آن را تصحیح کند. بنابراین آنها در نهایت معتقدند که اطلاعات غلط، درست است.

این یک واقعیت شگفت آور است که دنیای ارتباطات به دلیل رسانه های اجتماعی به سرعت تکامل یافته اند و هنوز در حال تحول هستند. از روزنامه نگاری شهروندی گرفته تا فعالیت های اجتماعی، قلمرو رسانه های اجتماعی جهان را آنگونه که تا کنون بوده تغییر داده اند و ما برای درک بهتر آینده این حوزه، راهی جز افزایش آگاهی های خود نداریم.

مطمئناً رسانه های اجتماعی می توانند نسلهای آینده را به سمت جامعه ای آگاه تر و سازگارتر سوق دهد. با این حال روزنامه نگاران هنوز هم عامل مهمی در انعکاس حقایق به مردم هستند ، حتی در این عصر فناوری پیشرفته. بدون روزنامه نگاران ، ممکن است حوادثی مانند جنگ ، مسائل زیست محیطی و موضوعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تحریف و یا حتی جعل شوند.

خبرنگار گرامی، روزت مبارک
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد