درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 9 آذر 1400 - 14:21   

نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود

  نخستین "جشنواره مردم‌داری ایران" برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

روابط پیچیده قدرت در ایالات متحده آینده رسانه‌ای اجتماعی را تعیین می‌ کند

  روابط پیچیده قدرت در ایالات متحده آینده رسانه‌ای اجتماعی را تعیین می‌ کند


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست مدیریت روابط‌عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت

  انتصاب سرپرست مدیریت روابط‌عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت


ادامه ادامه مطلب سه

تعریف جدید “سواد” از نظر یونسکو

  تعریف جدید “سواد” از نظر یونسکو


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رسانه‌های گروهی/رسانه‌های جمعی
  اخبار را دریابید
  رییس اداره روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان قزوین: تعامل مستمر با رسانه ها، شفافیت و آگاهی بخشی، در اولویت برنامه های روابط‌عمومی استان قرار دارد
  انتصاب سرپرست مدیریت روابط‌عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت
  انتشار کتاب "مدیریت وب سازمانی"
  10 نقش و کارکرد روابط عمومی
  ابزارهای مفید در مذاکره های کوتاه مدت
  نشر، وظیفه ذاتی روابط‌عمومی‌هاست
  علوم اجتماعی و رسانه های جمعی
  تاکید معاون مطبوعاتی بر تدوین برنامه منسجم رسانه‌ای برای اصلاحِ مصرفِ انرژی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43620صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 17 تیر 1399 - 08:30
مسئولیت اجتماعی در شرکت‌ها
رضا صفریان مدیر روابط‌عمومی شرکت فولاد هرمزگان - بنیاد مدیریت کیفیت اروپا یا EFQM که بنیادی وابسته به اتحادیه اروپاست، در مدل الگوی تعالی خود برای سازمان‌ها، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها را به عنوان یکی از ارزش‌های هشت‌گانه خود معرفی کرده است. همچنین، یکی از معیارهای نه‌گانه خود را برای ارزیابی شرکت‌ها، به این امر اختصاص داده و هشت درصد از امتیاز کل ارزیابی یک سازمان را برای این معیار قائل است.
  

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین ذینفع هر سازمان یا شرکتی، جامعه است. در این باره، تعامل مستقیم و بی‌واسطه سازمان با جامعه و ارزیابی ریسک‌ها و مسائلی که ممکن است برای جامعه یا بخشی از آن در اثر فعالیت‌های سازمان به‌وجود آید، ضروری است.


مسئولیت اجتماعی شرکتی یعنی مسئولیت شرکت در پاسخ‌گویی به پیامدهای فعالیت‌هایی که جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد. منظور در جامعه این‌جا کلی است و در برگیرنده همه ذینفعان شرکت است. شرکت باید در اتخاذ تصمیمات و انجام فعالیت‌ها و اجرای عملیات خود، منافع همه ذینفعان را در نظر بگیرد. ذینفعان شرکت کسانی هستند که نتایج و پیامدهای تصمیمات و اعمال شرکت‌ها بر آن‌ها تاثیر می گذارد. این ذینفعان در وفقیت یک شرکت به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش دارند. مهمترین ذینفعان شرکت مصرف‌کنندگان، کارکنان، مالکان یا سهامداران و جامعه هستند


مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت شامل موضوعات مختلفی مرتبط با رفتار شرکت در محیط اجتماعی خود فراتر از مفاهیم اقتصادی است که شرکت‌ها به طور سنتی با آنها مرتبط هستند


بنیاد مدیریت کیفیت اروپا یا EFQM که بنیادی وابسته به اتحادیه اروپاست، در مدل الگوی تعالی خود برای سازمان‌ها، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها را به عنوان یکی از ارزش‌های هشت‌گانه خود معرفی کرده است. همچنین، یکی از معیارهای نه‌گانه خود را برای ارزیابی شرکت‌ها، به این امر اختصاص داده و هشت درصد از امتیاز کل ارزیابی یک سازمان را برای این معیار قائل است.


توجه مدلEFQM به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و عدم توجه مدل مالکوم بالدریج اروپا و مدل دمینگ ژاپن به این امر، حاکی از حساسیت‌های جامعه اروپایی نسبت به مسئولیت اجتماعی شرکت‌هاست. مفهوم "مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها" در زمره مفاهیم اخلاق کسب‌وکار مطرح است و به نقشی که شرکت‌ها درحوزه اجتماعی برعهده دارند مربوط می شود.


در شرکت فولاد هرمزگان ارتقای تصویر بیرونی و ارتباط تعامل‌گرا با جامعه همواره جزو اهداف استراتژیک بوده و هست و نظام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت که تدوین شده و به زودی اجرایی خواهد شد بر تحقق این اصول استوار است.


در همین راستا در سال 98 میزان سرمایه‌گذاری شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی افزایش محسوسی را تجربه کرد و بر همین اساس ارتباط با جامعه از طریق رسانه‌ها و شرکت در نمایشگاه‌ها و همایش‌ها رشد چشمگیری داشته است.


در این شرکت مشارکت‌ها و مساعدت‌های فراوانی در حوزه‌های گوناگون عمرانی، فرهنگی، ورزشی و سلامت استان در سال 98 صورت پذیرفته است. ما بر این عقیده استواریم که مردم در لحظات سخت فولاد هرمزگان را در کنار خود احساس کنند لذا کمک‌رسانی به سیل‌زدگان شمال کشور به ارزش 10 میلیارد ریال مشارکت و تامین کانکس برای مدارس سیل زدگان شرق استان هرمزگان، مشارکت داشته ایم. همچنین در در این راستا درجهت کنترل بهتر شیوع ویروس کرونا و بهبودی بیماران مبتلا به این بیماری مبلغ ۵۰ میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز بیماران کروناویروس به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اختصاص داده شد.


علاوه بر این موارد، مشارکت در مراسم ازدواج علوی1500 زوج، حمایت از تیم‌ها و فدراسیون‌های ورزشی استان و حمایت از برگزاری مسابقات ورزشی، حمایت از برگزاری نمایشگاه کتاب و مطبوعات، حمایت از نویسندگان و هنرمندان بومی استان با خرید کتب و بلیط کنسرت، کمک‌های مستمر مالی و کالایی به کمیته امداد امام خمینی استان، هلال احمر، بسیج و بنیادهای خیریه و بسیاری دیگر نیز از این دست می باشند.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  علوم اجتماعی و رسانه های جمعی


  10 نقش و کارکرد روابط عمومی


  رسانه‌های گروهی/رسانه‌های جمعی


  تاثیر انواع خلاقیت و نوآوری بر وظایف روابط‌عمومی


  چالاکی مهارت کلیدی نرم افزاری برای موفقیت در دنیای امروز


  اخبار را دریابید


  عوامل موثر در ایجاد خلاقیت در واحدهای روابط‌عمومی


  رویکردهای متقاعدسازی


  ابزارهای مفید در مذاکره های کوتاه مدت


  اهمیت سواد رسانه‌ای در انتشارات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین "جشنواره مردمداری ایران" برگزار می‌شود